internet hub aansluiten op netwerk poort PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste post op dit forum.

Ik was namelijk nieuwsgierig over het volgende.

Boven zit ik met 2 pc's en een macbook pro.

ik kan deze niet met een netwerkkabel benaderen omdat de 'gang' door de muur al plaats moest maken voor een satteliet kabel die er net doorheen paste. Boven heb ik de hoofd pc die ik gebruik voor het downloaden, een pc om te tweaken en te testen, en een macbook voor het overige gebruik.

nu was ik nieuwsgierig of ik een netwerk hub, geen switch of router, aan kon sluiten op de poort van mijn pc en deze dan kon forwarden naar mijn andere pc en macbook. mijn hoofdpc maakt gebruik van een wifi dongle.

komt dit ten nadele van mijn bandbreedte op mijn hoofdpc en wil dit uberhaupt wel?

met vriendelijke groet,

Bram van der Vecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan, als je internetsharing aanzet op je systeem. Een hub is dan weliswaar geen praktisch apparaat om te gebruiken (een simpele switch doet 't al veel beter). Ik weet niet hoe je WiFi verbinding is, maar ben daar zelf nooit zo kapot van voor vaste systemen. Ik zou in dat geval eerder kijken naar een powerline setje, dat is misschien wel een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 21:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie.

ik vind het altijd wel grappig als mensen op forums zeggen, just google it.

Meestal dan is google al redelijk goed afgezocht. Het gaat mij hier namelijk om mijn eigen situatie en dat valt niet echt te googlen. Misschien is er voor mijn situatie namelijk wel een andere oplossing dan een andere situatie.

Mijn wifi verbinding is redelijk stabiel en heb altijd alle balkjes vol. heb een 50Mbit/s abbo en dat haal ik ook wel netjes. het Downloaden moet natuurlijk niet komen te leiden onder het sharing. dat was mijn vraag.

ik weet niet wat dit powerline inhoud maar zal dat wel even goolen. ben niet zo bekend hiermee vandaar;)

In ieder geval bedankt!