Bart ® schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:42:
Inderdaad. Maar dan vind ik de zin dat ze niet duidelijk aangeven wat voor cookies ze plaatsen onterecht. Ze geven heel duidelijk aan wat voor cookies ze plaatsen, en ze geven ook heel duidelijk aan dat anderen ook cookies plaatsen via hun site maar dat ze daar geen invloed op hebben.
En indirect werk je dus gewoon mee met profiel-vorming van je bezoekers, waar je mogelijk dus in de toekomst wel profijt van kan hebben door betere persoon-gebonden reclame en/of afstemming van 'cultuur'. Het is in dat opzicht dus 'hypocriet' om te zeggen dat ze daar geen invloed op hebben. Blijft natuurlijk grappig dat jij kiest om reclame (en via welke partij) op je website te gooien, maar daarna doodleuk zeggen dat je daar 0,0 invloed op kan hebben.
Zelfde principe (maar niet cookiegerelateerd) als die short-url onzin, enkele fora hebben daar wel een 'anti' middel op gemaakt om zulke URL's eerst kenbaar te maken aan de gebruiker ipv direct door te klikken. Recent natuurlijk het facebook spam gevalletje, die 90% via zulke short-url's is misbruikt. Hierop krijg je ook vaak reacties als 'technisch te moeilijk' of 'wij hebben geen invloed op deze inhoud'.
Snap best wel dat dit 'zeer' doet en veel gevallen enorm moeilijk uitvoerbaar, maar dit voelt eerder als 'ik verlies omzet, wil ik niet!', dan 'ik wil de privacy van mijn bezoeker waarborgen maar technisch niet 100% mogelijk'.
[
Voor 3% gewijzigd door
SinergyX op 05-06-2012 17:59
]