Toon posts:

WPA werkt niet, WEP wel bij Philips router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb thuis een draadloos netwerk met een Philips router (model SNV6520). Tot voor kort was deze beveiligd met WEP, maar na gezien te hebben hoe makkelijk die te kraken is wil ik WPA instellen. Dit kan ik gewoon doen op de configuratiepagina van de modem, met de volgende instellingen:

Cyper suite: TKIP,
Authentication: PSK,
SK Type: passphrase,
Group Key Re_Keying: Per 86400 seconds

Ik stel op de laptops WPA-PSK in etc, maar ze willen geen verbinding meer maken. ('Er kan geen verbinding gemaakt worden met SNV.. Om dit probleem op te lossen ..', de Probleemoplossing runnen levert niets op).

Ik heb gegoogled en er zijn wel mensen met hetzelfde probleem, maar echt een concrete oplossing heb ik niet echt gevonden.

Iemand die weet wat het probleem is?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hello Toownzie,

Krijg je de vraag om een ander wachtwoord in te geven? Zo niet kan je best even de zorgen dat je deze router uit je opgeslagen netwerken wist, want nu probeert hij de oude settings toe te passen, en loopt het mis

dit kan je doen door even naar het netwerkcentrum te gaan (rechtermuisklik op het draadloos icoon in de taskbar), waarna je linksboven op "Draadloze netwerken beheren" klikt,
Wis dan de regel van je draadloze netwerk dat je gewijzigd hebt.
Probeer dan opnieuw verbinding te maken via de normale weg, nu zal hij wel om een wachtwoord vragen!

Groetjes

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat draait er voor OS op je laptops? Als dat XP met SP2 of lager is: SP3 er op zetten. SP2 ondersteunt WPA niet of nauwelijks. D'r is een losse update voor SP2 voor te vinden, maar beter pak je gewoon SP3.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
@spekkie2002 Dat heb ik al geprobeerd, dan vroeg hij inderdaad opnieuw om een wachtwoord maar ook dan kon hij geen verbinding maken. Voor ik dat probeerde had ik ook al wel bij eigenschappen de settings veranderd en de juiste key ingegeven.

@The Eagle allemaal Windows 7

Verwijderd

Vreemd,

Hebben alle wlan clients hier last van? of heb je maar met 1 toestel getest?

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben er allemaal last van.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Gebruiken je clients een Intel WiFi kaartje? Ik heb dezelfde modem/router en mijn broadcom kaartje maakt er geen probleem van, evenals mijn telefoon. Laptop met Intel 4965AGN weigert echter net zoals bij jou om verbinding te maken als de security op WPA staat ingesteld. WEP werkt met alle clients prima.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-02 15:09
Gebruik je WPA of WPA2, en welk Cypher Type gebruik je AES of TKIP of beide?
Ik moet echt beter gaan lezen. Damn. Probeer AES eens in plaats van TKIP.

Een andere oplossing kan zijn, als je je passkey veranderd naar alleen cijfers. (Geen idee waarom het werkt, maar voor een aantal mensen met die router schijnt het de oplossing te zijn.)

[ Voor 72% gewijzigd door Biersteker op 06-06-2012 15:22 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Ik zou zeker eens proberen de firmware van de router te upgraden in dat geval als je dat nog niet gedaan zou hebben.
Het is nu ook al niet meer echt werelds meest recente router hé :)

Verwijderd

Topicstarter
@Petervanakelyen
Nee, heb er 2 gechecked en die hebben iig Atheros wifi.

@Biersteker
Ik kan in het configuratiescherm enkel kiezen voor TKIP. Enkel cijfers heb ik net ook geprobeerd maar zonder succes.

@spekkie2002
Ja hij staat hier al wel een tijdje:) Ik kan echter niet meteen een update vinden, ik zoek op de site van Philips op het modelnummer (SNV6520) zonder resultaat, ook even gegoogled maar dat levert me niet meteen iets op..

Verwijderd

:) heb je hem via een provider gekregen?
Ik weet dat deze toestellen vroeger in België door Belgacom verdeeld werden.

