Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VAIO Laptop bevriest en stotterd tijdens het browsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:(

Sony VAIO Typenumr.: VGN-NW21EF/S

Mijn laptop een (Sony VAIO) Loopt op de meest rare momenten vast. Vaak tijdens het kijken van youtube filmpjes of het spelen van muziek in Winamp of Spotify. Hij loopt compleet vast, geen enkele toets werkt meer (behalve de on/off button) en de muis is ook niet meer te bewegen.

Dit kan soms een paar seconden aanhouden maar ook vaak langer dan een paar minuten! Als hij klaar is met vastlopen gaat ie' gewoon weer verder, hij moet alleen wel opnieuw een verbinding maken met bijvoorbeeld het internet en de 3D kaart hier geeft windows en mijn virusscanner dan een melding van.

Tijdens het vastlopen blijft mijn geluid stotteren en is mijn enige mogelijkheid de uit en aan knop als ik het stotteren zat word! Is dit een probleem met mijn harde-schijf? Overhit mijn laptop? Het ligt niet aan windows 7 pro heb ik het idee... deze heb ik namelijk al 2 keer opnieuw geinstalleerd (misschien iets anders software-matigs, maar ik heb echt geen idee), ik gebruik ook Ubuntu op mijn laptop en hier heb ik het probleem nog niet mogen vernemen.

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen.
Voor meer info het gewoon even aan mij vragen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2012 01:27 ]

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-11 21:09
hi wilbur :D

is je moederbord naar de klote maybe?
nvm ik kan niet lezen, ubuntu werkt. heb je een legale windows?

[ Voor 103% gewijzigd door questarey op 06-06-2012 02:38 ]

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Welke browser gebruik je? Gebruik wellicht is een andere. Kijk ook even je flashplayer na!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik denk dat je geluidskaart ligt te vervelen. Probeer eens met de audio uitgeschakeld in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
Jep, ik heb een legale windows. En ik denk niet dat het aan de browser ligt. Wat ik al zei... Het probleem laat zich alleen zien in Windows en niet in Ubuntu waar ik dezelfde browser gebruik aldus Firefox. Wat mij stoort is dat hij na het vastlopen zegt Windows met een tekstwolkje dat hij de software/drivers van mijn 3D-kaart heeft hersteld... zou het hier aan kunnen liggen? Is mijn software niet up-to-date ofzoiets?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Het is altijd goed om periodiek eens te controleren of er nieuwe drivers/firmware is voor je hardware. Het zou best kunnen dat een update van Windows overhoop ligt met een andere driver ofzo. Misschien zelfs wel een update voor je virusscanner of malwarescanner!

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze heb ik kunnen uitsluiten dat het niet ligt aan mijn geluidskaart. Deze heb ik uitgeschakeld in Windows Device Manager en vervolgens getest met een removable USB geluidskaart.

Naar mijn idee ligt het ook niet aan de browser ik heb namelijk geen problemen in firefox als ik mijn laptop gebruik met Ubuntu, en ik heb Chrome geinstaleerd op windows om te testen of ie' daar ook vast loopt en dat doet hij.

Ik heb mijn grafische kaart ge-update en ik heb het ATI control panel geinstaleerd. De tekstwolk melding die ik voorheen kreeg na het vastlopen verschijnt niet meer, maar toch blijft 'ie vast lopen.

In event-logs komt niets naar voren, er zijn uberhaupt bijzonder weinig meldingen te vinden rond de tijd van het vastlopen.

Ik heb met een gedownload programma "FurMark" een strestest uitgevoerd op mijn videokaart en hierbij kwam niets geks naar voren, als in geen vastlopers maar de laptop werd wel veel warmer dan normaal, veel warmer dan wanneer hij vast loopt.

Ik test het vastlopen door Winamp muziek te laten afspelen, meerdere youtube filmpjes te laten draaien, een download aan te zetten via de browser ook nog een silverlight aplicatie van uitzending gemist te laten lopen. Het probleem dan voor, dit wil niet zeggen dat als ik mijn laptop normaal gebruik ik ook zoveel van hem vraag.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Temperaturen checken, hardeschijf checken, geheugen checken

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 14:34

Mavamaarten

Omdat het kan!

Doe eens een verse windows install. Als hij zeurt over je graphics drivers is de kans groot dat er een driverprobleem is oftewel een hardwarematig defect aan je laptop.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Een verse windows install is niet nodig dit heb ik al 2 keer geprobeerd vorige week.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn laptop getest op een bekabeld netwerk... ik heb zoveel mogelijk youtube filmpjes, downloads enzovoort laten draaien en dan loopt hij niet vast. Mijn eerste idee was altijd al dat het een probleem met de draadloze verbinding was. Alle andere problemen heb ik naar mijn weten uitgesloten. Nu weet ik alleen niet hoe ik het 'gevonden' probleem moet oplossen. En of dit werkelijk het probleem is... heeft iemand hier verstand van of dit kan en dit het probleem werkelijk is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers van mijn wireless netwerk kaart geupdate, naar mijn idee is het probleem nu verholpen. Toch bedankt voor de hulp.
Pagina: 1