[NAS] Vraag over het gebruik van een NAS i.c.m. mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

• Komprexx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:36
Hallo,

Ik heb zojuist een mediaspeler gekocht van Sitecom, de MD-273. Ik zit nu te twijfelen wat ik nu het best kan kopen een NAS of een Externe HD.

Mijn doel is om mijn mediaspeler thuis op de televisie aan te sluiten. Zoals je kunt zien zit er geen opslag op de mediaspeler zelf, dus heb ik een andere opslag-bron nodig. Alleen heb ik geen kennis over een NAS, kun je deze ook gebruiken als een soort 'externe HD' zodat ik deze ook mee kan nemen als ik op kamers ben. Is deze dan ook te gebruiken d.m.v. bijvoorbeeld een usb, zodat ik hem niet aan het netwerk hoef te koppelen?

Waar heeft een NAS verder voordelen in t.o.v. een externe HD?

Alvast bedankt,
Komprexx

Verwijderd

nee een nas kan je niet mee nemen.

Een nas heeft als voordeel dat je altijd en overal waar internet is,je toegang hebt tot de bestanden die er op staan.

Ik zou zeggen zoek op het net eens wat info er over,er is genoeg te vinden.

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Het voordeel van je mediaspeler is dat je deze kunt aansluiten op het netwerk. Als je dan een NAS hebt kan de mediaspeler films, muziek en foto's van de NAS halen om af te spelen. Dit gaat via het netwerk!

Een NAS is eigenlijk een server/pc. Je zet hem in de hoek bij de meterkast, sluit hem aan op je router en hij zit in feite in je netwerk. De USB aansluitingen op je mediaspeler zijn bedoeld om een USB externe harde schijf op aan te sluiten. een NAS kun je doorgaans niet aansluiten met USB. Er zijn wel modellen waar dit natuurlijk wel mee kan. Hier is echter genoeg informatie over te vinden.

Als je met meenemen bedoeld dat je de NAS in het netwerk op je eigen kamer/huis zet, dan is het antwoord ja. Als je bedoeld dat je hem niet 24/7 aan wilt hebben en niet aan het netwerk wilt hebben, dan is het antwoord nee, en zal een externe harde schijf beter aan je eisen voldoen. Een USB harde schijf kun je tenslotte aan je mediaspeler koppelen.

Verwijderd

Vraagje...

Ik heb onlangs de MD 273 aangeschaft.
Stekker erin. Met de HDMI aan de tv gehangen en de ethernet kabel in de router.

Nu heb ik, ook onlangs, een Nas aangesloten en dit werkt op al mijn computer, laptops, etc meer dan prima.
Als ik aan de MD 273 een usb hang kan ik alles daarop prima openen, maar mijn probleem is dat het apparaat mijn netwerk niet ziet.

Rara...? Wie kan me helpen

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01 20:05
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:09:
Vraagje...

Ik heb onlangs de MD 273 aangeschaft.
Stekker erin. Met de HDMI aan de tv gehangen en de ethernet kabel in de router.

Nu heb ik, ook onlangs, een Nas aangesloten en dit werkt op al mijn computer, laptops, etc meer dan prima.
Als ik aan de MD 273 een usb hang kan ik alles daarop prima openen, maar mijn probleem is dat het apparaat mijn netwerk niet ziet.

Wat heb je nu allemaal op die MD273 aangesloten?

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-01 18:09
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 23:09:
Vraagje...

<knip>

OT: Dit heet topic kapen en is niet zo netjes

Verwijderd

VorCha, Hartelijk dank voor de interesse!
Het is me gisteravond uiteindelijk gelukt om het netwerk te bereiken.
Wat was ik blij...

Het slechte nieuws is dat ik daarna heb geprobeerd om een online update uit te voeren.
Omdat dit even duurde ben ik nog ff tv gaan kijken. Toen ik terug schakelde naar de MD273 werd het opstart scherm getoond.

Probleem: Daar staat hij nu nog steeds op.

- Ik heb de stroom, hdmi en ethernet eraf gehad.
- Zodra de stroom er weer op gaat staat hij accuut, zonder laden, weer aan en op het opstart scherm.
- Ook het inhouden van de powerknop heeft geen resultaat.
- Reset knop is er volgens mij niet.

Help...

Verwijderd

Sorry. Snowmiss e.a. Ben een redelijk nieuwe forum gebruiker. Heb op deze wijze gehandeld omdat reacties als ... er is al een topic over dit onderwerp, gebruik de zoekfunctie e.d.... hoopte nu goed te handelen door een 'enigszins' relevant topic te zoeken en daar aan te haken. Mijn nederige excuses aan iedereen die ik heb benadeeld.

Vertel me aub hoe te handelen.
Moet ik een nieuw topic starten?
Pagina: 1