Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit momenteel in mijn derde tijdelijke contract en deze loopt over vijf maanden af, waarschijnlijk word deze sowieso niet omgezet in een vast contract, maar ik vroeg me af, als dit contract afloop en ik wil stoppen met werken daar dan hoef ik toch geen ontslag te nemen of wel?

Het zit namelijk zo, het bedrijf waar ik werk is practical failliet en word door overheids subsidies overeind gehouden. Ik zit nu al sinds begin van dit jaar zonder object en heb niks dan negatieve ervaringen met dit bedrijf en dat al sinds me 17e toen ik er stage liep.

Het betreft hier een zogenaamd sociaal ( WSW ) werkbedrijf. Ik zelf heb een bevroren wajong uitkering dus zou daar dan sowieso in terug vallen. Momenteel werk ik tactische gewoon nog mee met mijn werkgever, maar uitzicht naar nieuwe werkplek is er niet en enige wat ze doen is me te proberen detacheren. in de ICT en bij de eigen ICT afdeling van dit bedrijf is gewoon geen plaats en sowieso zijn autisten zoals ik niet geschikt voor de helpdesk.

Dus vraag is, bij einde van een tijdelijk contract hoef ik toch geen ontslag te nemen? Het is ja tijdelijk, ja waarschijnlijk krijg ik van dit bedrijf sowieso te horen je krijg geen vast contract, maar die kleine kans dat wel gebeurd lijkt me niet verstandig ja te zeggen, want ontslag nemen later is slecht voor mijn wajong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Tijdelijk contract verloopt van rechtswege. Dat betekent dat je op de dag na afloop van je contract geen baan meer hebt, tenzij er een nieuw contract of verlenging is overeengekomen.

Omdat je graag weg wilt is dat het enige wat je hoeft te doen: geen verlenging of nieuw contract tekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:20

Perkouw

Moderator General Chat
Offtopic: Niet om grammar nazi te spelen, ik maak ook genoeg fouten. Maar lees je topicstart eens na, het leest nu wel een beetje lastig. ;)

Je kan je contract gewoon laten verlopen, dit is niet hetzelfde als ontslag nemen.
Ontslag nemen doe je wanneer je eerder dan de gestelde termijn in het contract weg wilt gaan bij je werkgever. Dit is bij jou dus niet het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 05-06-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik mijn verlengingen wel een handtekening heb moeten zetten. Mijn contracten kwamen namelijk van het WOZL, maar ik werd wel altijd door mijn case manager op hoogte gesteld.

Maar zou ik dan niet verwijtbaar werkloos zijn? Ik wil namelijk wel graag een inkomen houden en mijn wajong zou nadat ik werkeloos ben weer in werking moeten treden, ik weet dat het dat sowieso doet als mijn werkgever zelf zegt we geven je geen vast contract dat er mij niks valt te verwijten.

Ik heb dit net nog gevonden op website van het UWV.

http://www.uwv.nl/owajong...erkvoorziening/index.aspx

Daar staat in dat als werk te zwaar is bij sociale werkvoorzieningen dat je dan weer terug in de wajong komt.

@Perkouw, ik ben echt slecht in grammatica.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:26
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:31:
...maar ik werd wel altijd door mijn case manager op hoogte gesteld...
Overleg even met je case manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:31:
Maar zou ik dan niet verwijtbaar werkloos zijn? Ik wil namelijk wel graag een inkomen houden en mijn wajong zou nadat ik werkeloos ben weer in werking moeten treden, ik weet dat het dat sowieso doet als mijn werkgever zelf zegt we geven je geen vast contract dat er mij niks valt te verwijten.
Dat zijn nieuwe requirements, ik dacht dat je gewoon je baan kwijt wou.

Verwijtbaar werkloos ben je niet zomaar door het verlopen van een tijdelijk contract. Het gebeurt namelijk heel veel dat contracten niet worden verlengd en werknemers daardoor (buiten hun schuld) op de bank komen te zitten.

