• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06-2025
Hallo Allemaal,

Ik heb nu al een tijdje deze pc, en ik heb hier en daar al wat dingen vervangen en ge update.
Maar ik zit nu te kijken naar nieuw RAM geheugen alleen is hier zoveel keuze en zoveel specificaties dat ik door de bomen het bos haast niet meer zie ik.

Op dit moment heb ik een i7 950 met Gigabyte GA-EX58-UD5 mobo. Daarnaast game hier en daar wat met BF3/FSX en de laatste tijd is daar als hobby videobewerking bij gekomen nu heb ik 6GB er in zitten dat was voor fotobewerking genoeg maar nu met HD video's gaat het behoorlijk rap. Ik weet dat het merk Kingston is het DDR3 is en ik 3 reepjes van 2048mb er in heb zitten + nog 3 vrije slots. En daar houd het eigenlijk wel op.

Hier een plaatje van CPU-z Als het eventueel helpt.
Afbeeldingslocatie: http://almere-life.nl/fotografie/tweakers/ram.png

CAS, JEDEC etc en tig verschillende snelheden zeggen mij echt helemaal niks |:(

Nu ben ik opzoek naar wat nieuw geheugen ik heb 12GB in gedachte kan iemand hier mij helpen over welke ik moet hebben. Ik ben geen die hard gamer die er lustig op los tweaked ik heb gewoon stabiel betrouwbaar systeem nodig. Geschikt voor een beetje allround taken Gamen/foto/videobewerking.

Iemand die mij een advies kan geven welke ik moet hebben?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als jij alleen een beetje speelt, een beetje aan foto- en videobewerking doet.. Snap ik niet waarom je 12GB nodig hebt.. 6GB of 8GB voldoet ruimschoots voor 'een beetje'.

De termen die gebruikt worden, zijn wel te vinden op het internet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-02 11:32
Ik heb zelf 12GB maar het voegt weinig toe moet ik zeggen, heb mn geheugen vaak maar 10% volzitten en met gamen komt het tot 5 GB en dan houdt het wel op. Het is meer dat ik nog 4GB had liggen toen ik 8GB kocht anders had ik het nooit gedaan. Ik denk dat je aan 8GB DDR3 geheugen meer dan zat hebt.

• Delta21
Oke, Ik moet bekennen ik heb met 12GB ook aardig hoog ingezet 8GB zou ook prima wezen. Ik merk gewoon met bepaalde videobewerkings programma's zoals Lightroom en Photoshop dat het gauw vol loopt helemaal met nog een paar tabs op Firefox open. Voor gamen is 6GB ruim voldoende inderdaad, maar als er nu 8GB van wil maken waar moet ik dan opletten bij aanschaffen van nieuw geheugen.. Ik zie zoveel specificaties rond geheugen het muntje is nog niet geheel gevallen over wat nu het beste bij mn pc past..

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:48
Ja, maar aan de andere kant, de prijs is nog nooit zo laag geweest en omdat er spelers aan het verdwijnen zijn is het erg voordelig om nu te kopen. En daarbij, reepjes van 2GB ga je niet meer aan de straatstenen kwijtraken. Koop 3x 4GB op 1600MHz. Zoveel kost het niet.
Delta21 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:17:
Oke, Ik moet bekennen ik heb met 12GB ook aardig hoog ingezet 8GB zou ook prima wezen. Ik merk gewoon met bepaalde videobewerkings programma's zoals Lightroom en Photoshop dat het gauw vol loopt helemaal met nog een paar tabs op Firefox open. Voor gamen is 6GB ruim voldoende inderdaad, maar als er nu 8GB van wil maken waar moet ik dan opletten bij aanschaffen van nieuw geheugen.. Ik zie zoveel specificaties rond geheugen het muntje is nog niet geheel gevallen over wat nu het beste bij mn pc past..
Je hebt triple-channel, maak er gebruik van. Dus je kan enkel meervouden van 3 nemen, en dan de meervouden 1, 2, 4 en evt. 8, om gebruik te kunnen maken van triple channel. Dus 1x3 of 2x3 zijn je opties. 24GB is wel serieus overdreven, dus ga voor 12GB.

[ Voor 61% gewijzigd door naarden 4ever op 05-06-2012 17:19 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak de QVL erbij en koop daar wat van. Dan weet je zeker dat het werkt, en hoef je je niet verder te verdiepen in de specs.

• Delta21
Ik heb QVL lijst erbij gepakt alleen zitten er weinig grote modules bij meeste zijn 1gb of 2gb. Dus niet erg praktisch maar bedankt!

@naarden4ever x3 4GB op 1600MHz klinkt goed, misschien domme vraag dit maar hoe weetje zeker dat het reepje ook in het slot past? 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat het DDR3 is, en alle DDR3 DIMMen hetzelfde zijn.
Pagina: 1