Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe snel zal mijn DSL-verbinding zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Momenteel heb ik een kabelcombinatiepakket van Zeelandnet:

20 Mbps download
2 Mbps upload

Deze snelheden worden ook daadwerkelijk behaald. Echter, ik betaal evenveel als een combipakket van XS4all of KPN:

20/2 Mbps (XS4all)
40/4 Mbps (KPN)

Aangezien KPN en XS4all veel extra's bieden tegen hetzelfde tarief, overweeg ik over te stappen. De voordelen van Zeelandnet zijn de constante snelheid en werkt vrijwel altijd. Ik heb KPN gebeld en gevraagd welke snelheid ik op mijn adres zou kunnen behalen als ik hun 40/4 Mbps abonnement zou aanschaffen. Mij werd verteld dat zij dit niet kunnen vaststellen en dat ik in de buurt maar iemand moet vinden die KPN heeft om zo achter de maximale snelheid te komen. Erg vaag allemaal, maar desondanks wil ik toch graag weten hoe ik mogelijkerwijs kan uitvinden wat de maximale snelheid is die ik met ADSL van deze providers kan behalen.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
Zoals KPN al zegt: het vragen aan iemand in jouw buurt met dat abonnement.

Je kan er wel allerlei rekensommen en dergelijke op loslaten, maar dat is theorie en de praktijk is en blijft toch altijd heel wat anders.

De echte absolute maximale snelheid is simpel natuurlijk: het dubbele van je huidige snelheden ;) Maar je hebt sowieso altijd overhead en nog een berg andere zaken die snelheid limiteren, dus dat zal je niet halen.

The devil is in the details.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Met de postcodecheck van BBNED kun je een indicatie van de afstand tot de telefooncentrale krijgen, en daarmee een (grove) indicatie van de te behalen max. snelheid:

http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Als Zeelandnet gebruik maakt van dezelfde lijn als de KPN (als over de telefoonlijn is dan neem ik dat aan) denk ik dus dat je ongeveer de zelfde snelheid moet halen?

(maar ik garandeer niks :p mijn idee is puur gebaseerd op mijn boeren verstand)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mattie112 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:52:
Als Zeelandnet gebruik maakt van dezelfde lijn als de KPN (als over de telefoonlijn is dan neem ik dat aan) denk ik dus dat je ongeveer de zelfde snelheid moet halen?
Aannames zijn fataal :P

Zoals de TS in de topicstart aangeeft, biedt Zeelandnet een kabelabo aan. Als in 'tv-kabel'.
Dus niet te vergelijken met telefoonkabel.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 17:00
Excuus, daar heb ik overheen gelezen |:(

(en vandaar dat ik er ook bij zet ALS het over de telefoonlijn gaat :p)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Iva_Bigone schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:38:
Met de postcodecheck van BBNED kun je een indicatie van de afstand tot de telefooncentrale krijgen, en daarmee een (grove) indicatie van de te behalen max. snelheid:

http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck
2200 meter.

Met als snelste verbinding:
ADSL2+ KPN ATM DSL 20Mb/1Mb

Zeelandnet heeft inderdaad haar eigen kabelnetwerk en maakt geen gebruik van het KPN-netwerk. Daar het 40 Mbps abonnement nu irrelevant is, lijkt het er op dat de ADSL aanbieders (max 10-11 Mbps) qua snelheid nooit tegen Zeelandnet op kunnen.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Pagina: 1