Maar als je een verlenging hebt geweigerd, ben je wel verwijtbaar werkloos. Aan jou dus de taak om geen verlenging aangeboden te krijgen. Dat lijkt makkelijker dan het is. Je kunt de hele zaak saboteren en niets meer doen zodat je baas je graag laat gaan, maar dat kan worden uitgelegd als verwijtbaarheid.

Ik dacht dat WAJONG een uitkering was voor arbeidsongeschiktheid. Als je nu een baan hebt, heb je de kans dat je niet meer als arbeidsongeschikt wordt gezien. Dan wordt je "gewoon" werkloos.

Is het niet makkelijker om gewoon een andere, leukere baan te zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Botticelli schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:11:
[...]

Overleg even met je case manager.
Nou nee die man werkt voor het betreffende WSW bedrijf, dat is laatste wat ik moet overleggen. Ik had wel al tactische gevraagd of hij al wist of ik een vast contract kreeg en daar kon hij nog niks op zeggen.
t_captain schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:13:
[...]

Dat zijn nieuwe requirements, ik dacht dat je gewoon je baan kwijt wou.

Verwijtbaar werkloos ben je niet zomaar door het verlopen van een tijdelijk contract. Het gebeurt namelijk heel veel dat contracten niet worden verlengd en werknemers daardoor (buiten hun schuld) op de bank komen te zitten.

Maar als je een verlenging hebt geweigerd, ben je wel verwijtbaar werkloos. Aan jou dus de taak om geen verlenging aangeboden te krijgen. Dat lijkt makkelijker dan het is. Je kunt de hele zaak saboteren en niets meer doen zodat je baas je graag laat gaan, maar dat kan worden uitgelegd als verwijtbaarheid.

Ik dacht dat WAJONG een uitkering was voor arbeidsongeschiktheid. Als je nu een baan hebt, heb je de kans dat je niet meer als arbeidsongeschikt wordt gezien. Dan wordt je "gewoon" werkloos.

Is het niet makkelijker om gewoon een andere, leukere baan te zoeken? :)
Nou ik zit in mijn derde tijdelijk contract dus het vierde moet een vast contract zijn en ik denk niet dat ik die ga krijgen, dus dat zou meest ideale situatie zijn.

Ja ik ben dan ook arbeidsongeschikt, mensen met wajong kunnen wel proberen te werken bij een WSW bedrijf bijvoorbeeld, maar daar functioneer ik op de meeste plekken ook moeilijk en dat maakt het dat ze moeilijk een nieuw object voor mij kunnen vinden.

Dat komt namelijk door mijn autisme, het UWV geeft ook aan dat ik niet in groepen kan werken, en dat werd laatst bewezen, want ik moest tijdelijk productie werk doen en binnen een maand ging dat dus fout en zat ik weer zonder object.

Re-integratie trajecten en dergelijke hebben ook nooit geholpen en toen heb ik maar een baan in WSW geaccepteerd, maar daar hebben ze geen plaats voor autisten zoals ik om heel grof te zeggen het WSW bedrijf waar ik werk heeft alleen plek voor laag begaafde en mongooltjes, voor autisten hebben ze geen geschikte plekken, zelfs de ICT afdeling daar had ik soms problemen, maar komt omdat er dan de nodige begeleiding ontbreekt en collega's begrijpen je niet.

En andere werk zoeken heb ik al geprobeerd, maar hier in regio parkstad is er gewoon bijna geen werk, dus hoe wil ik werk vinden met mijn beperking, ze nemen liever mensen zonder beperking.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:16:
En andere werk zoeken heb ik al geprobeerd, maar hier in regio parkstad is er gewoon bijna geen werk, dus hoe wil ik werk vinden met mijn beperking, ze nemen liever mensen zonder beperking.
Door vooral ook je beperking voorop te stellen en te denken aan wat je niet kunt zul je in ieder geval zeker niet aan je droombaan komen. Je legt nu keurig de schuld buiten jezelf
- De werkgever heeft liever iemand zonder een beperking
- Het is mijn beperking die me hindert, niet m'n capaciteiten

Denk eerst goed na over je motivatie / mogelijkheden voor je in problemen gaat kijken.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het mag wel iets vriendelijker Ik ben realistisch erin, waarom zou een bedrijf iemand in dienst nemen die een beperking heeft en op zijn CV een WSW bedrijf erop heeft, dat bedrijf gaat dan vragen waarom ik daar werkte.

