Ftp server met ziggo ubee modem werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52
Ik ben bezig met thuis een servertje aan het opzetten. nu draait daar ook een ftp server op om bij de bestanden te kunnen komen. alleen als ik extern verbinding probeer te maken dan krijg ik een fout melding dat hij de mappen niet kan ontvangen. ik kan wel inloggen dat werkt gewoon. dan probeert hij een passiefe verbinding te maken. en dan gaat het mis.

Het is die nieuwe Ubee docsis 3.0 modem van ziggo.
ik gebruik filezilla server.

dit zijn de poorten die open staan
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/4766/naamloosoe.png

Ik heb al op Google lopen zoeken maar daar kwam ik er niet uit. heeft iemand van jullie misschien een oplossing?

iRacing Profiel

Verwijderd

Aangezien je filezilla achter een router zit, zou je in de settings van filezilla server het External Server IP moeten opgeven. (Edit: dus gewoon je extern IP address http://www.whatismyip.com)
(Filezilla server settings > Passive mode settings)
Indien je een static IP hebt geef je gewoon je IP vast in, zo niet, gebruik je de derde optie die autimatisch je IP nakijkt

laten we dat maar even eerst proberen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 10:37 ]

• SkullboyNL
@spekkie2002. ik heb gedaan wat je zij . ik heb daar mijn externe ip ingevuld maar het werkt nog niet.

iRacing Profiel

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24
Gebruik je wel een client die PASV ondersteund ?

• SkullboyNL
@dukebox Ik gebruik de cliënt van filezilla om te verbinden.

iRacing Profiel

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Naast poort 21 (20 mag je weer sluiten) moet je ook een (de passieve) poort range forwarden naar je server. Ik heb het idee dat je dat nog niet gedaan hebt...

Overigens zou je nu wel al in moeten kunnen loggen, klopt dat!?

Tot slot...ik weet niet of je router NAT loopback ondersteund, anders testen vanaf een ander netwerk!

[ Voor 18% gewijzigd door lier op 06-06-2012 10:48 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DjKahless
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-07-2024
Op welke poort connect de PASV?

deze kun je namelijk in de meeste FTP-servers instellen

Afbeeldingslocatie: http://wiki.filezilla-project.org/wiki/images/2/24/Serversettings_passive.png

Stream @ http://twitch.tv/nessiroj

Verwijderd

Dan zou je best inderdaad de passive range openzetten in de Port Triggers!
Success

• SkullboyNL
Ik heb mijn filezilla nu net zo ingesteld als DjKahless. Ik heb nu in de modem ingesteld dat hij nu op DMZ staat. Dan staat hij direct aan de WAN dan hoef je geen poorten te filteren enzo. Dan weet ik zeker dat het daar niet aan ligt.

het werkt nog steeds niet.

[ Voor 6% gewijzigd door SkullboyNL op 06-06-2012 11:13 ]

iRacing Profiel

• lier

lier

MikroTik nerd

Wat werkt niet?
Hoe test je het?
Foutmeldingen?
Gebruik je naast je modem ook nog een router?

• SkullboyNL
Wat werkt niet?: Het ophalen van de mappen /een passiefe verbinding maken.
Hoe test je het?: ik zit nu op school en ik probeer met filezilla verbinding te maken met mijn server en via firefox.
Ook test ik het via http://ftptest.net/
Foutmeldingen?: Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt
Gebruik je naast je modem ook nog een router?: nee er zitten alleen 2 switches tussen.

iRacing Profiel

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Probeers eens in je browser in te typen:

code:
1
ftp://username:password:ip:port
(Waar je natuurlijk op de username enzo je eigen gegevens invoert, als het goed is moet je dan ook je ftp kunnen zien op je browser.)

Nog even verder meedenken, kan je misschien nog een poort forwarden, anders dan standaard poort 21? Misschien dat je modem / router standaard poort 21 blokt. (Ik kan helaas hier op werk je screenshot in je TS niet zien omdat deze geblokt wordt)
Staan je settings m.b.t. je mappen (read write list etc.) goed op het account?

• SkullboyNL
@lnc Ja ik heb alles goed ingesteld met read enz. Heb nu een andere poort gedaan 2121 ipv. 21. Nu kan ik op school niet connecten omdat die poort geblokkeerd is op school. Maar nu zegt deze site wel dat hij werkt. http://ftptest.net/
Dus dan is die zeker in de router geblokkeerd of bij ziggo?
Heeft iemand hier een ftp server lopen die een aansluiting heeft van ziggo?

iRacing Profiel

• LnC

LnC

The offending line...

