Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opensource alternatieven voor Plesk/Directadmin/...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello allemaal,

Ik heb nog wat overschot aan resources op men servertjes in het datacenter, en had graag even een virtueel servertje bijgeplaatst voor men eigen sites op te hosten en die van de familie en vrienden.

Doordat ik er liefst niet teveel tijd in steek in het beheer van die dingen voor vrienden en familie dacht ik een server control panel te installeren zoals plesk / directadmin / enz... maar wil hier natuurlijk weer geen geld aan uitbesteden :)

Nu had ik een tijdje geleden al eens rondgeneusd voor opensource alternatieven en kwam uit bij OpenPanel & Kloxo...

Heeft iemand hier ervaring mee? Of eventueel nog andere voorstellen?

Thanks!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Webmin met Virtualmin beviel mij een tijd geleden goed :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tip! Eens googlen :)

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-11 23:22
+1 voor OpenPanel. Het schermt je aardig af van geavanceerde mogelijkheden en is daarom bijzonder geschikt voor beginnende gebruikers die 'gewoon' een website-je willen. (En het is geloof ik nog grotendeels van Nederlandse bodem ook.
offtopic:
Want er is toch maar niets dat gaat / boven nederlands fabrikaat / boven neeeeerlands faaaaabriiiiikaaaaat!
)

Webmin is in dat opzicht minder prettig, vind ik. Hoewel ik sinds ik er meer vanaf weet webmin weer prettiger vind, omdat je bijvoorbeeld Apache vhosts veel uitgebreider kan instellen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Zsub op 06-06-2012 10:16 ]

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Ik gebruik zelf ISPCONFIG 3 en dat bevalt prima.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

Topicstarter
Iets beters als nederlands fabrikaat? Tuurlijk wel! BELGISCH FABRIKAAT! :)
Dat gezegd zijnde... :p

Thanks :) ik ga eens gokken op de openpanel! Ik laat weten hoe het ging!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Kloxo / HyperVM iets voor je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kloxo geprobeerd, vond het persoonlijk iets te uitgebreid en vooral onoverzichtelijk :)
Pagina: 1