2x HP smart array p410i

Pagina: 1
Acties:

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 07:02
Beste tweakers.

Is het mogelijk om 2 raid controllers van hp smart array p410 samen te laten werken. Op internet vind ik alleen of het mogelijk is om deze in 1 computer te plaatsen.

Ik ben namelijk van plan om een Raid 10 (1+0) te maken van 14HD`s. Echter 1 HP smart array past maar 8 hardeschijven.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Traditioneel gaat dit niet met raidcontrollers. Een LSI SAS 9201-16i is de goedkoopste oplossing gok ik of je moet met een expander werken.

[ Voor 51% gewijzigd door analog_ op 05-06-2012 11:01 ]

Verwijderd

dan moet je een storage enclosure waar je 12 schijven in kunt plaatsen.
hier kun je er maximaal 4 van aansluiten op een controller + wat interne schijven.

maar er gaan toch meer dan 8 schijven op de controller?

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 20:37
Dit gaat volgens mij niet met de Smart Array software van HP.
Wat je wel kunt doen is op beide controllers een RAID-1 set opbouwen en dan in het OS daar weer een RAID-0 van maken. In Unix/Linux is dit volgens mij niet zo spannend, in Windows zou ik er niet aan beginnen.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 07:02
PeterPan schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 11:08:
Dit gaat volgens mij niet met de Smart Array software van HP.
Wat je wel kunt doen is op beide controllers een RAID-1 set opbouwen en dan in het OS daar weer een RAID-0 van maken. In Unix/Linux is dit volgens mij niet zo spannend, in Windows zou ik er niet aan beginnen.
Dit ben ik ook zeker niet van plan.

Ah oke.. Dan weet ik genoeg ik zal wat alternatieve zoeken zoals "LSI SAS 9201-16i "

[ Voor 71% gewijzigd door Killertjuh op 05-06-2012 11:18 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

analog_ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:58:
Traditioneel gaat dit niet met raidcontrollers. Een LSI SAS 9201-16i is de goedkoopste oplossing gok ik of je moet met een expander werken.
Er zijn weldegelijk RAID controllers of Hardware assist kaarten die dit kunnen een leuk voorbeeld zijn de al verouderde en helaas niet meer op de markt verkrijgbare RAIDcore controllers (hardware assist kaarten). Deze waren instaat (door de meegeleverde software) met 4 kaarten een array van 32 hardeschijven te vormen 4x8. Ik heb zelf nog een paar van dergelijke controllers liggen, maar zoals al opgemerkt dit moet ondersteund worden door de meegeleverde software.

* Waarschijnlijk zal dit fenomeen moeilijker zijn in pure hardware controllers.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-01 05:03
Als je niet genoeg schijven aan een enkele controller kunt hangen heeft HP daar uiteraard een oplossing voor. Dit heet de HP SAS Expander. Je kunt dan met twee kabels je P410i aan die SAS-expander hangen. Daarna kun je de overige SFF-8087-poorten gebruiken om 6x4=24 schijven aan dat ding te hangen.
Pagina: 1