Toon posts:

Problemen met videokaart(?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Een tijd geleden, iets minder dan een jaar geleden, had ik een nieuwe videokaart gekocht, een Point of View GTS450 2GB, vanaf die tijd heb ik heerlijk kunnen genieten van het ruimere aanbod spellen dat ik kon spelen.

Echter, de laatste paar maanden, ongeveer een half jaar, heb ik problemen gehad met de computer. Ik kreeg meerdere malen een bluescreen of death, waarin iets stond over nwifi.sys en IRQL. Ik heb zelf geen idee wat het betekent en google'n had me ook niet bepaald geholpen. Ook heb ik af en toe, als ik een Youtube filmpje wil bekijken, een wit scherm. Ik zie dan geen cursor, niets, de audio laat horen dat hij vastgelopen is.

Ik heb zelf al in de kast gekeken of er iets fout zit en schoon gemaakt, maar het loste mijn probleem niet op. Het probleem komt zo'n 5 keer per week voor en heb het genegeerd, vooral omdat dit al een wat oudere computer is en ik binnenkort (deze zomer) een nieuwe ga bouwen.

Specificaties:
HP 6020nl desktop met:
Point of View GTS450 2GB
300W voeding (leek mij ook al aan de lage kant voor de upgrade, maar moeilijk te vervangen)
Pentium Dual E2220 2.4Ghz

Groet,
Paul

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:24

Nemesizz

Untouchable

Kijk eens naar lekkende of bolle elco's op het moederbord....daar willen die OEM dingen nog wel eens last van krijgen (soms staan ze ook bol aan de onderkant, dan staan de elco's scheef en wil de bruine smurrie er aan de onderkant uit ipv bovenkant).

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-02 14:10
En de hangen opstartproblemen trouwbleshooter doornemen. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter Het enige wat je kan doen om problemen te identificeren (hoewel je bolle elco's natuurlijk gewoon kan zien) is het testen van je hardware.

Dus alle overbodige randapparatuur loskoppelen en dan (volgorde is vrij):
- 8 uur memtest86+ (al dan niet met 1 dimm)
- Andere videokaart testen
- andere voeding testen (hoef je niet in te bouwen kan ook buiten de kast)
- stresstesten op cpu en temperatuur monitoren
enz enz alles staat wel in de troubleshooter.

Verwijderd

Nwifi.sys. niemand die daar 'n bekende naam in terug ziet?

Maak je gebruik van wifi? Zo ja zou ik 't eens bij je wifi adapter zoeken. Google staat vol met deze bsid icm broadcom wifi chips.

Verwijderd

Topicstarter
@Nemesizz
Ik heb even naar de elco's gekeken, geen bruine smurrie te vinden. Sommige elco's zijn ietsjes scheef, ik weet niet of ze echt perfect recht moeten staan?

@jaapsander
Ik heb geen andere videokaart of voeding ter beschikking, of ik moet oudere kasten uit elkaar halen. Dat doe ik liever niet. Voor de rest snap ik nog niet veel van het lijstje, dus zou ik dat nog even uitzoeken.

@Pcosaurus
Ik heb bij deze computer altijd al wifi gebruikt, omdat het aan de andere kant van het huis staat ten opzichte van de modem. Modem is paar maanden geleden vervangen door Ziggo voor zo'n nieuwe, ik kan niet herinneren of ik daar voor al het probleem had of niet. De andere 4 computer hebben hier geen last van, allemaal gebruiken ze wifi tegenwoordig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:58:
@Nemesizz
Ik heb even naar de elco's gekeken, geen bruine smurrie te vinden. Sommige elco's zijn ietsjes scheef, ik weet niet of ze echt perfect recht moeten staan?

@jaapsander
Ik heb geen andere videokaart of voeding ter beschikking, of ik moet oudere kasten uit elkaar halen. Dat doe ik liever niet. Voor de rest snap ik nog niet veel van het lijstje, dus zou ik dat nog even uitzoeken.

@Pcosaurus
Ik heb bij deze computer altijd al wifi gebruikt, omdat het aan de andere kant van het huis staat ten opzichte van de modem. Modem is paar maanden geleden vervangen door Ziggo voor zo'n nieuwe, ik kan niet herinneren of ik daar voor al het probleem had of niet. De andere 4 computer hebben hier geen last van, allemaal gebruiken ze wifi tegenwoordig.
Google nou eens nwifi.sys bsod. Er is gewoon een probleem met een wifi driver icm flashplayer of zware netwerkbelasting. Ik ga het niet helemaal voorkauwen..
Pagina: 1