Nieuw systeem cq upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Beste GoT'ers,

Om een lang verhaal kort te houden,.. "Mijn moederboord was kapot gegaan, nieuwe erin laten zetten, en videokaart was niet meer compatibel"

Dat is al 2 jaar geleden, dus heb ik de afgelopen dagen zitten puzzel naar een systeem voor de volgende eisen.

Gebruik:
  • Matig gebruik van Photoshop
  • Browser Games
  • Office Toepassingen
  • Video's kijken (offline en online)
  • CoD, WoW, MW2, ?Battlefield 3 if possible? op minimaal 30fps te kunnen spelen (medium settings)
Heb zelf +- 300 euro te besteden. En ik kwam op het volgende terecht,

Moederboord:pricewatch: Gigabyte GA-P67A-D3-B3
Processor: INTEL Core i3-2120 3.3GHz
Voeding: Cooler Master GX-Lite 500W
Geheugen: Crucial Ballistix
Case: Sharkoon Vaya Value

> Videokaart die nog bruikbaar is; Nvidia GTS 250

Nu is mijn vraag, werkt deze setup met elkaar, of is er in die range een betere optie?
De case en/of voeding zijn beiden optioneel. Deze mogen worden weggelaten voor een betere videokaart of andere setup. (vraag me niet wat ik nu heb >.> Verkrekt systeem)

Iemand ideën of mening?

Gr, Elcappucino

• Elcappucino
No response?

Or weet niemand het antwoord ^^ 8)7

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:59
Hier op tweakers verwachten ze dat je zelf wat meer onderzoek doet, daarom reageert niemand denk ik.

Quad core is wel handig, ivm Photoshop enzo. Verder mis ik een hardeschijf, of neem je die mee uit je vorige systeem?

BF3 heb ik gespeeld met een mindere videokaart op Low, en sommige settings op medium. Denk dat jij dan wel medium kan spelen.

Ik heb voor mijn pc alleen maar mobo+geheugen nieuw gekocht en de processor en videokaart tweedehands. Scheelt 100 euro bij elkaar, misschien kan je daar ook wel naar kijken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GZ-X7€ 37,49€ 37,49
1Intel Core i5 2310 Boxed€ 155,80€ 155,80
1Thermaltake Smart 530W€ 45,-€ 45,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 41,50€ 41,50
1Asrock P67 Pro3 SE€ 67,80€ 67,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 347,59

[ Voor 5% gewijzigd door cheeseruler op 05-06-2012 23:49 ]

• Elcappucino
Ahh daarom dus,
Dacht dit ik zelf genoeg onderzoek had gedaan namelijk :p

Maar owke, dankje voor je reactie :)

Ik zie dat jou gekozen moederboord goedkoper is dan de mijn met dezelfde specs, zo kan ik wel een i5 aanschaffen. Wat me meer up2date maakt.
Zeker om over na te denken,

En de hardeschijf neem ik inderdaad mee oud mijn oude setup, doet het nog goed en is recent herinstalleert.

Dankje voor je reactie ^^ =)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Meestal pikt een windows installatie niet zoveel nieuwe hardware, grote kans dat je weer opnieuw moet installeren (is ook wel beter met allemaal nieuwe drivers voor moederbord etc).

De sharkoon kast is volgens mij niet slechter dan de gigabyte, dus die kun je houden als je hem mooi vindt.
Je gekozen CM voeding is niet zo denderend, De Thermaltake ken ik niet dus ik zou er 1 kiezen waarvan de kwaliteit bewezen goed is (bv de corsair builder cx430 of een zwaardere als je later nog een betere videokaart neemt).

Heb je nog meer specifieke eisen? bv aansluitingen op het moederbord?

• Elcappucino
Ja, dat herinstalleren zal geen probleem zijn. Waarschijnlijk zijn er ook dingen die misschien in de BIOS moeten worden aangepast.

Qua voeding weet ik niet waar ik naar moet kijken, in ieder geval zoek in wel een ATX voeding in verband met de gekozen moederboord. Verder heb ik net een 120mm casefan besteld. De computer zit namelijk niet echt op een handige plek. Creërt veel warmte.

Zou een corsair builder cx430 dit aankunnen?

Ik heb gekeken naar ASRock P67 PRO3 samen met een I5 processor. Alleen moet ik nog kijken wat een compatible voeding en geheugen is.

Als ik kijk naar beschikbare geld zit ik de denken aan een DDR3, 1333 of 1600. Zou dit heel veel schelen of is het minimaal? En zit er verschil of ik 1x 8GB geheugen neem, of 2x 4GB geheugen?

Dankjewel =)

• Elcappucino
Ik heb gekozen voor het volgende,

Werkt deze setup? Ik heb wel verstand van specificaties, alleen weet ik niet of deze compatibel met elkaar zijn.
Zou iemand willen kijken of het kan?

Moederboord; ASRock P67 PRO3
Processor: Intel Core I5
Geheugen; CRUCIAL DDR3-1600 4GB Ballistix (of van een ander merk)
Videokaart; Nvidia GTS 250
Totale kosten: (exclusief videokaart) 260€,

Voeding is 500 watt met 88% redundency. Weet het merk niet, het is wel een ATX voeding.
Pagina: 1