Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Update", yay nog een keer het hele artikel lezen!

Pagina: 1
Acties:

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Is het mogelijk dat dingen als;
Update, 14:47: Een reactie van x is in het artikel verwerkt.
achterwege gelaten worden? Heb ik het artikel al gelezen, kom ik een kop tegen "artikel - update", mag ik het artikel nog een keer lezen. Is het niet veel makkelijker om de inhoud van de update gewoon onder het bericht achter "update, tijd" te zetten?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Lijkt mij ook beter, zeg maar op de manier waarop bijvoorbeeld GeenStijl met updates omgaat. Liefst ook met een tijdsaanduiding erbij in de titel.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Dat zou kunnen, maar dat is soms inhoudelijk niet voldoende vinden wij. Daarom kiezen wij voor deze manier.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Maar is het wel mogelijk om erbij te vermelden wat er is aangepast in het artikel zodat je daar op kan zoeken in het artikel?

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

beany

Meeheheheheh

Wilbert de Vries schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:28:
Dat zou kunnen, maar dat is soms inhoudelijk niet voldoende vinden wij. Daarom kiezen wij voor deze manier.
Begrijpelijk, echter ik betrap mezelf er op dat ik artikelen die geupdate zijn niet lees omdat ik het artikel al heb gelezen, en geen zin heb het nog een keer te lezen omdat er ergens een paar kleine wijzigingen zijn gemaakt. Dit gebeurt voornamelijk bij de wat langere artikelen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
beany schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:54:
[...]

Begrijpelijk, echter ik betrap mezelf er op dat ik artikelen die geupdate zijn niet lees omdat ik het artikel al heb gelezen, en geen zin heb het nog een keer te lezen omdat er ergens een paar kleine wijzigingen zijn gemaakt. Dit gebeurt voornamelijk bij de wat langere artikelen.
Updates plaatsen we alleen bij inhoudelijke wijzigingen die gevolgen hebben voor de strekking van het verhaal: vaak gaat het om nieuwe onthullingen, commentaar van een betrokken partij of fouten die worden rechtgezet. Maar het zou een idee kunnen zijn om de wijzigingen duidelijker terug te laten komen in de update - al kan dat voor lezers die het stuk later pas lezen vreemd zijn, omdat ze twee keer hetzelfde lezen.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Wordt dit niet in een andere kleur aangegeven? Wellicht een blauw oid. Dat het wel afwijkt van de standaard tekstkleur, maar gewoon goed te lezen is. Dan kun je dat stuk meteen lezen ipv het hele stuk opnieuw.

• Joost
Arunia schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:13:
Wordt dit niet in een andere kleur aangegeven? Wellicht een blauw oid.
Lijkt mij een visueel matig idee :)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Maar misschien dat je het met een klikje wel de wijzigingen zou kunnen laten highlighten :) .

DM!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:18

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

JHS schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:28:
Maar misschien dat je het met een klikje wel de wijzigingen zou kunnen laten highlighten :) .
Nice, me like that! +1 :+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
JHS schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:28:
Dat zou developmentcapaciteit vergen en gezien het harde werk dat er momenteel aan de nieuwe versie van Tweakers.net wordt verzet, acht ik de kans erg klein dat dit er dit jaar gaat komen :) We zullen er bij updates op proberen te letten dat we even benoemen wat er is veranderd zodat het scannen wat doelgerichter kan.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Overigens bevatten veel updates nu al de toegevoegde info, zoals 'Linkedin heeft de hack bevestigd'. Het artikel is dan wel aangepast, maar de strekking van de toevoeging lees je dan in de update.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Kijk, dit vind ik nou een nette update: nieuws: Vodafone kampt met netwerkstoring -- update

Laat dit maar een voorbeeld zijn voor de hele redactie!

Tijdsaanduiding óók in de titel zou het helemaal afmaken... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 09-06-2012 12:38 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:33:
Kijk, dit vind ik nou een nette update: nieuws: Vodafone kampt met netwerkstoring -- update

Laat dit maar een voorbeeld zijn voor de hele redactie!

Tijdsaanduiding óók in de titel zou het helemaal afmaken... ;)
Mee eens. :) Ik lees de updates vaak al niet meer, kijk dan wel op een andere site omdat het daar vaak wel duidelijk wordt aangegeven.

Zou mooi zijn als de manier zoals in de link hierboven de standaard zou zijn. _/-\o_

• Joost
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 23:04:
[...]

Mee eens. :) Ik lees de updates vaak al niet meer, kijk dan wel op een andere site omdat het daar vaak wel duidelijk wordt aangegeven.

Zou mooi zijn als de manier zoals in de link hierboven de standaard zou zijn. _/-\o_
Kijk, en dit soort dingen maakt het dus moeilijk voor de redactie. Want we krijgen ook kritiek van gebruikers die niet willen dat we een update pas aan het einde van het artikel plaatsen, omdat ze het als ze het artikel nog níet gelezen hebben, pas aan het einde doorhebben dat het dus toch nog iets anders in elkaar zit.

We kunnen het ook nooit goed doen :'(

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Zit wat in... Ik heb er geen last van, lees sowieso meestal eerst de laatste alinea...

De update, of een verwijzing naar de update, bovenaan zetten een optie?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Joost schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:45:
Nee joh, als ik het artikel de eerste keer lees, dan kan je toch de update integraal in de tekst laten weergeven. Kijk ik voor de tweede keer, dan 't liefst met een aparte update alinea, een update postfix in de titel en een notification bar als ik er met m'n muis overheen ga.

Ik bedoel, jullie houden toch alles bij, dus kunnen dit toch ook meteen doen?

:+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
BtM909 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:11:
[...]

Nee joh, als ik het artikel de eerste keer lees, dan kan je toch de update integraal in de tekst laten weergeven. Kijk ik voor de tweede keer, dan 't liefst met een aparte update alinea, een update postfix in de titel en een notification bar als ik er met m'n muis overheen ga.

Ik bedoel, jullie houden toch alles bij, dus kunnen dit toch ook meteen doen?

:+
we hebben geen versioning van artikelen...

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:09
Joost schreef op maandag 11 juni 2012 @ 09:45:
[...]

Kijk, en dit soort dingen maakt het dus moeilijk voor de redactie. Want we krijgen ook kritiek van gebruikers die niet willen dat we een update pas aan het einde van het artikel plaatsen, omdat ze het als ze het artikel nog níet gelezen hebben, pas aan het einde doorhebben dat het dus toch nog iets anders in elkaar zit.

Een combi van beide? Je verwerkt de update in het artikel, maar vat de update samen onderaan het artikel inclusief tijdsaanduiding en vermelding dat de update verwerkt is in het artikel. Zo leest een nieuwe lezer het artikel meteen goed, en een "oude" lezer ziet in een oogopslag wat er geüpdatet is :).

gewoon nee.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wilbert de Vries schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:17:
[...]
we hebben geen versioning van artikelen...
Was ook behoorlijk sarcastisch bedoeld en dus een grapje ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1