Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
  • Gezocht: AV receiver en boksen.
  • Budget: ongeveer 1000 euro.
  • Eisen: Vooral geluidskwaliteit is belangrijk. Ik wil er voornamelijk klassiek, maar ook pop, jazz, rock mee luisteren. Het wordt het eerste wat serieuzere setje. Lekker geluid bij films is leuk maar niet de belangrijkste factor.
  • Huidig: Sony Bravia TV KDL-40EX711 en mediaspeler: AC Ryan HD2.
Na lange zoektocht door n bos met heel erg veel bomen denk ik er uit te zijn.
  • Receiver: Yamaha RX-V671
  • Speakers: Teufel T400
De mediaspeler ga ik nog vervangen door een HTPC denk ik, de AC Ryan valt een beetje wat gebruiksgemak betreft. Met een HTPC ben ik veel vrijer wat ik er van kan gaan maken en is er ook de mogelijkheid tot het aansluiten van een cd/blu-ray-speler en internet. Al maakt dat alle netwerk functies van de RX-V671 misschien weer overbodig.

Maar hoe dan ook, de receiver geeft me de mogelijkheid later nog eens uit te breiden naar een surroundset en wat ik zo lees over de speakers bevalt me wel. Wat ik eigenlijk wil weten of ik misschien iets over het hoofd zie. Is het wel n match? Is het niet te krachtig voor het zitgedeelte van mijn woonkamer? (ongeveer 25 m2, luisterafstand 3m). Matcht het vermogen en de impedanties van de receiver met dat van de speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04
ik snap niet dat als je aangeeft dat muziek het belangrijkst is, je voor een AV receiver gaat. Een serieuze stereo amp (eventueel stereo receiver) biedt veel meer muzikale kwaliteit. Een film weergeven via een goede stereo set is ook niet te versmaden!

Kijk eens naar Denon, Marantz, enz...

succes!