Nee weg laten van mijn CV levert een gat op dan. Ik heb al vaak gesoliciteerd en meld nooit mijn beperking, maar stuur wel mijn CV in waar dan een naam van WSW bedrijf op staat omdat ik daar nu werk.

[ Voor 10% gewijzigd door Brons op 07-06-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:13
wat je eigenlijk tussen de lijnen door zegt is: als je toch nog een vast contract aangeboden krijg (of een ander tijdelijk) dan doe je dat liever niet en ga je liever gewoon op je uitkering verder. En hiervoor vraag je tips en tricks om dat klaar te spelen.

amiright?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee je hebt het verkeerd. Ik wil gewoon liever niet bij dit bedrijf blijven werken als het niet hoeft, maar ik ga uiteraard ook niet mijn wajong op het spel zetten.

Dat vaste contract krijg ik waarschijnlijk toch niet en een tijdelijk kan niet meer want ik zit in mijn derde tijdelijk contract en dan moeten ze een vast contract geven. Ik zit nu al zonder werk al bijna zes maanden, ik ben wel nog in dienst maar ze vinden maar geen werk voor me.

Als daar dus binnenkort geen verbetering in komt dan ben ik hoe dan ook in November werkeloos, want dat vaste contract gaan ze me echt niet aanbieden en ja ik werk er liever niet want ik heb nare ervaringen met dat WSW bedrijf en ja ik realiseer dat ik dan weer een uitkering heb.

Denk je echt dat ik liever een uitkering hebt dan loon van werk? Ik heb echt liever werk waar ik goed in me vel zit, maar er gewoon geen werk in deze regio, in parkstad mag je inderdaad blij zijn dat je werk hebt, maar ik ben niet blij met mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:37:
Jij hebt zeker een goeie baan he? Mensen die het al gemaakt hebben denken veel te makkelijk. .
En weer doe je precies hetzelfde. Nu is het mijn fout, dan de fout van de werkgever, dan de beperking, ...

Wanneer ga je constructief denken in plaats van alleen maar beren te zien en feitelijk te vragen, hoe je het makkelijkst een uitkering kunt houden in plaats van te werken?

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En jij bent hier vooroordelen neer het gooien. Ik ben gewoon realistische want sinds 2006 heb ik al liggen zoeken naar werk en in 2012 heb ik ook meerdere bedrijven in deze regio aan geschreven en dan vertel jij mij even dat ik het bij het foute eind heb.

Jij stemt zeker op Mark Rutte die denkt ook dat arbeidsongeschikte met openen armen door het bedrijfsleven ontvangen word. Ik heb geen bijstands uitkering maar een wajong uitkering, weet je überhaupt wat dat betekend? Dat houdt in dat ik arbeidsongeschikt ben verklaard door het UWV en daarom heb ik recht op een wajong.

En ik kan mijzelf beter dan een vreemde op tweakers.net die mij even verteld dat ik het fout heb en ik vooral niet moet denken dat Nederlandse bedrijven maar al te graag mensen met een beperking aan nemen, nee zo werkt dat volgens mij niet in een maatschappij.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:35:
En jij bent hier vooroordelen neer het gooien. Ik ben gewoon realistische want sinds 2006 heb ik al liggen zoeken naar werk en in 2012 heb ik ook meerdere bedrijven in deze regio aan geschreven en dan vertel jij mij even dat ik het bij het foute eind heb.

Jij stemt zeker op Mark Rutte die denkt ook dat arbeidsongeschikte met openen armen door het bedrijfsleven ontvangen word. Ik heb geen uitkering maar een wajong, weet je uberhaupts wat dat betekend? Dat houdt in dat ik arbeidsongeschikt ben verklaard door het UWV en daarom heb ik recht op een wajong.
Wat je ook kan doen is buiten Parkstad gaan zoeken naar een WSW bedrijf dat wel bij je eisen passen. Je moet jezelf iig niet beperken tot 1 klein gebied met wss maar een handvol bedrijven waar je allemaal niet wil werken of aangenomen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hogader schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:37:
[...]