Ik meen me te herinneren dat de belgacom firmware voor gewoon internet niet anders is dan de originele uitgezonderd van de logotjes van belgacom (voor het voip verhaal ligt dat misschien wel anders...)

http://support.nl.belgaco...ter-downloaden-en-updaten (updaten op eigen risico :))

Edit: Volgens mij, als ik even wat google op het typenummer is het ook een Belgacom router? Kan dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij komt via Belgacom, type 3P op de website die je geeft. Er staat bij dat software updates 'in principe' automatisch worden uitgevoerd :P. Enkel firmwareversies ouder dan 0.80 hebben een manuele upgrade nodig.
Op de configuratiepagina lees ik dat mijn runtime code versie 0.81.34 is (boot code versie 0.68.8 maar ik veronderstel dat het dan om de runtime code versie gaat). Maar misschien straks toch eens die firmware updaten:)

Verwijderd

Inderdaad :) Maar als je niet bij Belgacom zit hoef je daar waarschijnlijk niet op te hopen!
Je kan het zeker eens proberen in dit geval,

Was even verder gaan zoeken, de toestellen zijn destijds ook niet door philips gebouwd maar door Arcadyan blijkaar... (onder het typenummer ARV4518HW) maar daar word ik ook niet veel wijzer van...

Edit again: Je staat 1 versie achter, maar lijkt me zeer sterk dat dit het probleem zou gaan oplossen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 17:29 ]

• Petervanakelyen
Belgacom firmware heeft exact hetzelfde probleem. Probeer voor de grap eens de SMC firmware te flashen? Werkt niet op alle modellen, maar als het werkt heb je normaalgezien ook opties voor WPA2 en meer :)

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Paar suggesties:

-Update drivers van je wifi-kaartjes

-Router uit/aan zetten of reseten/terug naar fabriekinstellingen zetten ( en daarna natuurlijk weer WPA etc aanzetten)

-Kies een bepaald Wifi-kanaal op je router, bv 1 of 6

-Doe een winsock reset op je laptops: start, uitvoeren: netsh winsock reset (moet misschien als Admin uitgevoerd worden: start, alle programma's, bureau accesoires, rmb op opdrachtprompt en dan als adminstrator uitvoeren)

Hier komt iets hips te staan

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik meen me te herinneren dat ik met mijn Win 7 PC iets soortgelijks had toen ik naar WPA2 overstapte. Dat wilde ook niet helemaal lekker.
Uiteindelijk heb ik toen geloof ik dat draadloze netwerk uit de lijst met netwerken weggegooid en toen de boel opnieuw laten scannen en connecten. En toen ging het wel :)

Ik weet niet of ik destijds ook de drivers voor de NIC opnieuw geinstalleerd heb (meen van niet), maar daar ben je eigenlijk zo achter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

HyperMan schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:52:
Paar suggesties:

-Update drivers van je wifi-kaartjes

-Router uit/aan zetten of reseten/terug naar fabriekinstellingen zetten ( en daarna natuurlijk weer WPA etc aanzetten)

-Kies een bepaald Wifi-kanaal op je router, bv 1 of 6

-Doe een winsock reset op je laptops: start, uitvoeren: netsh winsock reset (moet misschien als Admin uitgevoerd worden: start, alle programma's, bureau accesoires, rmb op opdrachtprompt en dan als adminstrator uitvoeren)
Ik denk dat je dit zeker niet verder gaat helpen... Als alle toestellen hetzelfde probleem hebben gaat dit niet de oplossing vormen, no offence ofcourse :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de router gereset en winsock reset gedaan op 2 van de 3 laptops. Op één laptop werkte WAP daarna, op de andere niet .. Dus nu maar weer WEP ingesteld. Na reset overal eerst de verbinding verwijderd, dan terug verbinding gemaakt zodat hij de key vraagt.

Die SMC firmware flashen ga ik toch maar niet doen, staat een warning in:
In the comments, it is reported that Belgacom TV works after upgrade, but NOT AS NICELY AS BEFORE THE UPGRADE. You’ve been warned
Een van de dagen nog eens rustig alles opnieuw proberen en eventueel drivers updaten, anders houd ik het toch maar bij WEP .. :) Bedankt voor de tips alvast:)

• Petervanakelyen
Ben je effectief Belgacom klant? Dan kan je de modem namelijk gewoon (gratis) inwisselen bij een Belgacom Center voor een bbox2 (en die ondersteund wel fatsoenlijk WPA2, Fon, etc).

[ Voor 16% gewijzigd door Petervanakelyen op 07-06-2012 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben Belgacom klant, dat wist ik niet, ga ik zeker eens achter horen.

• Petervanakelyen
Laat je overigens niets wijsmaken in de winkel, je mag hem gratis inwisselen en er zijn GEEN kosten aan verbonden.

Verwijderd

Inderdaad :) (wist je dat alle modems en routers die terugkomen werkend of niet, gewoon de container ingaan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké dat ga ik dus een van de dagen doen :). Hopen dat die wat beter werkt want deze deed regelmatig lastig :p.

Bedankt voor de tip!
Pagina: 1