Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 20:29
Ik zoek een laptop met 3 analoge uitgangen voor 5.1 (front, rear & center) geluid.

Reden: games

Alternatief: Dolby Digital Live ondersteuning

Op internet kan ik wel een aantal laptops vinden met DDL ondersteuning, echter dit zijn een aantal oudere modellen.

Een extra USB-geluidskaart is te duur, DDL en DTS-connect is dan wel mogelijk natuurlijk.

Mijn huidige desktop heeft een Realtek 892 geluidskaart welke ik met 3.5mm jacks verbonden heb met mijn Denon 3802 voor 5.1 surround tijdens games, dit werkt zeer goed (op de geluidskwaliteit na, tis geen krachtige audio-processor). Het geluid in games wordt erg netjes gescheiden.

Aangezien ik mijn desktop wil vervangen voor een laptop, maar mijn Denon en Monitor Audio speakers niet wil vervangen is een laptop met 3 analoge audio-uitgangen ideaal. Geen gezeik met drivers of ondersteuning, het werkt.

Aangezien ik ook films en series kijk, nu via SPDIF voor 5.1 DTS, is het wellicht tóch beter om een DDL +DTS-connect ondersteunende laptop te zoeken?

Extra vraag: de Realtek 892 welke ik nu heb kan niet zoveel sound channels aan. Dolby Digital Live is van analoog naar digitaal, begrijp ik het dan goed dat het evenveel sound channels kan weergeven zonder fps-drops of vreemd echo-achtig geluid te vertonen als ik teveel channels aan zet? Bij Warhammer 40K wordt het geluid echte een brei als ik teveel channels in de audio opties aanzet. DDL lost dit niet op toch?

Welke laptop zou voldoen aan deze eis?

[ Voor 0% gewijzigd door darkcarlaza op 05-06-2012 15:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor E25 heb je al een USB geluidskaart met analoge uitgangen, zo duur is dat toch niet? Ik verwacht eerder dat het prijsverschil tussen een normale laptop, en een laptop met dezelfde specs, maar dan met DDL of meerder audio uitgangen groter zal zijn.

Eventueel zou je nog kunnen kijken of je iets met hdmi kunt doen (die ondersteund, itt optisch, wel een 6 kanaals PCM stream), maar daar heb je weinig aan wanneer je versterker geen hdmi ingang heeft,

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 20:29
Helaas geen HDMI.

Ik begreep van gebruikers-ervaringen en tests dat een USB-geluidskaart niet optimaal werkt. Dit ivm een vorm van lag welke optreedt. USB-geluidskaarten welke dit niet hebben zijn 80.- of duurder.

Echter, ik spreek niet uit eigen ervaring, als games net zo goed als mijn huidige Realtek 892 chipset surround audio van games analoog doorgeven in écht 5.1 geluid zonder dit als stereo naar fake-surround om te zetten, dan is dit voor 25.- wél een oplossing waar ik mij in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Geen idee wat de latency is eigenlijk. Ik vermoed echter wel dat het verschil tussen een laptop met, en een vergelijkbare laptop zonder ook meer dan 80 is, dus zelfs dan zou een externe goedkoper zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'