Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nokia introduceert goedkope touchscreentelefoons

Pagina: 1
Acties:

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
Waarom geen smartphones ipv touchscreentelefoons in de titel? Dit toestel heeft zijn eigen apps en ziet eruit als een smartphone. En gebruik anders de naam van het toestel, touchscreentelefoons klinkt zo krom.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Waarom geen smartphones ipv touchscreentelefoons in de titel?
Omdat het geen smartphone is, volgens de industriebreed gedragen definitie van een smartphone (die ontwikkelaars de mogelijkheid geeft native apps te maken en de gebruiker de mogelijkheid die te installeren). De apps voor S40 zijn J2ME-based - en J2ME valt buiten de definitie van smartphones. Toegegeven: dat klinkt anno 2012 als willekeur, maar in de praktijk betekent het dat apps op S40-telefoons toegang hebben tot minder sensors dan native apps, waardoor minder soorten apps mogelijk zijn.
We zouden kunnen afwijken van die definitie, maar onze definitie komt dan niet meer overeen met die van andere sites waar over telecom wordt geschreven. Dat vereist uitleg. Bovendien kunnen we dan geen cijfers meer brengen over de smartphonemarkt, omdat analisten en fabrikanten allemaal ook deze definitie van een smartphone hanteren. Als we dan zeggen dat Nokia x miljoen smartphones heeft verkocht, klopt dat niet met onze definitie, omdat Nokia S40 niet als smartphone ziet.

Touchscreentelefoon lijkt me een prima woord, ik zie niet in wat er krom aan is :)

[ Voor 26% gewijzigd door arnoudwokke op 06-06-2012 11:47 ]

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 01:52

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Topicstarter
arnoudwokke schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:44:
[...]
Touchscreentelefoon lijkt me een prima woord, ik zie niet in wat er krom aan is :)
Oke, duidelijke uitleg. Maar zijn er dan nog meer fabrikanten (naast Nokia) die een touchscreentelefoon verkopen?

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur