Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnggroot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 12:26
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik bij deze laptop de klep er af kan halen want ik wil er een SSD inplaatsen maar ik krijg de klap er niet netjes af.

Ik heb aan de onderkant de schroeven losgehaald maar het lijkt er op alsof deze klep nog met lijm vast zit?

Wie herkent dit want ik heb al op internet lopen zoeken hoe ik die klep er af kan halen maar nergens kan ik dat vinden.

Zou iemand mij dit kunnen vertellen?

Met vriendelijke groeten,

Jeffrey Groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

YouTube: NP300V3A disassembly
volgens mij staan daar toch wel een paar bruikbare filmpjes bij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312727

Jeffrey,

Ik heb mijn harddisk vervangen door een SSD...

Je legt de laptop op zijn kop, batterij eruit, klepje geheugen eraf...
Onder dat klepje zitten twee schroefjes, haal deze los
Onder elke rubberdop zit ook een scroefje, haal deze los (3 X)
En nu schuif je de bodemplaat naar voren

Nu kan je bij je harddisk!

Groet Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:25
Anoniem: 312727 schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:50:
Jeffrey,

Ik heb mijn harddisk vervangen door een SSD...

Je legt de laptop op zijn kop, batterij eruit, klepje geheugen eraf...
Onder dat klepje zitten twee schroefjes, haal deze los
Onder elke rubberdop zit ook een scroefje, haal deze los (3 X)
En nu schuif je de bodemplaat naar voren

Nu kan je bij je harddisk!

Groet Alex
Aha, en je kan er willekeurig iedere SSD (een Crucial m4 of samsung 830 zit ik aan te denken) inzetten dus? Zit zelf naar deze laptop te kijken en vroeg mij dus af of dit mogelijk was. De 1TB hdd kan evt. in een bracket en als externe HDD dienen right? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 08-06-2012 14:12 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 19:57
Ook ik zit naar deze laptop te kijken, met in mijn achterhoofd de HDD te vervangen door een SSD. Klinkt niet echt ingewikkeld, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Kwesiq schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:18:
Ook ik zit naar deze laptop te kijken, met in mijn achterhoofd de HDD te vervangen door een SSD. Klinkt niet echt ingewikkeld, toch?
Nee, wat ik zo gelezen heb is het redelijk simpel.

Heb zelf de laptop besteld en een samsung 830 notebook kit erbij.

Kan ik direct de windows installatie overzetten van de hdd naar de ssd met ghost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 07:41
Is het bij deze laptop ook mogelijk om 2 hardeschijven i.p.v. een optische drive in te bouwen?

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 08:55
Ik heb m hier draaien, met een ssd op de plaats van de hdd en de hdd op de plaats van de odd, is erg makkelijk.

Klepje voor geheugen losschroeven, de overige 3 rubberen pootjes eraf pulken, de drie schroefjes los draaien. onderplaat van de accu afschuiven en je kan bij de hdd. Tevens zit daar ook het schroefje voor de odd. Die losdraaien en je kan de diskdrive er zo uitschroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Mdehoog schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:58:
Ik heb m hier draaien, met een ssd op de plaats van de hdd en de hdd op de plaats van de odd, is erg makkelijk.

Klepje voor geheugen losschroeven, de overige 3 rubberen pootjes eraf pulken, de drie schroefjes los draaien. onderplaat van de accu afschuiven en je kan bij de hdd. Tevens zit daar ook het schroefje voor de odd. Die losdraaien en je kan de diskdrive er zo uitschroeven :)
Hmm, dat lijkt me ook wel iets ja, gewoon een 1tb er extra bij in.. Klinkt lekker! Hoe zit het met het klepje van de odd? Heb je daar niet dan een gat zitten? Heb je foto's toevallig?

En, hoe bevalt de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Je kan het klepje van je odd af halen, moet je erg voorzichtig met een mesje een beetje friemelen :)
Deze kan je dan op een hddcaddy zetten, dit zodat je niet eens ziet dat er iets veranderd is!

Laptop bevalt erg goed! Met die ssd erin gaat hij als de brandweer. Ik gebruik hem voornamelijk voor autocad, surfen en films kijken. K heb m thuis dan wel een een 27" hangen :)
Vaak staat hij wel te blazen, dit is alleen zo als je iets zwaars doet. Ik heb nog nooit gekeken naar een fancontrol programma (iemand hier n tip voor ?)

Foto's maken wordt lastig, heb m net weer dicht en ben eigenlijk aan het leren voor tentamen van morgen 8)

Ik kan m morgen na m'n tentamen mss wel even open trekken, echter wel kans dat dat niet doorgaat omdat mn huis (studentenhuis) vol zit met oranje idioten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Mdehoog schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:36:
Je kan het klepje van je odd af halen, moet je erg voorzichtig met een mesje een beetje friemelen :)
Deze kan je dan op een hddcaddy zetten, dit zodat je niet eens ziet dat er iets veranderd is!

Laptop bevalt erg goed! Met die ssd erin gaat hij als de brandweer. Ik gebruik hem voornamelijk voor autocad, surfen en films kijken. K heb m thuis dan wel een een 27" hangen :)
Vaak staat hij wel te blazen, dit is alleen zo als je iets zwaars doet. Ik heb nog nooit gekeken naar een fancontrol programma (iemand hier n tip voor ?)

