Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/feat] reacties/discussie inklappen (child collapse)

Pagina: 1
Acties:

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik vind het best leuk om bij bepaalde nieuws artikelen de reacties te lezen, maar zo af en toe ontstaat er een discussie waar veel mensen op reageren maar waar ik zelf geen intresse in heb. Het lijkt mij handig als ik die discussie kan inklappen (vergelijkbaar met functionaliteit zoals deze is terug te vinden is op een website zoals reddit.com) zodat ik er makkelijker voorbij kan scrollen (het is nu lastig te zien waar de discussie precies ophoud).

Aanvullend hierop lijkt het mij ook handiger om visueel duidelijker aan te geven wat oorspronkelijke reacties zijn en wat reacties op reacties zijn, nu word het alleen gedaan door de reacties iets te laten verspringen maar hierdoor is niet altijd in één oogopslag te zien of het gaat om een reactie op of een originele reactie.

In het kader van beelden zeggen meer dan woorden heb ik een mockup gemaakt van wat ik bedoel:

Alle discussie uitgeklapt, visueel wel duidelijk waar de discussie ophoud.
FP met uitgeklapte discussies

En hier een voorbeeld waar de gehele discussie is ingeklapt.
FP discussie met ingeklapte discussie

Een bijkomend voordeel van het gebruik hiervan is dat latere reacties die normaal gesproken ver onderaan staan op deze manier ook makkelijk in de spotlight komen. Op deze manier zullen de discussie(s) over een onderwerp betekenisvoller kunnen worden omdat het niet meer een strijd is om zo snel mogelijk te reageren.

Aanvullend: Ik heb hier al eerder een topic over geopend zie: \[fp/feat] reacties, discussie inklappen (child collapse). Toen werd deze gesloten met de mededeling "dubbel" en dat er concrete plannen zijn wat dit betreft. Het gaat mij in de eerste plaats gaat om de functionalteit om een discussie in te klappen en in de verwijzende post word er niet op deze manier op ingegaan. Ik heb het er toen maar bij gelaten na een korte conversatie met crisp, maar nu een jaar later wilde ik toch met een verse insteek het nogmaals proberen in de hoop dat er wat concreets uitkomt of om ten minste wat inzicht te krijgen in de conrete plannen die er liggen. (mogelijk in t.net 7?)

[ Voor 4% gewijzigd door Creesch op 05-06-2012 15:36 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke browser gebruik je?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Creesch
  • Nu online
Firefox, maar ik zie even niet wat dat met deze feature request te maken zou hebben?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Omdat ik even wilde kijken of ik wat met custom CSS kon flansen, maar helaas is dat niet direct mogelijk (ik zou wel een bookmarklet voor je kunnen maken, maar dan moet je die elke keer weer laden per pagina).

Dit is overigens wel iets wat ik eventueel kan meenemen in The Ultimate Tweakers tool (plugin, addin, vaporware ;-) :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Creesch
  • Nu online
Ah op die manier, heb inderdaad zelf al eens met greasemonkey maar helaas is mijn scripting gepruts niet van een niveau dat ik ook daadwerkelijk iets kan produceren wat werkt.

Als het ergens anders in verwerkt word vind ik het ook prima! :D Word het overzicht voor mij een stuk groter iig.

Hopelijk nemen ze het comment systeem in t.net 7.0 flink op de schop. Zoals het nu is gaat er een hoop discussie potentieel verloren. Het is imho niet duidelijk waar een nieuwe nested thread begint en waar deze eindigt en een hoop goede post blijven ergens onderaan staan terwijl crappy fipo posts bovenaan blijven staan. Weliswaar worden de echte crap posts ingeklapt als ze echt crap zijn maar nog steeds staan ze bovenaan.Sortering op postdatum is bij dit soort discussies imho dan ook achterhaald, maargoed we wachten af :)

[ Voor 3% gewijzigd door Creesch op 06-06-2012 16:27 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Met GreaseMonkey kan je toch gewoon een image clip clap toevoegen in div#reacties > div#reactie die onclick de height aanpast van de betreffende div#reactie naar 20px ;)

• Creesch
  • Nu online
BtM909 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:52:
Met GreaseMonkey kan je toch gewoon een image clip clap toevoegen in div#reacties > div#reactie die onclick de height aanpast van de betreffende div#reactie naar 20px ;)
vast wel :P denk ook wel dat greasemonkey toereikend is maar mijn kennis daarvoor niet ;)
Pagina: 1