Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inlichtingendienst schenkt NASA ongebruikte ruimtetelescopen

Pagina: 1
Acties:

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 22:13
Beide telescopen hebben spiegels met een diameter van 2,4m en zouden dankzij de aanwezigheid van een tweede beweegbare spiegel een honderd maal groter gezichtsveld hebben dan de huidige Hubble-telescoop.
Dit is een verkeerde samenvatting van het originele artikel. De telescoop heeft een honderd maal groter gezichtsveld maar niet dankzij de tweede spiegel. De tweede spiegel is beweegbaar en kan daardoor zorgen voor betere scherpstelling.
“Some components were removed before the transfer.”
is foutief vertaald als:
Ook zal de NRO nog diverse componenten willen verwijderen uit de telescopen
Moet zijn verleden tijd, niet toekomende tijd.
Een ruimtevaartdeskundige denkt echter dat het gaat om telescopen die de VS sinds de jaren zeventig in een baan om de aarde heeft gebracht
Een goede aanvulling zou zijn dat deze satellieten gebouwd zijn aan het einde van de jaren '90, begin jaren '00. Nu wordt gesuggereerd dat het 40 jaar oude techniek betreft terwijl het zeer aannemelijk is dat deze serie satellieten continu zijn verbeterd, zeker omdat ze kleiner, lichter en beter zijn dan de Hubble.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Beetje verbouwd :)

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Lekker op tijd.

Sorry hoor maar is er een reden dat feedback van weken geleden (toevallig een heleboel vandaag) pas nu verwerkt wordt?
Het lijkt me dat artikelen een core business is van Tweakers.net en dat de kwaliteit hoog in het vaandel staat.
Daarmee is het erg wenselijk dat feedback wordt verwerkt voordat 99.99% van de lezers die het artikel gaan lezen het gelezen hebben. Na twee weken zal bijna niemand het artikel nog lezen.

Het lijkt mij duidelijk dat de redactie nog eens kritisch het functioneren van de verwerking van feedback over artikelen tegen het licht moet houden.

Ik zou het waarderen als er hierover gediscussieerd kan worden met de users die regelmatig feedback geven over artikelen zodat we kunnen aangeven wat er verbeterd zou kunnen worden. Ik vind niet dat het een zaak van Tweakers.net alleen is aangezien er twee partijen zijn betrokken: Tweakers.net en de users die feedback geven.
Helaas denk ik dat jullie hier niet voor open staan en zal dit topic vast eindigen met een semi-boze reactie en een slotje.

Ik geef het functioneren zelf een magere zes.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:27
Wellicht omdat een heel stel redacteuren in het buitenland zat bij E3 etc en er daardoor onderbezetting was in Nederland?

Normaal gesproken word er heel snel gereageerd het is alleen de afgelopen twee a drie weken dat het heel lang duurt.

En je kan de grootte van de redactie natuurlijk niet afstemmen op die twee weken in het jaar dat je wat weinig bezetting over houd...

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Had je liever dat je feedback helemaal niet verwerkt was? Over het algemeen - en dat gebeurt in 99 procent van de gevallen ook - houden redacteuren topics over hun eigen stukjes bij. Bij deze is dat blijkbaar niet gebeurd, over het hoofd gezien bv, en heb ik het openstaande topic alsnog behandeld. De redacteur die het geschreven heeft, werkt zondag weer, had ik daarop gewacht, dan had het nog twee dagen langer geduurd...
En zoals mjtdevries al aangaf, was de afgelopen tijd de bureaubezetting wegens Computex en E3 wat mager. Dan is de druk voor de 'achterblijvers' ook wat hoger.

Verwijderd

De bureau bezetting was blijkbaar wel voldoende om de artikelen te schrijven en te plaatsen, maar niet voldoende om een uurtje later even paar minuten te spenderen om het aan te passen?

Met alle respect, maar dat is een beetje een slap excuus.

NB: Het gaat hier niet om 1 geval... ik zie een dozijn extreem late reacties. Dus er is wel iets meer aan de hand dan één vergeetachtige redacteur die pas zondag weer aanwezig is.

Het betekent volgens mij gewoon dat GR geen vast onderdeel is van de workflow van de redacteuren. En dat zou het wel moeten zijn... Standaard na een uurtje even kijken of er opmerkingen op je artikel zijn, zodat je het snel nog kan aanpassen.

En wat betreft:
Had je liever dat je feedback helemaal niet verwerkt was?
Denk je nou werkelijk dat er iemand is die na een week nog die artikelen leest? Het is pure tijdverspilling er nú nog aandacht aan te besteden. Het is na 1 dag al te laat om nog iets aan te passen, laat staan een week.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:50:
De bureau bezetting was blijkbaar wel voldoende om de artikelen te schrijven en te plaatsen, maar niet voldoende om een uurtje later even paar minuten te spenderen om het aan te passen?

Met alle respect, maar dat is een beetje een slap excuus.
Het kan natuurlijk prima zo zijn dat de redacteur die een artikel schrijft, er niet (meer) is, terwijl andere redacteuren gewoon berichten schrijven. In principe behandelt iedereen zijn eigen topics. Dan kan het gebeuren dat topics van een bepaalde redacteur over het hoofd worden gezien, als diegene in het buitenland zit.
Het betekent volgens mij gewoon dat GR geen vast onderdeel is van de workflow van de redacteuren. En dat zou het wel moeten zijn... Standaard na een uurtje even kijken of er opmerkingen op je artikel zijn, zodat je het snel nog kan aanpassen.
Klopt, het kan zeker beter.

Ik ben helemaal geen stagiair

Pagina: 1