Ik heb zelf ook een FTP server draaien i.c.m. een Ziggo abbo. Ik heb alleen nog wel een Cisco modem en een aparte router. Deze dus:
pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band
Draait als een zonnetje en kan deze overal bereiken. (Alleen nu niet omdat de PC uitstaat op dit moment :9 )

• SkullboyNL
Denk dat ik dan morgen ziggo ff bel waarom ze poort 21 blokken in deze modem want ik vind het wel zwaar irritant.

iRacing Profiel

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SkullboyNL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:21:
Wat werkt niet?: Het ophalen van de mappen /een passiefe verbinding maken.
Hoe test je het?: ik zit nu op school en ik probeer met filezilla verbinding te maken met mijn server en via firefox.
Ook test ik het via http://ftptest.net/
Foutmeldingen?: Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt
Gebruik je naast je modem ook nog een router?: nee er zitten alleen 2 switches tussen.
Misschien blokkeert de school het?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-02 13:46

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

SkullboyNL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:05:
Denk dat ik dan morgen ziggo ff bel waarom ze poort 21 blokken in deze modem want ik vind het wel zwaar irritant.
Dat belletje kun je achterwege laten, want ik heb dezelfde Ziggo modem waarbij FTP prima werkt. Heb je niet toevallig een firewall aan staan op je ftp server?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• SkullboyNL
@raven Nee poort 21 staat open op school.

@Antonboonstra Nee ik heb geen firewall aan staan. mag ik weten hoe jij alles hebt ingesteld?

iRacing Profiel

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb dit eerder gezien, probeer eens om te testen de FTP in plaats van op poort 21 maar op 2121 te zetten.

Dik kans dat dit gewoon werkt.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Ik heb de niet-wireless Ubee, met daarachter een eigen router en het werkt prima (zelfs met SSL/TLS). Ik kan me niet voorstellen dat het met de wireless Ubee niet lukt.

FileZilla server options - passive mode settings:
- custom port range 50000-51000
- use the following IP: je externe ziggo IP
- vinkje aan bij 'Don't use external IP for local connections'

Router
- NAT TCP external port 21 -> intern server IP port 21
- NAT TCP external ports 50000-51000 -> intern server IP port 50000-51000

In mijn router zit ook nog een firewall waar ik uiteraard dezelfde regels in aanmaak. Ik weet niet precies wat die Ubee voor specs heeft, maar zit daar ook niet iets van een ingebouwde firewall in?
Tevens kan de ingebouwde Windows firewall ingeschakeld zijn, of een andere software firewall op je server.

Probeer anders eerst eens of je lokaal wel verbinding krijgt met je FTP server, dus gewoon van je eigen PC naar je server (en dan verbinden op je interne IP natuurlijk).

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03-2025
Waarom geen SFTP gebruiken?

• WoC
  • Niet online

WoC

OP gebruikt Filezilla server, die is Windows only. Ken jij een eenvoudig op een Windows OS te gebruiken SFTP server?

• LnC

LnC

The offending line...

WoC schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:10:
[...]
OP gebruikt Filezilla server, die is Windows only. Ken jij een eenvoudig op een Windows OS te gebruiken SFTP server?
Filezilla ondersteunt toch ook SFTP? Of lees ik de quote verkeerd. :9

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SkullboyNL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:05:
Zie het bericht boven deze, Ziggo blokkeert het dus niet, er gaat dus iets mis aan jouw kant, die ondersteunen ze in principe niet, tenzij je hun Service+ servicedesk belt op 0900 - 18 76.

Ik had ook wat vragen over de Ubee, maar kreeg als antwoord dat wat ik wilde (aan de LAN-kant) niet door hen ondersteund wordt en dat je dan dus Service+ moet bellen.

Zelf heb ik FTP icm de Ubee modem/router nog niet werkend gekregen, moet zeggen dat ik me er ook niet verder in verdiept heb.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 08-06-2012 12:58 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 09:36

itsalwaysme

Graast voor DB

Ziggo, FTP(filezilla) en de Ubee modem/router werkt gewoon zoals meerdere aangeven. Wat je niet moet vergeten dat er in Windows ook een firewall zit welke poort 21 standaard blokkeerd. Dan heb je ook nog de NAT translatie en de firewall van de Ubee. Als je daar alles goed instelt, zou het moeten werken.
Doe anders eens een netstat -an in een cmd, kijk of er wel geluisterd wordt op poort 21.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Test de installatie eens op een andere poort... 2121 ofzo of 1234.

Puur om te zien of de verbinding dan wel opkomt.