Wat je ook kan doen is buiten Parkstad gaan zoeken naar een WSW bedrijf dat wel bij je eisen passen. Je moet jezelf iig niet beperken tot 1 klein gebied met wss maar een handvol bedrijven waar je allemaal niet wil werken of aangenomen word.
In Parkstad is er maar een groot WSW bedrijf en die andere liggen weer heel ver van mijn woonplaats. Ik wil namelijk niet verhuizen.

Mijn nicht en neven die zijn inderdaad verhuist naar de grote steden om te werken, maar die zijn ook hoog opgeleid, ik ben maar laag opgeleid.

Kwa werk is het hier in Parkstad dus gewoon een ramp en dat komt door een gebeurtenis in de geschiedenis, namelijk de mijnsluiting schijnt daar de oorzaak van te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:40:
[...]

In Parkstad is er maar een groot WSW bedrijf en die andere liggen weer heel ver van mijn woonplaats. Ik wil namelijk niet verhuizen.

Mijn nicht en neven die zijn inderdaad verhuist naar de grote steden om te werken, maar die zijn ook hoog opgeleid, ik ben maar laag opgeleid.
Het feit blijft dat het op dit moment lijkt dat niet je beperking, maar je eisen jezelf beperken.

Ik weet niet in wat voor mate je beperking is, maar als je daarmee geen normale baan kan doen dan is een WSW bedrijf je 'enige' uitweg. Als je dan de keus hebt uit 1 bedrijf en die niet wilt, zit er niet veel anders op dan verhuizen om wel leuk werk te vinden.

Hoever is 'heel ver van mijn woonplaats'? Dat geeft iets meer inzicht namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:13
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:24:
Nee je hebt het verkeerd. Ik wil gewoon liever niet bij dit bedrijf blijven werken als het niet hoeft, maar ik ga uiteraard ook niet mijn wajong op het spel zetten.

Dat vaste contract krijg ik waarschijnlijk toch niet en een tijdelijk kan niet meer want ik zit in mijn derde tijdelijk contract en dan moeten ze een vast contract geven. Ik zit nu al zonder werk al bijna zes maanden, ik ben wel nog in dienst maar ze vinden maar geen werk voor me.

Als daar dus binnenkort geen verbetering in komt dan ben ik hoe dan ook in November werkeloos, want dat vaste contract gaan ze me echt niet aanbieden en ja ik werk er liever niet want ik heb nare ervaringen met dat WSW bedrijf en ja ik realiseer dat ik dan weer een uitkering heb.

Denk je echt dat ik liever een uitkering hebt dan loon van werk? Ik heb echt liever werk waar ik goed in me vel zit, maar er gewoon geen werk in deze regio, in parkstad mag je inderdaad blij zijn dat je werk hebt, maar ik ben niet blij met mijn werkgever.
Dus eigenlijk zeg je dat je liever er niet werkt, dus je geeft antwoord op m'n vraag. Welnu, waarom begin je niet keihard te solliciteren? En dan bedoel ik niet 1 bedrijf aanspreken, maar een paar tientallen? Een nee heb je en een ja kan je krijgen. Als je natuurlijk ervanuitgaat dat je het toch niet gaat krijgen, tjah dan ligt dat toch echt aan jezelf hoor!

edit: je geeft ook aan dat je niet wilt verhuizen om deftig werk te vinden. mag ik vragen wat de redenen daarvoor zijn? Heel veel familie dat rond jou woont, voordelen/nadelen? of gewoon een gevoel? Trouwens in NL kan je al heel ver komen met trein en bus (of auto indien je dat hebt) dus dat zou je geen probleem mogen oplveren

[ Voor 10% gewijzigd door Tarkin op 05-06-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hogader schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:45:
[...]

Het feit blijft dat het op dit moment lijkt dat niet je beperking, maar je eisen jezelf beperken.

Ik weet niet in wat voor mate je beperking is, maar als je daarmee geen normale baan kan doen dan is een WSW bedrijf je 'enige' uitweg. Als je dan de keus hebt uit 1 bedrijf en die niet wilt, zit er niet veel anders op dan verhuizen om wel leuk werk te vinden.

