Toon posts:

AMD ATI Radeon HD 4300/4500 Series Graphic bug(s).

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een update uitgevoerd van Catalyst Control center van 12.1 naar 12.4, maar deze halverwege gestopt 8)7 . Sindsdien krijg ik bepaalde graphic bugs(zie afbeelding) bij de meeste spellen die het daarvoor nog goed deden. Ik heb geprobeerd alle drivers er af te gooien, nieuwe erop te zetten etc. maar zonder succes. Ik heb Windows Vista, mijn videokaart is volgensmij een ATI Radeon 4550. Iemand een idee wat er fout is gegaan en hoe ik dit kan fixen? Of kan ik m'n videokaart beter weggooien.
Groetjes, Matthijs
Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1206/12185/jW7cd.jpg

• tommes112
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-08-2025
Hoe heb je de oude drivers verwijderd? Normaal gesproken doe je dit met Driver Sweeper in safe mode.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze verwijderd via Catalyst Control Center volgensmij, maar ik zal het via Driver Sweeper proberen. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd met Driver Sweeper en opnieuw geinstalleerd, nog steeds dezelfde bugs, kan Catalyst Control center niet eens meer openen ivm een error: "Kan bestand of assembly CLI.Implementation of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden".

• tommes112
Probeer eens met Driver Sweeper alle ATI gerelateerde dingen eens te verwijderen in veilige modus. Daarna weer even de 12.4 driver installeren en kijken wat hij dan zegt.

• partyruben
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-06-2025
heb dit ook op een ati 4330. je moet er gewoon oudere drivers opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide geprobeerd zonder succes, en kom nu weer op de error "Kan bestand of assembly CLI.Implementation of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden" uit als ik CCC open. Iemand anders nog suggesties? Of een idee wat er fout is?

• tommes112
Het zou, volgens de eerste hits van google, iets te maken moeten hebben met je .net framework. Verwijder nogmaals alle ATI gerelateerde meuk met Driver Sweeper en .net framework software via je configuratiescherm (dit alles doe je nogmaals in veilige modus).

Boot daarna weer normaal en probeer de laatste versie van CCC te installeren. Deze installeert als het goed is .net framework. zo niet dan even de laatste versie via microsoft downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb .NET Framework ook al geprobeerd te verwijderen en opnieuw erop te zetten/herstellen zonder succes. Ik heb nu CCC verwijderd via Configuratiescherm>programma verwijderen en om de een of andere reden werkt hij nu wel alhoewel ik dit al eerder heb geprobeerd. Ik heb nu geen drivers erop staan maar het werkt nu iig wel. Bedankt voor de reply's Tommes, topic kan nu wel op een slotje.

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Toch nog even een reactie omdat ik gisteren met de installatie van een nieuwe kaart en CCC 12.4 dezelfde foutmelding kreeg. Ook ik kwam de relatie met .NET framework tegen op google maar uiteindelijk bleek het toch een driver-issue.

Wat ik gedaan heb om zowel de driver als CCC werkend te krijgen is het volgende:

- Via Programma's verwijderen naar de Install Manager en alle onderdelen van AMD verwijderen.
- Dan ook de Install Manager zelf verwijderen.
- Reboot
- Driver Sweeper alles van AMD verwijderen.
- Reboot
- De volgende mappen handmatig verwijderd (show hidden files moet aangevinkt zijn):

* C:\Users[login naam]\AppData\Local\ATI
* C:\Users[login naam]\AppData]Roaming\ATI
* C:\ATI (of AMD)
* C:\Program Files (x86)\ATI o(f AMD)
* C:\Windows\Assembly : hierin bestanden met public key token "90ba9c70f846762e" verwijderd.

- Via Regedit de volgende key verwijderd: [HKEY_CURRENT_USER\Software\ATI]
- Reboot
- Voor de zekerheid nog een keer Driver Sweeper gedraaid (vond toch nog entries)
- Reboot
- Nu CCC 12.4 geinstalleerd.

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-02 16:36
Misschien helpt de hotfix hierbij ook wel, na een goede driver reinstall:
http://support.amd.com/us...MDCatalyst124ahotfix.aspx

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Pagina: 1