Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb vandaag een nieuw mobo gekocht: Gigabyte Z77X-UD3H, ter vervanging van mijn defecte asus sabertooth P67 .

Mij vraag is: Moet ik daarvoor persee ook een fresh install van Windows 7 voor doen?

De Intel chipset drivers blijken hetzelfde te zijn, behalve de audio drivers en lan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:18
Als het goed is hoef je geen fresh install te doen. Ik kon ook gewoon een moederbord verwisselen zonder de HD te formatteren. Wel even drivercleaner gedaan en alle drivers nieuw gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In principe hoeft het niet, ik doe het zelf altijd wel, dan weet je zeker dat het ding stabiel werkt. Maar als je wilt kun je gewoon booten met je oude config, belangrijkste is dat je dezelfde instellingen voor je SATAcontroller gebruikt (dus als je die op AHCI had staan, zet die daar dan nu weer op, draaide je op IDe, zet 'm dan weer op IDE etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 16:20

d_star

Maharadja of the Year :-/

Het is ernstig aan te raden een herinstallatie te doen van Windows 7, om eventuele driver-issues te vermijden.

Edit: lol, 3 compleet uiteenlopende reacties 8)7 Laat ik het zo zeggen: ik doe het altijd wel, puur om risico's op instabiliteit en driver-issues zo laag mogelijk te houden.

Daarbij, toch ook mooier als je van je nieuwe hardware kan genieten met een compleet frisse installatie?

[ Voor 64% gewijzigd door d_star op 06-06-2012 12:32 ]

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ,

merci voor de snelle reply's!

Ik had ng klein vraagje: Is het mogelijk dat een defect mobo een PSU kan kapot maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat kan. Als het ding ergens kortsluiting maakt kan er meer stuk gaan. De kans is klein, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:07:
Ok ,

Ik had ng klein vraagje: Is het mogelijk dat een defect mobo een PSU kan kapot maken?
Zeker, dat is mogelijk. Maakt een mobo ergens kortsluiting of een ander defect in de power-regeling, dan zou dat door kunnen slaan naar je voeding, maar ik moet zeggen dat het meestal andersom is. Je voeding raakt defect, en neemt daarbij je moederbord mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:07:
Ok ,

Zoals de andere 2 boven mij al zeiden: Ja, maar niet waarschijnlijk. Een psu maakt eerder een mobo kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zou ook voor een verse installatie gaan, anders lijkt het wel alsof je een nieuwe auto koopt met je oude interieur... Dat wil je ook niet ;)

Ik heb zelf ooit eens een kapot mobo gehad dat een Sweex voeding mee de naar de Philipsstijnen hielp... ;) Dus het kan wel, maar komt niet veel voor. Meestal is het andersom zoals Pcosaurus zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
SATA Data (?) kan je niet zomaar splitten :-)

404 Signature not found

Pagina: 1