Mobistar Panter Ulimited (addertje onder het gras)

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-12-2021
Beste forummers,

Ik heb me enkele dagen geleden een Samsung Galaxy SIII aangeschaft en heb zo'n Panter Unlimited abonnement genomen om "onbeperkt" te kunnen surfen.

Maar na een hoop geklik en gezoek zit er blijkbaar een addertje onder het gras.

Het is helemaaaaal niet onbeperkt zoals men beweert.

Ik citeer wat er op de site vermeld staat :

* Als je binnen de maand meer dan 2 GB aan mobiel internet verbruikt, wordt je surfsnelheid voor de rest van de lopende maand verlaagd naar 64 kbps.

Dit noem ik bedrog ! ( ipv dan een sterretje te plaatsen bij dat abonnement zodat je weet dat er nog kleine lettertjes aan vasthangen, maar neen........ helemaal verstopt nog een extra zinnetje aan toevoegen)
90euro/maand durven vragen en dan nog een limiet opleggen van maar 2GB/maand.
Ik heb ook nog een Proximus Mobile abonnement waarvoor ik 20euro/maand betaal en daar heb ik zelfs 2GB/maand voor.....

Helaas hang ik vast aan een contract van 24maanden (van een vorig abonnement) want anders had ik heel het boeltje al snel opgezegd en overgestapt naar Mobile Viking.

Ik ben zelfs mijn ongenoegen gaan uiten in een Mobistar Center en toen ik dat vertelde tegen die persoon achter de toonbank (vriendelijk en behulpzaam man!) van die 2GB kwam hij even hard uit de lucht gevallen als ik. Ik heb hem dan naar de pagina "geloodst" waar het vermeld stond, en aan zijn manier van spreken hoorde ik al meteen dat hij het ook bedrog vond.
Hij heeft daarop naar Mobistar gebeld om te vragen of ze er geen 5GB van konden maken maar dit wilde/konden ze niet.

Hij adviseerde me nog een maand af te wachten om alles op te zeggen (dit zou me 150euro kosten)
, want dan is er misschien een wetswijziging waarin staat dat er geen annulleringskosten meer mogen aangerekend worden.
Als die wet erdoor komt dan zeg ik, als zowel mijn partner alles op bij Mobistar want dit soort praktijken zinnen mij niet.

Laat jullie mening hier ook maar achter.

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:57
Wat is precies je discussiepunt? Het is wel heel naar, maar technisch hebben ze wel gelijk natuurlijk.

Je hebt onbeperkt internet, alleen niet op volle snelheid. Ik heb even gekeken, maar zag het zo 1-2-3 ook niet staan. Je zou eventueel contact op kunnen nemen met je advocaat of rechtsbijstand...

staat het overigens ook in het contract dat je tekende?

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 05-06-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik snap je frustatie en teleurstelling, maar ik vind het vrij duidelijk op de site staan:
in een normaal lettertype (dus niet superklein), redelijk bovenaan (2e paragraaf) en niet verborgen maar gewoon onder het tabje 'info/voorwaarden'.

Ik weet niet wat gangbaar is in België op dit gebied, maar in Nederland is algemeen bekend dat de term 'onbeperkt' icm. (telecom/internet) abonnementen altijd addertjes/voorwaarden hebben.

In dit geval slaat het 'onbeperkt' op de hoeveelheid data die je kunt binnenhalen, maar niet op de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
Mijn discussiepunt is dat het niet 100% unlimited is aangezien ze na 2GB je snelheid verlagen naar een haast onbruikbare snelheid.

Dit is dus misleidende reklame naar mijn mening.

Om er een advocaat of rechtsbijstand bij te halen heb ik geen zin, want die telecombedrijven gooien er meteen een pak geld tegenaan waar wij (de "gewone" mens) toch niet tegenop kunnen.

Ik heb de formule online besteld dus heb niets getekend.
Maar ik ga heel dat boeltje terug verlagen naar zo'n panter 30 abonnement en afwachten tot die wet erdoor komt om alles op te zeggen bij Mobistar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 16:52

Ravefiend

Carpe diem!

Merk op dat in het artikel nieuws: Mobistar komt met nieuwe abonnementen op Tweakers nog sprake was van 4GB ipv 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
Nu je over die 4GB begint....

Die collega van de persoon waar ik ten rade ben gegaan in dat Mobistar Center zei ook dat het 4GB was, maar was dus ook met verstomming geslaagd toen hij 2GB zag staan .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wat staat er in je contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
Ik heb geen papieren contract, maar wel een link naar info en voorwaarden dat ik via mail heb gekregen toen ik dat abonnement bestelde.

https://mypartner.mobista...general_conditions_nl.pdf

Op die 20 pagina's vind ik niet terug van verlaging van snelheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 16:52

Ravefiend

Carpe diem!

Lijkt mij erop dat die 4GB enkel maar in de geruchten voor de officieële aankondiging werden vermeld, zoals bv. :
http://www.zdnet.be/news/...fplannen-mobistar-gelekt/
http://userbase.be/nieuws...panters-mogen-meer-surfen

Edit:
Zelfs bij Vandenborre zijn ze overtuigd dat het 4GB betreft:
http://www.vandenborre.be...nthere#productdescription

Misschien dat Mobistar dit in den beginne verkeerd heeft gecommuniceerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Ravefiend op 05-06-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Niet om het een of ander maar je heb een abonnement met onbeperkt internet en dat heb je nu toch ook gekregen? Als je zo zwaar tilt aan de snelheidsverlaging dan had je je contract beter moeten doorlezen en/of gerichte vragen moeten stellen aan de verkoper. Het is geen verborgen informatie, het staat netjes op de site vermeld. Het is dus geen bedrog, je hebt zelf niet goed opgelet. Het lijkt me ook sterk dat je je contract zou mogen annuleren omdat je het achteraf niet eens bent met de voorwaarden waarvoor je hebt getekend .

