Toon posts:

Bibberend beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

ik heb een heel irritant probleempje met mijn Acer Veriton L410.
Ik heb deze gisteren aangeschaft via Marktplaats, uitvoerig getest, niets aan de hand.
Nu heb ik deze thuis aan mijn AOC F22 aangesloten (22'' fullHD met enkel VGA aansluiting), en wanneer ingesteld op de juiste resolutie, "bibbert" het beeld. Het is goed te zien aan randen van bijv. Tweakers.net, waar het wit op grijs overgaat, deze rand is constant in beweging. Zet ik de resolutie op 1440x900 is dit probleem weg.

Specs:
Veriton L410
X1200 onboard grafische kaart
Sempron LE-1250
Enkel een DVI-Uitgang, aangesloten met dvi-vga verloopje.

Wat heb ik al geprobeerd:
Herinstallatie windows (7 X64)
Bios Update
Laatste drivers van ATI
Andere DVI-VGA plug
Ander scherm icm andere kabel.
Hz instellingen gewijzigd (60&50, zelfde probleem, alle andere herzinstellingen geen beeld)

Helaas blijft het probleem bestaan. Heel vreemd is wel dat er een balk in beeld (verticaal, +-10cm breed) dit probleem niet heeft.

Iemand enig idee?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je hebt als in je Catalyst Control Pannel een aantal opties die je zou kunnen proberen:
Reduce DVI-frequency on high-resolution displays
Alternate DVI operational mode

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:27:
Je hebt als in je Catalyst Control Pannel een aantal opties die je zou kunnen proberen:
Waar ga ik die vinden, want bij mij in de Catalyst Control Panel staan deze opties nergens.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had een gelijkaardig probleem met een Dell laptop, waarbij fijne lijntjes continu leken te bewegen. De laptop had enkel een VGA uitgang, en het scherm had ook een hoge resolutie. Dell heeft ontelbare keren vanalles vervangen, maar het bleek een probleem te zijn met storing op de analoge uitgang. Wellicht is dat bij jou ook het geval. Het enige dat hielp was het vervangen van de laptop door een model met een HDMI uitgang.

Zie ook Dell 2209WA flikkert

Overigens kan je met het programma Deadpixeltester het probleem heel goed reproduceren. Vooral met de test waarbij je fijne lijntjes laat tekenen.

[ Voor 19% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-06-2012 08:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 08:30:
Ik had een gelijkaardig probleem met een Dell laptop, waarbij fijne lijntjes continu leken te bewegen. De laptop had enkel een VGA uitgang, en het scherm had ook een hoge resolutie. Dell heeft ontelbare keren vanalles vervangen, maar het bleek een probleem te zijn met storing op de analoge uitgang. Wellicht is dat bij jou ook het geval. Het enige dat hielp was het vervangen van de laptop door een model met een HDMI uitgang.

Zie ook Dell 2209WA flikkert

Overigens kan je met het programma Deadpixeltester het probleem heel goed reproduceren. Vooral met de test waarbij je fijne lijntjes laat tekenen.
Dat is inderdaad precies het probleem. Aha, goed. Hij heeft helaas alleen een DVI uitgang, maar deze wordt natuurlijk niet volledig gebruikt met zo'n dvi-vga verloopje. Ik zal hem vanavond eens proberen met een dvi-hdmi verloopje, deze komt als t goed is binnen.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dat zou het probleem moeten oplossen. Een analoge uitgang is veel gevoeliger aan storing, en veel laptops en kleine systemen hebben last van storing op de VGA uitgang. Ik vermoed dat het bij mij storing van het DC-DC convertiecircuit was. Dat zat er vlak naast.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:21

auto660

1991 240 GL Brick

Misschien het wat warmer in huis maken als je scherm bibbert...

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:46
Defecte DAC op bepaalde resolutie. redelijk veel voorkomend probleem bij de L410 serie, heb het vaak gezien op mijn werk.

Enige wat je hieraan kunt doen is een externe videokaart gebruiken, of het moederbord (en dus ook de onboard vga) vervangen.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je zou eens kunnen kijken of de phase en de clock goed staan, en of de refreshrate klopt. Anders is waarschijnlijk de RAMDAC op je videokaart kapot.

Probeer het eens met DVI :)
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:27:
Dat heeft natuurlijk geen effect als je VGA of DVI-a gebruikt ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mwa, defect zal de RAMDAC niet zijn. Het is storing op een bepaald signaal denk ik. Dat het zich alleen op bepaalde resoluties manifesteert, is omdat dunne lijntjes breder dan één pixel worden op de niet native resolutie van het scherm. Met de dell laptop had ik er op verschillende schermen last van.
Pagina: 1