Hoever is 'heel ver van mijn woonplaats'? Dat geeft iets meer inzicht namelijk
Dat probeer ik juist uit te leggen, dat WSW bedrijf heeft geen werk voor mij vanwege mijn beperking, andere jongere van mijn leeftijd worden gewoon aan de productie gezet, dat hebben ze bij mij nog niet lang geleden ook gedaan en vanwege mijn beperking autisme ging dat niet goed.

Ik deed muziek in de oren en probeerde me maar af te sluiten, maar uit eindelijk ging het toch mis want de omgeving was te druk voor mij en ik raakte letterlijk overspannen of ik was het bijna, het is dat ik zonder object gezet werd gezet en me dus niet ziek hoefde te melden, maar zelfs tijdens mijn vakantie had ik er nachtmerries over.

En nu komt het er dus op neer dat zelfs dat WSW bedrijf geen werk voor mij kan bieden, het enige wat ze proberen is mij detacheren en daar hebben ze na 6 maanden nog geen succes in en in tussen tijd heb ik zelf ook al gesolliciteerd bij tientallen bedrijven.

Nou ik heb een keer 35KM vanaf mijn woonplaats gewerkt en dat was een externe klant en daar heb ik vier maanden gewerkt en daarna was het van ja sorry maar de manier hoe je communiceert is niet goed en dat is een gevaar, dat WSW bedrijf laat mij dus niet eens ontwikkelen want daar zijn vier maanden tekort voor.

Daarna heb ik nog even twee maanden intern bij ICT gewerkt, maar ze hebben dat alleen gedaan omdat er een verhuizing kwam en daar was ik toen wel goed voor en heb ook keihard gewerkt, maar toen kreeg ik te horen sorry er is een overbezetting en geen plek voor je.

En sinds dien zit ik zonder werk en dat zijn zes maanden en 5 maanden in mijn huidige tijdelijk contract dat ik betaald thuis zit en er geen werk voor me is. Ik wil namelijk wel, maar zijn al zoveel nare dingen gebeurd bij mijn werkgever dat ik liever weer met UWV opzoek ga naar werk want mijn huidige werkgever heeft geen werk voor me en daarom probeert ie me te detacheren.

En nu nog 5 maanden tot einde contract.
Tarkin schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:47:
[...]

Dus eigenlijk zeg je dat je liever er niet werkt, dus je geeft antwoord op m'n vraag. Welnu, waarom begin je niet keihard te solliciteren? En dan bedoel ik niet 1 bedrijf aanspreken, maar een paar tientallen? Een nee heb je en een ja kan je krijgen. Als je natuurlijk ervanuitgaat dat je het toch niet gaat krijgen, tjah dan ligt dat toch echt aan jezelf hoor!

edit: je geeft ook aan dat je niet wilt verhuizen om deftig werk te vinden. mag ik vragen wat de redenen daarvoor zijn? Heel veel familie dat rond jou woont, voordelen/nadelen? of gewoon een gevoel? Trouwens in NL kan je al heel ver komen met trein en bus (of auto indien je dat hebt) dus dat zou je geen probleem mogen oplveren
Hier boven zijn al antwoorden die ook antwoord op jou vragen geven. Ik wil niet verhuizen om prive reden en ik denk dat ik weg zou kwijlen en als ik op mijzelf zou wonen.

Ik heb geen vrienden en ben dus zeer op mijzelf en daarom is beter dat ik gewoon thuis blijf wonen, dan hou ik financieel meer over en dat heb ik nodig voor mijn lange afstand relatie, je hebt wellicht in andere topic gelezen, maar mijn vriendin woont in China.

