Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloze HP printer werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:01
Hallo Tweakers,

Ik heb al +- 2 jaar een draadloze HP Photosmart B110 printer.

Deze werkte altijd perfect, en al meerdere keren van router gewisseld.

Nu heb ik sinds een tijdje weer een nieuwe router, maar ik krijg de printer niet maar werkend.

Het probleem is dat de printer geen IP adres krijgt van de DHCP server.

Welke test ik ook draai, alles is uitmuntend, SSID klopt, signaalsterkte uitmuntend, 6 x opnieuw ingevoerd, maar bij IP adres staat 169.254.115.74, en de rest op 0.0.0.0

Ik heb ook geen mogelijkheid om handmatig het IP adres te veranderen.

Ik heb verder +- 8 draadloze apparaten gekoppeld zonder problemen.

Wie weet wat ik hier aan kan doen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
De hp eens een harde reset geven. Dat moet je even opzoeken hoe dat precies moet, die van mij moet je 2 knoppen in houden om in het fabrieksmenu te komen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lukt het als je geen beveiliging instelt op de router? Reset ook je router eens. Ik heb dezelfde printer, en die verliest om de paar dagen/weken de verbinding met het modem zonder aanleiding. Reset van de printer helpt dan niet, alleen resetten van het modem.

• Grolsch
Ik heb gisteren lopen te vogelen en ik weet niet meer exact welke instelling ik heb veranderd.

In de router onder wireless security settings stand de bovenste op WPA(2) personal en die setting daaronder stond op automatisch.

Deze heb ik op TKIP gezet, en toen kreeg ik een melding dat de N-functionaliteit van de router niet meer zou werken :?

En nu werkt de printer wel weer :?

• Admiral Freebee
  • Niet online
802.11n werkt enkel met WPA2 AES, en niet meer met WPA2 TKIP, omdat deze laatste onveiliger is. Wellicht ondersteunt jouw printer geen WPA2 AES beveiliging (?). Kijk eens in de handleiding, en check of er een firmware-update is.

• Grolsch
Ik heb de handleiding gevonden, maar die vermeld niets over encryptie methodes:

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02262829.pdf

• Grolsch
Ik heb de router nu handmatig op WAP2 AES gezet, en nu werkt het nog steeds goed :?

Alleen op "automatisch" werkte niet goed.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Des te beter :P
Pagina: 1