Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 07:44
Sinds kort zijn wij overgeschakeld van Ziggo naar KPN, nieuw routertje erbij gekregen... allemaal leuk en aardig maar ik zit nu met het volgende probleem.

Heb een Epson SX235W printer staat die via WiFi aangesloten was, en je raad het al... Nu doet hij het niet meer op WiFi. Helaas heb ik met mijn stomme kop de bijgeleverde CD weggegooid nadat alles werkte.

Inmiddels contact gehad met de medewerkers van Epson maar zij kunnen mij niet verder helpen. Alle software zou bij hun op de website staan, ik kan alleen de juiste niet vinden. Het programma dat ik nodig heb is Epson Installation Navi. Hiermee kon je keurig via de laptop (Max OS X 10.7.4) alle instellingen goed zetten en het beestje met het WiFi netwerk verbinden.

Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Je MOET de printer eenmaal via usb hebben aangesloten voordat deze via de nieuwe router gaat werken, dat is iets wat je bij iedere Wifi printer moet doen... mocht je die stap hebben overgeslagen.

En dit is de support-pagina van die printer: http://www.epson.nl/nl/nl...YsMP7ItQA6gYYL1AnDNgU003D

Daar kan je alles vinden, ook het door jouw genoemde navigator staat er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
@MicGlou: Heb ik al allemaal geprobeerd, met die navigator kom je niet verder. Deze controleert alleen maar of je de meest recente software versie op je pc/mac hebt staan.

Wanneer ik de printer aansluit op m'n laptop via USB zie ik hem netjes verschijnen bij het overzicht van Afdrukken en Scannen. Maar ik krijg hem hierna niet op het WiFi toegankelijk omdat het WiFi met een wachtwoord is afgeschermd wat ik ook zo wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Jacks0nxD schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:21:
Wanneer ik de printer aansluit op m'n laptop via USB zie ik hem netjes verschijnen bij het overzicht van Afdrukken en Scannen. Maar ik krijg hem hierna niet op het WiFi toegankelijk omdat het WiFi met een wachtwoord is afgeschermd wat ik ook zo wil houden.
Dat moet/zal de installatie software zelf regelen, je voegt de printer in het wifi-netwerk toe via usb... zo gaat het echt altijd. Die stap kijk je overheen... wordt je als het goed is tijdens de installatie aangeboden... staat ook in de handleiding.

Het klopt dat die navigator een check doet, maar via die tool moet het ook mogelijk zijn om de juiste drivers e.d. binnen te halen... het is eigenlijk niet meer dan een soort van downloadmanager. Via navigator zou je dus de juiste software moeten kunnen vinden... en anders staan ze ook nog als losse download op de website van Epson... het staat er echt, maar niet duidelijk want het tekstje valt weg bij die bewuste download ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij mijn Epson PX720WD kan ik onafhankelijk van usb evenzogoed Wifi aan de praat krijgen maar het punt is dat je wel je printer opnieuw zal moeten instellen op het nieuwe netwerk. Ik raad je aan de printer eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen en dan het Wifi gedeelte opnieuw laten zoeken. Ook niet te vergeten dat je het nieuwe Wifi wachtwoord ook in de printer in voert anders zal ie nooit contact met je router kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
@Roel1966: dit heb ik al gedaan maar waarschijnlijk heb jij dan een model met nog een display erop, ik kan op de printer zelf alleen maar WiFi aan of uit zetten en eventueel een statuspagina uitprinten waar alle instellingen op staan...

@MicGlou: heb je eventueel screenshots of iets in de richting van het scherm dat ik dan zou moeten krijgen? Er is ook een verschil tussen die Installation Navi en de Installation Navigator (vreemd i know), zelfs het icoon is compleet anders en de inhoud van het .dmg bestand is ook compleet anders...

De mensen van Epson reageren in ieder geval niet meer op de mail, denk dat ze beetje boos zijn of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen om deze printer aan de WiFi te verbinden, van alles geprobeerd, firewall uit, virus scanner uit en nu zelfs verwijderd.

Dicht bij router gaan zitten met printer en notebook, niks help en de chat van Epson helpt ook niet echt. Zou bijna zeggen dat het aan de router ligt.

