Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma om meerdere excel bestanden te beheren

Pagina: 1
Acties:

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:00
Ik ben voor zakelijk gebruik al tijden op zoek naar een excel (beheer)programma waarmee ik het volgende wil kunnen:
1 Zoeken in meerdere excel bestanden tegelijk op onder andere de naam van een bedrijf
2 selecties kunnen maken in meerdere excel bestanden op o.a. postcode gebied
3 selecties uit meerdere excel bestanden kunnen selecteren en kopieren

Weet iemand een oplossing of kent iemand een programma?

Verwijderd

dat 'al tijden op zoek' kunnen we met een korrel zout nemen veronderstel ik?
wat heb je dan al gevonden en in welke mate voldeed het (niet) aan de verwachtingen?

ik vind bv. wel enhanced find waar je ws. alle stappen mee kan uitvoeren.

misschien moet je eens bekijken of het wel nodig is dat de gegevens in kwestie over meerdere bestanden verspreid zijn en op dat niveau een oplossing zoeken, maar bij gebrek aan meer info kunnen we daar niet veel zinnigs over zeggen.

• MrN
Vandaar dat ik ook zon programma zoek het gaat om het samenvoegen van meerdere nu aparte excelbestanden.

Bovendien werkt genoemd programma maar met excel tot 2003.

[ Voor 22% gewijzigd door MrN op 05-06-2012 16:22 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het klinkt alsof je een databaseprogramma zoals 'Acces' zoekt ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• MrN
In Acces lukt hetgeen wat ik wil doen eigenlijk niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien goed om meer dan een eenregelige reactie te geven ;)

Wat je zegt over selecties en zoeken zijn zaken die volgens mij prima in iets als Access of *kuch* een echt DBMS past. Wat je niet lukt weet ik niet (want zeg je niet :P ), maar bepaalde taken gaan inderdaad beter in het ene dan het andere tool. Zo is opslag en beheer van gestructureerde gegevens iets dat je beter in een DB dan een set van spreadsheets kunt doen.

Ik zou op zijn minst gaan nadenken over het centraal plaatsen van alle gegevens die je gebruikt. Semi-complexe berekeningen en rapportages kunnen dan altijd nog in Excel door gebruik te maken van een centrale DB.

----

Mocht het om een eenmalige actie gaan dan zou je met een beetje VBA alle bestanden/sheets kunnen samenvoegen. Mits er een fatsoenlijk voorspelbare structuur is natuurlijk, dan zou je heel ver moeten komen met een beperkt aantal loopjes etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MrN
Goed maar dan weet ik nog niet met welk programma let wel op ik ben geen ict technicus.
Ik ben hierop al flink aan het googelen en zoeken geweest maar kan het echt niet vinden.
Het is inderdaad een eenmalige actie maar later is het wel handig als ik bijvoorbeeld postcode gebieden uit die lijst kan halen om ze later weer terug te zetten met eventuele veranderingen en gedane acties.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als eenmalig en je geen VBA oid wil aanleren en tools als [google=excel find multiple files] niet passen, dan zou ik het bij ouderwetsch copypasten laten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1