Met de trein en fiets kom je inderdaad een redelijk eindje, maar twee uur reizen is een maximum voor mij en hier in parkstad heb je gebieden die zijn niet met trein bereikbaar en met de bus ben je gewoon 3 uur per dag het reizen met de bus.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:58:
En sinds dien zit ik zonder werk en dat zijn zes maanden en 5 maanden in mijn huidige tijdelijk contract dat ik betaald thuis zit en er geen werk voor me is. Ik wil namelijk wel, maar zijn al zoveel nare dingen gebeurd bij mijn werkgever dat ik liever weer met UWV opzoek ga naar werk want mijn huidige werkgever heeft geen werk voor me en daarom probeert ie me te detacheren.
Hier geef je precies aan wat je in mijn ogen nu direct moet gaan doen. Je zit op dit moment thuis (dat haal ik uit jou posts), dus het ideale moment om samen met het UWV te gaan zoeken. Probeer jezelf alleen niet teveel beperkingen op te leggen. Daarmee bedoel ik dat je naar werk moet gaan kijken uit alle verschillende richtingen.

Ik wens je iig suc6

Verder de grootste tip die ik je kan geven:

"Probeer jezelf niet nog meer te beperken dan je ziekte al doet!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:58:
[...]

En nu komt het er dus op neer dat zelfs dat WSW bedrijf geen werk voor mij kan bieden, het enige wat ze proberen is mij detacheren en daar hebben ze na 6 maanden nog geen succes in en in tussen tijd heb ik zelf ook al gesolliciteerd bij tientallen bedrijven.

[...]

En nu nog 5 maanden tot einde contract.

[...]

Ik heb geen vrienden en ben dus zeer op mijzelf en daarom is beter dat ik gewoon thuis blijf wonen, dan hou ik financieel meer over en dat heb ik nodig voor mijn lange afstand relatie, je hebt wellicht in andere topic gelezen, maar mijn vriendin woont in China.
Wat is de kans dat ze je een vast contract aanbieden als ze je betaald thuis laten zitten? Lijkt me niet zo heel groot, dus lijkt mij niet waarschijnlijk dat dat gaat gebeuren..

Nog 5 maanden tot einde contract, dat is een lange periode om op zoek te gaan naar wat anders, wat ik hier lees (en anderen met mij) is met name de beperkingen die je jezelf oplecht in wat je niet wilt. Bedenk eens wat je wel wilt, probeer het ons duidelijk te maken en misschien komt er nog wel hulp uit onverwachte hoek ;)

Tsja, en financieel meer over willen houden door thuis te wonen (beperking mbt mogelijke werkplek) en niet te werken obv een uitkering (wel zo makkelijk?) en alleen maar aangeven wat je niet wilt is oo kniet echt een pro-actieve houding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik acht die kans klein ja en ook omdat die oude garde die in WSW zitten daar ook geen werk voor is, maar die kunnen niet ontslagen worden, maar jonge garde hoef je gewoon het contract niet van te verlengen.

Ik weet wat ik wil, een baan in de ICT in vorm van storing zoeken, netwerken beheren en computers onderhouden, maar ik heb dan maar een MBO2 diploma van ICT. Ik heb de verschillende bedrijven al aangeschreven en mijn CV mee gestuurd maar heb overal nee gekregen en vaak voldoe ik gewoon niet aan het profiel, ik heb ja echt geen HBO.

Ik heb het ook bij grote winkels als Media Markt geprobeerd, BCC, Harense Smid, Expert en een paar kleine ICT winkels, ik kreeg over nee er zijn geen vacatures te horen en bij geen enkele uitgenodigd. En UWV heb ik ook al aangeven dat ik graag bij andere werkgever zou willen werken, die zeiden ik moest mijn huidige werkgever nog maar de kans geven en als het niks werd ging ze kijken wat ze voor me kon doen.

Het is ook het UWV geweest waardoor ik een MBO2 diploma heb, maar was ook niet makkelijk voor mij, ik functioneer namelijk niet goed in groepen zo dus ook op de MBO.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:21:

Het is ook het UWV geweest waardoor ik een MBO2 diploma heb, maar was ook niet makkelijk voor mij, ik functioneer namelijk niet goed in groepen zo dus ook op de MBO.
Ik snap oorzaak - gevolg niet; als het aan het "niet goed in groepen functioneren" ligt, dan zou thuisstudie toch een optie zijn? Helemaal gezien het feit dat je betaald thuis zit? Eventueel (weer) in overleg met het UWV.

