Best beveiligde USB?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzshop
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-08-2019
Hallo,
Ik ben opzoek naar een USB die vooral heel goed beveilig moet zijn. Ben niet zo thuis in dit wereldje maar zag dat er verschillende beveiligingen bestaan: wachtwoord, encryptie, vingerafdruk.

Wat is momenteel de best beveiligde USB op de markt?
Iemand?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een stick waar je de usb-connector van afzaagd...

Verder zou ik het met een leuke AES.

Er zijn in het verleden sticks gemaakt met het predicaat veilig, maar een aantal tweakers hadden met een middagje knutselen die beveiliging omzeilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
In principe is een normale USB stick met daarop iets als Truecrypt over het algemeen veiliger dan die USB sticks met zgn hardware beveiliging. Uitzonderingen daargelaten, maar als iemand echt op je data uit is met zo'n beveiligde stick, is het kwestie van stick openslopen, overbrugging maken tussen 2 pinnen en de stick geeft de data prijs.
Bij een software beveiliging als Truecrypt wordt alle data encrypted opgeslagen mbv een key die alleen jij hebt en die niet staat opgeslagen op de USB-stick. Als iemand vervolgens je stick jat kan ie helemaal niks met je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de data gevoelig is, deel je die sowieso niet met een medium als een USB-stick naar mijn idee, daar zijn ze te klein (qua formaat) voor waardoor je ze té makkelijk kan verliezen.
Als je secure files wilt versturen naar iemand, dan kan dat onder andere met SFTP (via een SSH tullen) of FTPS (FTP met SSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzshop
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-08-2019
Oke bedankt voor alle reacties.. Ik zal Truecrypt eens nader bekijken.
Thanks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 22:40
Tot zover ik me kon herinneren heb ik altijd gelezen dat die hardware beveiligingen op USB sticks zeer slecht zijn. Sandisk, Kingston, Verbatim, etc. waren b.v. al gekraakt. Ik zelf gebruik ook TrueCrypt en is tot zover ik weet alleen door de geheime diensten te kraken na jarenlang extreem duur onderzoek. Dus ervanuitgaande dat u alles behalve een terrorist bent is TrueCrypt met de juist encrypte en een sterk wachtwoord ruim voldoende. In 2010 kwam zelfs de FBI in ieder geval niet door TrueCrypt heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Nadeel van truecrypt is dat je admin rechten nodig hebt om de driver te installeren, bv op werk. Verder een goede oplossing.

Let beschermt niet tegen keyloggers als je je wachtwoord in typed....:)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

CptChaos schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:45:
Als de data gevoelig is, deel je die sowieso niet met een medium als een USB-stick naar mijn idee, daar zijn ze te klein (qua formaat) voor waardoor je ze té makkelijk kan verliezen.
Als je een geencrypte USB verliest kan niemand die lezen. Dan ben je alleen de waarde van de usb kwijt.

Truecrypt heeft een goede encrypty. Nadeel daarvan is wachtwoord kwijt --> data kwijt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Ikzelf heb een ironkey, die gebruiken we ook bij justitie.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik gebruik hier een Kingston DataTraveler Vault Privacy, die geaccepteerd wordt door het netwerk dat bij Defensie gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:14
de AIVD heeft er een paar als "veilig" bestempeld...

https://www.aivd.nl/organ...eau/artikel/goedgekeurde/

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

carpebios schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:21:
Ikzelf heb een ironkey, die gebruiken we ook bij justitie.
De aivd vindt bepaalde modellen van de Ironkey ook goed:
https://www.aivd.nl/organ.../nationaal-bureau/nieuws/ (even iets naar beneden scrollen, kan niet linken naar het specifieke bericht)

Verder is Truecrypt natuurlijk een makkelijke (en goedkope) oplossing :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nvidiot op 06-06-2012 19:25 ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:45
jeanj schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:17:
Nadeel van truecrypt is dat je admin rechten nodig hebt om de driver te installeren, bv op werk. Verder een goede oplossing.

Let beschermt niet tegen keyloggers als je je wachtwoord in typed....:)
ben hier zelf momenteel ook mee bezig. Truecrypt is idd rima, maar je moet idd admin rechten hebben. Ik ben hier ook te laat achter gekomen. Is er een programma aka Truecrypt waar je geen admin rechten voor nodig hebt?

Boomster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 16:22
Je kunt toch ook de portable versie van TrueCrypt op de stick meenemen??

nvm...ook daar admin rechten voor nodig...

[ Voor 24% gewijzigd door Dr Pro op 06-06-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:45
Dr Pro schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:31:
Je kunt toch ook de portable versie van TrueCrypt op de stick meenemen??
dit heb ik geprobeerd, maar ik kreeg het niet werkend op mijn werk zonder admin rights....

is het jou wel gelukt dan?

---nvm-- ik lees net je edit...

[ Voor 5% gewijzigd door Boomster op 06-06-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:51
BestCrypt Traveller is ook portable, ik durf echter niet te zeggen of je daar ook admin rechten voor nodig hebt (kan het nu niet testen). Ik vrees echter van wel, ik denk dat je daar niet onderuit komt ivm. het installeren van een device driver.

Is het geen optie om met password beveiligde zip, rar, 7z te werken? Wel even goed uitzoeken welke encryptie de diverse programma's gebruiken, die zijn ook niet allemaal even sterk.
Pagina: 1