Windows 7 - Record post install tweaks?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Is er een tool beschikbaar waarmee je post install tweaks kunt registreren? Denk bijv. aan;
- De quicklaunch toevoegen als toolbar
- Settings van Windows Explorer aanpassen (folder view options e.d.)
- Power plan settings aanpassen
- Settings van toolbar aanpassen

m.a.w. een soort van registry dump die bij een nieuwe installatie (evt. op een ander systeem, dus imagen is geen optie) weer met enkele klikken uitgerold kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
xces schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:49:

m.a.w. een soort van registry dump die bij een nieuwe installatie (evt. op een ander systeem, dus imagen is geen optie) weer met enkele klikken uitgerold kan worden?
Gewoon de betreffende registersleutels exporteren vanuit de Register-editor (regedit.exe)?
En evt. ze in 1 .reg-bestand samenvoegen mbv. Kladblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:30
Iva_Bigone schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:53:
[...]

Gewoon de betreffende registersleutels exporteren vanuit de Register-editor (regedit.exe)?
En evt. ze in 1 .reg-bestand samenvoegen mbv. Kladblok?
Ja en die kun je dus mooi capturen met een programma als InstallWatch. Alleen installeer je geen programma op dat moment maar doe je je tweaks en zo kun je de reg keys capturen die je voor latere deployments weer kunt gebruiken. Wat het programma doet is het verschil vastleggen tussen 2 verschillende snapshots nl. de snapshot voor en de snapshot na de wijziging.

Als je dan toch aan het automatiseren bent, ik weet niet waarvoor en hoeveel machines je wellicht wilt gaan doen. Kijk anders eens naar Microsoft Deployment Toolkit 2012. Daar kun je dan mooi machines geautomatiseerd mee uitrollen incl. de door jou gewenste tweaks.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:50

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Het is voor mij prive, maar ik heb ook een laptop van de zaak én VMware images die ik wil tweaken, ik ben een beetje klaar met "Hide extensions for known file types"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan ram je dat in je local GPO sets die je meeneemt, of op je virtuele DC via GruppenPolizei.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device