Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video streaming x264 over beperkte verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Ola,

Momenteel zit ik op een lokatie voor een langere tijd waar ik een redelijk beperkte internet verbinding heb. De snelheid is circa 600kb/s wat natuurlijk voldoende is voor goed te kunnen werken. Helaas wordt de verbinding gedeeld waardoor je af en toe dipjes hebt.

Nu heb ik een VPN naar mijn thuisbibliotheek opgezet om toch mijn series en films te kunnen kijken zonder ze eerst naar deze lokatie te moeten downloaden.

Ik zoek videoafspeel software die x264 ondersteund. Helaas is de meeste afspeelsoftware die ik tot nu toe heb gebruikt gefocused op het afspelen via LAN, waardoor de buffer mogelijkheden beperkt zijn.

Momenteel heb ik XBMC en VLC player geprobeerd. Beide hebben de optie om te bufferen, deze heb ik ook aangepast, maar niet om te "preloaden" zoals youtube, bijvoorbeeld dat je het op pauze zet en de video laad door. Dat zou in dit geval de oplossing voor mijn problemen zijn.

Kortom, is er een pakketje wat eigenlijk video preload ala youtube als je pauzeert en natuurlijk de gangbare formaten inclusief ondertiteling ondersteund.

Het zou mooi zijn dat als ik een video start, even op pauze druk de buffer een stuk volloopt en dan weer een langere periode zonder onderbreking kan kijken.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
Anyone?

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:40
Je zou dit kunnen proberen in de advancedsettings.xml van XBMC:
code:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
  <network>
    <cachemembuffersize>0</cachemembuffersize> 
  </network>
</advancedsettings>

In VLC (2) kun je in de settings (show all) onder Input/Codecs de optie Network caching (ms) aanpassen.
Ik heb beide niet zelf getest.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:36
Maar afspelen via LAN is toch geen enkel probleem met een VPN?