Gisteren heb ik Linux Mint Debian Edition geinstalleerd...
Ik wil graag de desktop customizen. Hiervoor wil ik conky gebruiken. Gisteren heb ik Conky vanuit de repo's geinstalleerd. Het gaat om Conky v1.8.1. Ik heb gisteren Conky dan ook draaiend gekregen. Netjes met een mooie Conky-setup.
Helaas bleek na een reboot Conky niet meer zichtbaar. In dmesg stond een segfault. Volgens diverse eerdere topics her en der op internet, zat dit probleem in een oude versie van Conky. Ik heb vanaf de Debian-ftp versie 1.9.0 geinstalleerd. Het probleem met de segfault was hiermee niet opgelost.
Vervolgens heb ik Conky Cronograph verwijderd. Nu wil ik een andere setup gebruiken. Deze wordt echter niet zichtbaar.
Hierbij heb ik de regel 'own_window_type' op alle mogelijke waarden gezet. Nog altijd wordt conky niet zichtbaar...
Inmiddels weet ik zo niet meer wat ik zou kunnen proberen... Iemand?
Edit:
Wanneer ik conky vanuit de commandline uitvoer, krijg ik een aantal errors.
In de commandline wordt echter de output van Conky wel zichtbaar:
Ik wil graag de desktop customizen. Hiervoor wil ik conky gebruiken. Gisteren heb ik Conky vanuit de repo's geinstalleerd. Het gaat om Conky v1.8.1. Ik heb gisteren Conky dan ook draaiend gekregen. Netjes met een mooie Conky-setup.
Helaas bleek na een reboot Conky niet meer zichtbaar. In dmesg stond een segfault. Volgens diverse eerdere topics her en der op internet, zat dit probleem in een oude versie van Conky. Ik heb vanaf de Debian-ftp versie 1.9.0 geinstalleerd. Het probleem met de segfault was hiermee niet opgelost.
Vervolgens heb ik Conky Cronograph verwijderd. Nu wil ik een andere setup gebruiken. Deze wordt echter niet zichtbaar.
Hierbij heb ik de regel 'own_window_type' op alle mogelijke waarden gezet. Nog altijd wordt conky niet zichtbaar...
Inmiddels weet ik zo niet meer wat ik zou kunnen proberen... Iemand?
Edit:
Wanneer ik conky vanuit de commandline uitvoer, krijg ik een aantal errors.
code:
1
2
| Conky: not implemented obj type 15 Conky: not implemented obj type 16 |
In de commandline wordt echter de output van Conky wel zichtbaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| CPU1 Auslastung: ${font}12%${font} Temperatur: ${font}°C${font} CPU2 Auslastung: ${font}1%${font} Temperatur: ${font}°C${font} RAM: ${font}7%${font}${font}${font} Free: ${font}7.14GiB ${font}Used: ${font}587MiB${font} HDD: ${font}19%${font} Free: ${font}29.3GiB${font} Used: ${font}7.65GiB${font} Upload: ${font}0B${font} Insgesamt: ${font}1.45MiB${font} Signal: ${font}${wireless_link_qual}%${font} Down: ${font}0B${font} Insgesamt: ${font}8.57MiB${font} ${image}${image}${image}${image}${image}${image} |
[ Voor 29% gewijzigd door hiekikowan op 05-06-2012 09:29 ]