Half gare Wake on Lan...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Heb ik net Wake on Lan "geinstalleerd" en hij doet het gewoon in één keer. Hup klets. Oeps te vroeg gejuiched.

Echt heel vaag dit probleem wat ik nu heb.

Computer A zendt een pakketje naar computer B en computer B wordt wakker.

Echter wil Computer B wakker worden dan moet computer B eerst in Windows zijn geweest, vanuit daar moet ik hem afluiten om hem te kunnen wekken met Computer A.

Dus voordat Computer B wakker wil worden moet hij eerst in Windows zijn geweest en dan vanuit daar weer uit worden gezet.
(Snapt iedereen het nog :?)

Dan is het hele nut van Wol toch weg, of moet ik een paar instellingen veranderen?

Weet iemand hier een oplossing voor?
Groetjes Vleppy Niles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Kan niemand me helpen?

Ik heb ook al hier gekeken maar ik heb niets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het eigenlijk ook wel es proberen. Hoe gaat dat? kabeltje tussen kaart en mobo en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe bedoel je?
Wat je nu doet is windows starten, in standby, en dan vanuit een andere computer deze pc een signaal sturen, zodat ie uit standby komt????

Wake-Up-On-Lan is een speciaal soort signaal zenden.
Je moet een netwerkkaart hebben die het ondersteunt (Sitecom bv, fl 50), en een moederbord met wol-aansluiting. Tussen deze beide een kabeltje dat bij je netwerkkaart is meegeleverd.

Vervolgens moet je vanaf een andere computer het WOL programma uitvoeren.
Twee programma's die ik ken zijn AMD's MagicPacket, en een wol.exe programma
(www.altavista.com, op wol.exe zoeken, 1e hit)

Je dient verder het MAC(netwerkadres) van je netwerkkaart te weten.
In windows98 kun je deze zien met WinIpCFG.exe (adapteradres)

in win2000 met ipconfig /all vanaf een commandline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 12:39
juist. Iemand stuurt over de netwerkkabel een signaaltje, dat jouw netwerkkaart doorgeeft aan je moederbord, die er op een speciale manier op reageert, namelijk door aan te gaan (ook al stond-ie uit!) Dit gaat natuurlijk niet met een AT-moederbord. Je kunt in windows ook bij de eigenschappen van je netwerkkaart (bij mij wel tenminste, 3com 3c905c-tx, met drivers van 3com zelf) instellen of-ie aan wake-on-lan doet geloof ik. Maar je computer hoeft er geen windows voor te zien hoor!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! ik ga het ook ff proberen.
Pagina: 1