[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 05-06-2012 19:50 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
Heb ik niet gekregen.
Onbeperkt wil voor mij zeggen onbeperkt in zowel snelheid als volume.

Als ze je op 64kbs zetten dan wil ik nog wel eens zien of jij nog deftig kan surfen. Dat is potverdorie de snelheid die je vroeger had bij een inbellijn toen het internet net begon op te komen in de jaren 90......

En die voorwaarden politiek van zulke bedrijven ken ik....
Een hele hoop tekst neerschrijven waarvoor je advocaat gestuurd moet hebben om eraan uit te kunnen.

En in 99% van de gevallen als er zo'n addertje onder het gras zit zetten ze op een zichtbare plaats een * erbij zodat je weet dat je nog even verder moet gaan kijken.

Maar hier staat het zo onderaan ergens bij info en voorwaarden terwijl ze die toch wel belangrijke informatie in de tabel zelf mogen vermelden vind ik.
Aangezien er onbeperkt staat vind ik het geen klein detail dat ze ergens moeten verstoppen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BelgianEvo schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:09:
Onbeperkt wil voor mij zeggen onbeperkt in zowel snelheid als volume.
Het gaat echter niet om jouw definitie. Onbeperkt wordt gebruikt voor de hoeveelheid data, snelheid wordt nooit gegarandeerd. Je rant is niet terecht :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
Mja dat noem ik bedriegelijke praktijken om klanten een contract aan hun been te lappen die dan achteraf ontdekken dat het niet zo onbeperkt is.

64kbps........ in 2012 .......Wat een klucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Allemaal subjectief. Als die dingen voor jou belangrijk zijn dan had je daar beter op moeten controleren. Bij elk contract lijkt het me logisch dat je kijkt naar het kopje "voorwaarden en informatie ", daar staan vaak interessante dingen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Klopt jan. alleen met deze prijs kan je misschien wat meer verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
Ja idd zo is dat Catch.
Ik heb nu al 2GB/maand met proximus mobile...

Dan verwacht ik voor 90euro/maand wel degelijk alles onbeperkt.

En als zelfs de medewerkers in een Mobistar Center dit niet wisten waarom word er dan van mij verwacht dat ik het zou weten/vinden.

Dat zou duidelijk in die tabel moeten staan zodat je niet op allerlei andere tabs moet gaan klikken.
Die bedrijven zijn maar uit op 1 ding en dat is centjes in de pocket brengen zonder zich iets van de klant aan te trekken.
Maargoed... ik denk er blijkbaar alleen zo over dus ik zal wel verkeerd zijn.

Ze hebben allesinds 2 klanten minder van zodra ik kan opzeggen zonder kosten of wanneer mijn contract ten einde loopt.

En dat die kosten logisch zijn dat je die moet betalen vind ik ook zever want waarom is er dan een wetsvoorstel ingediend om zulke praktijken te verbieden.....juist ja zodat ze minder van de gewone mens gaan profiteren.

Amen ;-)

btw ik ben niet gelovig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Maar even serieus, wat wil je nu precies met dit topic bereiken? Onbeperkt mobiel internet krijg je wel, conform de voorwaarden. Op de site staat het normaal vermeld bij het kopje " voorwaarden en informatie ". Tot nu toe is het van jou kant een rant topic en dat is niet de bedoeling. Ik begrijp ook dat je teleurgesteld bent maar persoonlijk vind ik dat je zelf ook wat meer informatie had mogen vragen over het "onbeperkte" internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianEvo
Dus de klant moet zelf gaan vragen of er geen addertjes onder het gras zitten?

Ik wil dus mensen inlichten dat ze niet zomaar moeten verwachten dat het 100% onbeperkt is, want er zijn al verschillende mensen op andere fora die zich eraan laten vangen hebben net zoals ik.

Ik noem het nog steeds niet onbeperkt want 64kbps is gewoonweg zielig in deze tijd....
Als ze er nu 5kbps hadden bij vermeld, dan had het ook nog "onbeperkt" geweest want je hebt nog steeds datatransfer mogelijk........ maar het moet nog wel een deftige snelheid blijven waarmee je toch iets of wat kan surfen.

Met 64kbps mag je al blij zijn dat je kan chatten via msn..... Maar websites laden (zoals deze bv.) gaat toch wel een 20-tal sec. in beslag nemen.

Maw eens je je 2GB bereikt hebt ga je je uiterste best mogen doen om er 2.1GB van te maken tegen die belachelijke snelheid die je daarna ter beschikking krijgt. En dat voor 90euro/maand.

Even een voorbeeld --> Stel dat je energieleverancier jou een abonnement voorsteld waar je onbeperkt energie krijgt voor X-aantal euro's/maand. Maar na 100Kwh krijgt je maar max. 0.5Kwh meer geleverd. Wat ga je dan nog kunnen doen?? Niet veel meer volgens mij tenzij je vaatwasser/verlichting/andere nutsvoorzieningen op vers gemaaid gras werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Nogmaals, er is geen addertje onder het gras, het staat normaal vermeld bij de voorwaarden. Omdat het helaas niet meer wordt dan een rant topic gaat hier een slot op.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.