[W7 + SBS2008] Shares updaten niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Oké, volgende vaagheid...

Een aantal gebruikers maakt gebruik van Windows 7 x64 (volledig gepatched) werkplekken, aangemeld op domein X. Dit domein wordt verzorgd door een SBS 2008 Server (volledig gepatched). Tevens staat er op het kantoor een Ricoh Aficio MP C2500 te brommen.

De gebruikers zijn op de Ricoh aanwezig in het adresboek (handmatig, geen LDAP), en kunnen scannen naar hun respectievelijke map (\\SBS2008\Users\userx bijvoorbeeld). De Ricoh maakt gebruik van een gebruiker die de juiste rechten heeft op de shares.

Op het moment dat de gebruiker een scan maakt, staat het bestand vrijwel onmiddelijk in de juiste map, het bestand is op de server ook meteen zichtbaar. Echter, als men vanaf hun werkplek de share benaderd, is het bestand soms niet zichtbaar.

Het vernieuwen van de folder heeft geen nut, ook het rechtstreeks benaderen van de share niet. De gebruikers zien alle bestanden, behalve de "verse" scans. Als men vervolgens wacht (kan een half uur duren, kan een paar uur duren) verschijnen de bestanden uiteindelijk wel. Ook na een reboot zijn de bestanden zichtbaar. Als men nu weer een nieuwe scan maakt, is deze ook meteen zichtbaar. Na verloop van tijd treedt het probleem weer opnieuw op.

Nou vind ik dat dat zelf best goed ben in Engels Googlen, maar hier kom ik toch echt niet uit.

Wellicht nog de moeite om te noemen, alle werkplekken zijn voorzien van McAfee SaaS, welke niet op netwerkshares etc. scant.

Ow, en voordat ik het vergeet, ik heb op een werkplek EDC uitgeschakeld, omdat dit in het verleden nog wel een oplossing bood... Helaas is dit door het "soms" karakter van het probleem nog niet te zeggen...

[ Voor 6% gewijzigd door Freggel_United op 05-06-2012 11:19 . Reden: EDC ]

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Probeer eens SMB2 uit te schakelen:

Disable op Client:
sc config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/nsi
sc config mrxsmb20 start= disabled

Enable op Client:
sc config lanmanworkstation depend= bowser/mrxsmb10/mrxsmb20/nsi
sc config mrxsmb20 start= auto

Disable op Server:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters
Nieuw REG_DWORD met de naam "Smb2" en parameter 0 voor disable en 1 voor enable.

Reboot voor server wel nodig, maar dat spreekt voor zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Ik ga hier mee aan de slag, aanstaande zaterdag krijgt de SBS 2008 Server sowieso een bak geheugen extra, wie heeft bedacht dat 6 GB wel genoeg was moet zich gaan schamen...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Squ1zZy schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:33:
Probeer eens SMB2 uit te schakelen:
Waarom?

Ik zou eerder naar de Caching configuratie kijken op de shares zelf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk anders gewoon met een packet sniffer wat er wel/niet over de pijp gaat.