• WoC
  • Niet online

WoC

LnC schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:51:
[...]
Filezilla ondersteunt toch ook SFTP? Of lees ik de quote verkeerd. :9
Filezilla cliënt ondersteund SFTP, klopt. Filezilla server echter niet (wel FTPS). Filezilla server is Windows only. Dus als de OP naar SFTP zou moeten, heeft hij daar andere software voor nodig. Nou is dat er voor Windows wel, ik was echter benieuwd wat hier genoemd zou worden.

edit:
Hmm, nu ik er verder over nadenk, ik heb wel eens gehoord dat PASV ftp verbindingen door de wireless UBEE niet goed werken. Omdat ik de niet WiFi versie heb kan ik dat niet testen.
Probeer je client eens via active-mode te laten verbinden, werkt het dan wel?
Dan kun je eens gaan prutsten in de filezilla server instellingen: welk adres hij moet meegegeven voor PASV en welke poorten.
Anders kom je al snel op de oplossing: Ubee in bridge laten zetten, eigen router erachter.
edit:
Een kennis van mij heeft wel de WiFi Ubee (niet in bridge) en heeft daarachter een servertje met filezilla server. Hiervoor had hij Telfort en waren er geen problemen om te verbinden. Nu met de Ubee werkt het (passive) niet meer (hij heeft e Telfort NAT/firewall instellingen 1-op-1 overgenomen in de Ubee). Een active verbinding werkt wel. Hij gaat eens kijken wat er aan de hand kan zijn. Als ik feedback krijg, hoor je het wel.

[ Voor 53% gewijzigd door WoC op 10-06-2012 12:19 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben benieuwd naar de feedback die je krijgt, zou verklaren waarom FTP bij mij (ook) niet werkt.
Wel jammer, want Ziggo filtert verder niks en zou het dus een bug in de firmware zijn.
Ander hekelpunt aan de Ubee is het vaste aantal port forwards die je in kan stellen, mocht dit dus inderdaad zo zijn, dan zit er niets anders op dan een extra router er achter te hangen en de Ubee in bridge mode te laten zetten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

WoC, heb je inmiddels al feedback gekregen?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Het zit m waarschijnlijk in de poort, probeer eens tijdelijk een andere poort...

• lier

lier

MikroTik nerd

allure schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:28:
Het zit m waarschijnlijk in de poort, probeer eens tijdelijk een andere poort...
Heb je de OP al gelezen?

• WoC
  • Niet online

WoC

CptChaos schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:55:
WoC, heb je inmiddels al feedback gekregen?
Tsja, hij heeft wat lopen prutsen met poorten en ook de firewall op zijn servertje, maar ik krijg geen PASV verbinding naar hem opgebouwd. Active lukt prima. Zelf zou ik nog wel door willen gaan met analyseren en proberen, maar daar heeft hij niet zoveel zin in. Ik kan er dus niet meer van maken. Het houdt gewoon wanneer de client het PASV commando afgeeft aan de server.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

lier schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:32:
[...]

Heb je de OP al gelezen?
Ja?

Ik heb dit een keer eerder gezien, poort 21 werkte toen niet en bijv 2121 WEL.

[ Voor 21% gewijzigd door allure op 20-06-2012 18:37 ]

• WoC
  • Niet online

WoC

Nog even een keer een testje met die kennis. Op poort 2121 krijgt hij het wel aan de praat (met PASV). Op poort 21 niet. Toch een 'bugje' of 'feature' in het modem blijkbaar.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb het toen opgelost door de modem/router om te laten zetten naar bridgemodus zodat het een "domme modem" word en daar een router achter gezet.

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Heb exact dezelfde ervaring.

Als ik de boel omzet naar poort 2121 werkt het wel! Vreemd, waar gaat dit nu fout?

Toch wel vreemd, ik kan me er weinig bij voorstellen. Op zich werkt poort 21 wel want er is wel communicatie tussen client en server. Het is net of bepaalde commando's niet goed doorgelaten worden.

Iets wat ik nog niet begrijp: Wanneer de boel op poort 21 staat en ik in de client kies voor een active sessie gaat het dus wel goed. Het vreemde is dat ik aan de client zijde geen specifieke mappings maak voor de data poorten. Dus eingenlijk kan dat toch niet werken?

[ Voor 76% gewijzigd door nico_van_wijk op 27-06-2012 15:05 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sorry voor de schop, maar kreeg afgelopen weekend nog een tip (en dacht toen ook aan dit topic): wellicht heeft de Ubee router zélf een ingebouwde FTP server die aan staan, die uitschakelen en wellicht is de port wel te forwarden.

Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, het schiet me nu net weer te binnen namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 16-07-2012 11:13 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb vandaag de FTP over poort 21 werkend gekregen in combinatie met de Ubee router.
Ik weet niet welke FTP server software je gebruikt, ik gebruik ProFTPd op mijn Debian server.
In de config heb ik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# In some cases you have to specify passive ports range to by-pass
# firewall limitations. Ephemeral ports can be used for that, but
# feel free to use a more narrow range.
PassivePorts                  1024 1025

# If your host was NATted, this option is useful in order to
# allow passive tranfers to work. You have to use your public
# address and opening the passive ports used on your firewall as well.
MasqueradeAddress              ExternIPAdres

uit de comment gehaald en het MasqueradeAddress ingevuld, opgeslagen, ProFTPd herstart en nu werkt het! :) Uiteraard moet je ook de PassivePorts dan forwarden.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 18-07-2012 08:43 ]

Pagina: 1