Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus toont videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:05
nieuws: Asus toont Mars III met twee GTX 680-gpu's en 8GB ram
Ook de prijs is nog niet bekend, en ook die zal fors zijn: de Mars II en de op AMD-gpu's gebaseerde high-end Ares-kaarten van dezelfde fabrikant zijn exorbitant duur.
Ik heb geen idee wat een beetje videokaart kost. Nouja, dat zal zo'n 80 a 400 euro zijn, maar geen idee wat je daar dan voor krijgt, en hoe zich dat verhoudt tot de besproken videokaart. Een beetje duiding is niet erg *(integendeel!), maar dan wel het verzoek hier ook prijzen, of prijsranges bij te vermelden.

Wellicht kan dat nog worden toegevoegd?

* In de definitie van exorbitant komt een aantal keer 'te' voor. Imho ga je hier mee te ver als onafhankelijke journalist, en zou een objectievere beschouwing meer op zijn plaats zijn. Iets als 'bovengemiddeld', of 'boven in de prijsklasse voor videokaarten' bijv.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Freeaqingme schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:38:
Ik heb geen idee wat een beetje videokaart kost. Nouja, dat zal zo'n 80 a 400 euro zijn
Dat klinkt als een heel redelijk beeld van wat een beetje videokaart kost. Pakken we de PW voor de Mars II erbij:
Laatst bekende laagste prijs € 1.484,- op donderdag 12 april 2012.
...en hij's niet veel goedkoper geweest. Dat noemen we dus met alle recht van de wereld exorbitant :P De alternatieve omschrijvingen die jij geeft komen op geen stukken na in de buurt van wat zo'n ding kost, dus die opmerking over onafhankelijke journalistiek laat ik maar even voor wat 'ie is (ook vanwege de ironische tegenstelling tussen de twee keer dat er 'te' in je post staat :X).

Een prijsindicatie - daar waag ik me niet aan. Dat kan net zo goed duizend als tweeduizend euro worden. Wellicht dat Marc hier meer over weet, ik laat een eventuele tekstuele fix dus aan hem over.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 05-06-2012 22:56 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:05
Rataplan schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 22:56:
[...]
Dat klinkt als een heel redelijk beeld van wat een beetje videokaart kost. Pakken we de PW voor de Mars II erbij:

[...]
...en hij's niet veel goedkoper geweest. Dat noemen we dus met alle recht van de wereld exorbitant :P De alternatieve omschrijvingen die jij geeft komen op geen stukken na in de buurt van wat zo'n ding kost, dus die opmerking over onafhankelijke journalistiek laat ik maar even voor wat 'ie is (ook vanwege de ironische tegenstelling tussen de twee keer dat er 'te' in je post staat :X).
Verschil is natuurlijk wel dat mijn post geen journalistiek stuk is. Mocht jij dit wel zo beschouwen dan voel ik mij vereerd O-)

Verder snap ik de context van het 'exorbitant' wat beter als de gemiddelde prijs 80-400 euro is, en hier een 1000-2000 euro realistisch lijkt. Of (en hoe) dit nog opgelapt kan worden in het artikel laat ik aan de pro's over ;)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.