Het zal wellicht aan je postgeschiedenis liggen waardoor ik wat gekleurd ben in mijn mening, excuses hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In zekere zin doe ik thuis ook de meeste kennis op, maar dat is weer niet op een papiertje. Maar eigenlijk is dit niet mijn topic vraag, die is ja al beantwoord en als kans toch klein is dat ik geen vast contract krijg dan zal ik ook niet verwijtbaar werkeloos zijn als ze het toch aanbieden dan moet ik maar eerst met UWV praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe werkt die WSW eigenlijk als 'detacheerder'? Valt die onder een CAO? Want in Nederland is het mogelijk om bv. ook een 4de tijdelijk contract te krijgen. Als je werkgever onder een bepaalde CAO valt (bv. een deel van de uitzendbranche/detacheerders) gelden vaak maanden als uitgangspunt en niet de hoeveelheid contracten.
Afwijkende afspraken met werkgever of in de cao
Met uw werkgever kunt u andere afspraken maken. Bijvoorbeeld dat u (in plaats van de verplichte 3 contracten) al na 1 of 2 tijdelijke arbeidscontracten in vaste dienst komt, of na 2 jaar. U kunt nooit onderling afspreken dat u later dan na 3 contracten in vaste dienst komt.

Dit kan wel in een collectieve arbeidsovereenkomst (cao) worden vastgelegd. Zo kan in de cao staan dat een vast dienstverband pas ontstaat na 6 in plaats van 3 tijdelijke arbeidscontracten. Of na 42 in plaats van 36 maanden. Uw werkgever of de vakbond kan u vertellen of dergelijke cao-afspraken zijn gemaakt.
http://www.rijksoverheid....in-een-vast-contract.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ze detacheren gewoon WSWers en als je gedetacheerd bent dan blijf je onder de WSW CAO vallen en is geen sprake van dat ze me vaker dan 3 keer een tijdelijk contract kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02:51

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:49:
In zekere zin doe ik thuis ook de meeste kennis op, maar dat is weer niet op een papiertje.
Zorg dan wel voor een papiertje..... LOI/NHA/NCOI en vele andere aanbieders van thuisstudies doen ook in MBO (nivo) IT certificaten.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch al zat papiertjes, MBO2, Microsoft Certificeringen, ITIL V2. Ik hoef echt niet meer papiertjes bij te halen hoor, ik moet gewoon ergens de kans krijgen om te mogen werken en dat is tot nu toe nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:50:
Ik heb toch al zat papiertjes, MBO2, Microsoft Certificeringen, ITIL V2. Ik hoef echt niet meer papiertjes bij te halen hoor, ik moet gewoon ergens de kans krijgen om te mogen werken en dat is tot nu toe nog niet het geval.
Met die papiertjes laat je zien dat je de kennis hebt die het bedrijf zoekt. Zonder papiertjes die relevant zijn houd het vaak al sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Waarom is het altijd thuiszitten of een baan hebben.

Kijk ook eens of er misschien wat vrijwilligerswerk is in jouw richting. Heb je sowieso toegevoegde waarde en je kunt verder oriënteren.

Ik kan niet oordelen over jouw situatie maar je zult nog 100x nee krijgen en om dan thuis te blijven zitten daar druk te maken is gewoon verspilde energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:18

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:50:
Sorry, maar meer = beter, al helemaal als je zonder object project toch maar zit te niksen.

In elk werk, ook in de ICT, zijn sociale vaardigheden onontbeerlijk, dus ervaring opdoen met een beetje met anderen samen werken zou ik actief opzoeken als ik jou was. Als (mede ;) ) autist leer je daar echt wel veel van, en als het te druk is, dan doe je het maar 1 of 2 dagen per week. Of bijvoorbeeld in een leukere omgeving, Parkstad Limburg heeft redelijk wat vrijwillersprojecten, bijv in een poppodium of bij de gemeente ofzo. Gewoon voor de sociale ervaring en bezig houden, maar toch redelijk vrijblijvend lijkt me dat ideaal.

Voor de rest is het ook gewoon een kutregio qua werk en toekomstperspectief, ik ben er niet voor niks wegverhuisd (ex-Maastrichtenaar :P ).

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1