Ik denk dat het met de beveiliging instellingen te maken heeft, ik heb zojuist een hotspotje met mijn HTC gemaakt en hup ik kwam verder in de wizard, dus ik denk dat de WPA2 het wellicht is, ik heb een vrij lange WPA2 code op het thuisnetwerk ingesteld.

http://ubuntuforums.org/s...hp?p=11666196&postcount=8

Hier lees ik hier dus dat ie problemen heeft met WPA. Die wifi kan ik dus wel vergeten, als ik de beveiliging instellingen veranderd heb ik dus ruzie met mijn digibeet van een moeder die dan niet met internet kan verbinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Heel flauw misschien... maarruh ook een windows machine in de buurt? Die zou je eventueel kunnen gebruiken om de printer eenvoudig in het netwerk toe te voegen en dan zal de installatie van de driver op de Mac moeten volstaan :) Weet niet 100% zeker of dat gaat werken hoor... maar het toevoegen van de printer aan het netwerk lijkt mij de prioriteit. Zolang de router maar juist geconfigureerd is op de router dan moet de Mac die ook vinden.

Eh nee sorry, ik heb hier geen screenshots voor je. Ik weet het alleen zeker omdat veel voor dit soort taken 'bij de mensen thuis kom' en een vrijwel hetzelfde model nog recentelijk bij iemand thuis heb geïnstalleerd. Welke merk je ook neemt, HP, Canon of Epson... de methode is overal hetzelfde en gewoon het meest eenvoudig via de tool. Kan ook wel zonder usb-kabel, maar dan moet je alles met de hand instellen en dat kan wat tijd in beslag nemen en je zal er even het nodige voor moeten lezen/doornemen.

Maar als je wilt proberen de printer handmatig te configureren op je router dan raad ik je aan naar de support pagina van Epson te gaan. Ik zie net dat ze dat vrij handig door koppelingen hebben gerealiseerd. Als je daar de online handleiding volgt en de koppelingen worden gebruikt dan worden automatisch de juiste pagina's voor je geopend van de webinterface van de printer.

http://support.epson-euro.../sx235_nwg/html/index.htm

Overigens wel komisch, Epson adverteert het apparaat als de meest eenvoudig via Wifi te installeren printer ... ik weet nog niet wie ik moet geloven :+

[ Voor 64% gewijzigd door MicGlou op 22-06-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het de WPA2 is, ik wil nog een hotspot opzetten met mijn HTC om nog eens te proberen. De Epson chat is in iedere geval niet behulpzaam.

Ja zo eenvoudig is het dus niet, of het aan lengte van code ligt ik weet niet, maar ga me dat een uit testen. Dus probeer de netwerk beveiliging eens te veranderen.

Goh met de hotspot lukt het wel en daar gebruik ik WPA2 (AES), maar met mijn thuis netwerk niet, heeft misschien met lange paswoord te maken denk ik.

Ik zie zo welnog een mijn thuis netwerk is van het 802.11g type en test die ik met de hotspot deed was een 802.11n type.

Hij werkt nu.

Mijn oplossing was, sluit de computer in mijn geval een notebook aan via de cat5/6 kabel en voer die setup weer uit, en plots werkte het gewoon.

Ik heb wel andere besturingsysteem als TS, Windows 7 namelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Heb ook deze sw235w printer en ook zonder die installatie CD. Nu heb ik de printer wel in het lijstje staan in mijn voorkeuren. echter er wordt aangegeven dat 'ie niet actief is.

Hoe kan ik 'm actief maken? Met USB kabel werkt 'ie trouwens prima.

Heb OSX met dat nieuwste mountain lion, heb alles geüpdatet dus ben er klaar voor.

Lees hier ook iets over het nieuwe wachtwoord invullen "in" mijn printer. Kan dat überhaupt? indien ja, hoe?

Is er ook nog zoiets als dat bonjour? Kan je de printer daarmee zichtbaar maken?

Ik heb dus sinds kort een airport extreme, voor heen had ik de airport express. Daarbij werkte mijn draadloze printer prima. Hoe nu met de extreme?

[ Voor 4% gewijzigd door Fireman op 16-09-2012 00:03 ]

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Moet je trouwens iets "open" zetten ( toegang laten geven) in de airport extreme zodat er externe apparaten (via wifi) verbonden kunnen worden via de airport extreme? Met mijn andere apparaten was het enkel de netwerksleutel invoeren en spelen maar.

Ligt dat anders voor draadloos randapparatuur?

Mijn systeem: iMac en airport extreme (4de gen) en dus de epson printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman

Fireman

Niemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee geen idee ik heb hem geïnstalleerd op een Windows 7 notebook en jij hebt OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrlukasbos
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-01 16:57
Na een tijdje proberen heb ik het zojuist voor mekaar gekregen op mijn macBook Pro door simpelweg de WPS knop van de printer en die van de router ingedrukt te houden. Eerst heb ik het via Epson programma's op mac geprobeerd maar daar lukte het niet mee. WPS bleek een doeltreffende en verrassend simpele oplossing.

[ Voor 30% gewijzigd door mrlukasbos op 21-12-2016 19:36 . Reden: Wat meer informatie toegevoegd. ]

Pagina: 1