Foto's maken wordt lastig, heb m net weer dicht en ben eigenlijk aan het leren voor tentamen van morgen 8)

Ik kan m morgen na m'n tentamen mss wel even open trekken, echter wel kans dat dat niet doorgaat omdat mn huis (studentenhuis) vol zit met oranje idioten ;)
Ah, ben erg benieuwd! Het lijkt mij wel interessant om die 1tb disk er ook in te hangen. Zo'n odd gebruik je toch niet.. Kun je dan evt. ook extern gebruiken via sata kabel --> usb?

Mocht het niet lukken, maakt niet . Zit ook met tentamens.. Heb er donderdag één dus moet ook nog flink aan de studie! Alvast bedankt voor je reactie, er is namelijk heel weinig te vinden over deze laptop! _/-\o

O en hoe staat het ervoor met de accuduur? Gaat ie echt langer mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Titelfix en move naar juiste forum :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
Zanzibar-1337 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:48:
[...]

Ah, ben erg benieuwd! Het lijkt mij wel interessant om die 1tb disk er ook in te hangen. Zo'n odd gebruik je toch niet.. Kun je dan evt. ook extern gebruiken via sata kabel --> usb?

Mocht het niet lukken, maakt niet . Zit ook met tentamens.. Heb er donderdag één dus moet ook nog flink aan de studie! Alvast bedankt voor je reactie, er is namelijk heel weinig te vinden over deze laptop! _/-\o

O en hoe staat het ervoor met de accuduur? Gaat ie echt langer mee? :?
Je hebt volgens mij wel usb aansluitingen voor je odd, echter ben ik daar nog niet echt naar opzoek geweest.

Accuduur let ik eigenlijk niet op, ik maak zulke lange dagen op de HvA dat ik eigenlijk wel zeker weet dat ik de stroom er aan moet hangen :p Maar volgens mij houdt hij het een kleine 4.5 uur uit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Kijk, dat is altijd beter dan de 2,5 uur die andere laptops halen.. Hopen dat alles binnenkort binnenkomt ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
Om maar even op dit topic in te haken, weet iemand hoe je nou bij bijvoorbeeld de WiFI kaart kan komen in deze laptop? Ik heb de pootjes eraf gepulkt en de onderplaat eraf geschoven. Daar zit een zwarte plaat op die met een heel aantal schroeven vast zit. Hoe krijg ik die zwarte plaat eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
birdie25 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:55:
Om maar even op dit topic in te haken, weet iemand hoe je nou bij bijvoorbeeld de WiFI kaart kan komen in deze laptop? Ik heb de pootjes eraf gepulkt en de onderplaat eraf geschoven. Daar zit een zwarte plaat op die met een heel aantal schroeven vast zit. Hoe krijg ik die zwarte plaat eraf?
Ik denk dat het een soort van kliksysteem is.. Maar vrees dat er lastig bij te komen is en dat het moeilijk wordt om je laptop netjes open te maken. Wat wil je er mee doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
Zanzibar-1337 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat het een soort van kliksysteem is.. Maar vrees dat er lastig bij te komen is en dat het moeilijk wordt om je laptop netjes open te maken. Wat wil je er mee doen dan?
Ik wil graag de Wifi kaart die erin zit vervangen door een Intel Centrino 6230, i.v.m. de 5Ghz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
birdie25 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 14:54:
[...]

Ik wil graag de Wifi kaart die erin zit vervangen door een Intel Centrino 6230, i.v.m. de 5Ghz band.
Ah, dat klinkt interessant. Ik draai hem als ik terug ben van vakantie nog een keer open, misschien zie ik dan een manier waarop dit eventueel te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
Al opengedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Ben de 26e pas terug van vakantie, ja ik weet het, het leven van een leerkracht is soms best lekker ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Opengedraaid maar de laptop zit erg strak in elkaar gedraaid / geklikt. Wil hem niet open breken, dus ben niet verder gegaan, maar het lijkt erop dat de wifi module onder het samsung logo (onderop het scherm, middenin) zit. Net boven de f7 en f8 toets. (voor zover ik kan zien)

Mocht het je wel lukken om de laptop open te draaien / krijgen, laat het dan eventjes weten. Heb er opzich wel oren na om de wifi module te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
Mdehoog schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:58:

Welke caddy heb jij daarvoor gebruikt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921011

Hallo allemaal,

Als ik naar de data van jullie comments kijk ben ik misschien een beetje laat, maar desalniettemin heb ik een vraag over deze laptop. Ik heb hem gekregen van mijn ouders toen ik op de middelbare zat, en nu ik ga studeren leek het mij goedkoper om onderdelen te vervangen ipv een gloednieuwe te kopen. Ik heb nu al een beter batterij gekocht (6600mAh ipv 4400mAh), en ik zit nu te kijken naar de SSD.

Ik ben geen expert, dus vandaar mijn volgende vraag: Als ik via bijvoorbeeld Coolblue naar SSD's zoek, kan ik filteren op verscheiden formaten, maakt dat uit voor dit model laptop?
(https://www.ssdcenter.nl/...223-2059623679.1486070517)
En zoja, welke heb ik dan nodig? Als jullie daarnaast nog geweldige tips hebben over het modificeren van dit model, dan hoor ik die ook graag.

Groetjes van Bop
Pagina: 1