De situatie:
Momenteel beschik ik over het volgende:
De problemen:
Middelen en prioriteiten is één ding. Het zit er momenteel niet in het hele spul (van mediacenter tot en met TV) te vervangen. De huidige setup heeft wel als probleem dat de Xbox steeds meer mankementen vertoond. De basis daarvan is natuurlijk dat de Xbox 1 een stuk oude hardware is waarop Xbmc weinig tot niet meer wordt voorzien van updates. Verder voldoet de TV voor mij in principe nog prima. Ik heb nu (nog niet) te klagen over de beeld kwaliteit die ik haal met DVD's en digitale TV.
Wat ik wil:
Mijn mediacenter vervangen en de TV behouden.
Ik begrijp dat dit erg lastig is maar ik zie wel een oplossing, namelijk een VGA > Component converter. Ik weet dat er al veel topics over zijn maar daarin kwam ik niet de juiste antwoorden tegen.
Waar ik aan zit te denken is het samenstellen van bijvoorbeeld de volgende HTPC (rechtstreeks gekopieerd uit dit topic, met daarbij een toetsenbord toegevoegd):
Hierbij heb ik de beschikking over een VGA out.
Deze VGA out kan ik volgens mij met het volgende gebruiken om de HTPC op mijn TV aan te sluiten:

Een König PC naar TV converter met bijbehorende handleiding.
Nu heb ik hierover 3 vragen:
Momenteel beschik ik over het volgende:
- TV: Philips Matchline Pixel Plus 28PW9617 (Specificaties van de 32")
- Mediacenter: Xbox 1 met XBMC
- NAS: Synology DS211j
De problemen:
Middelen en prioriteiten is één ding. Het zit er momenteel niet in het hele spul (van mediacenter tot en met TV) te vervangen. De huidige setup heeft wel als probleem dat de Xbox steeds meer mankementen vertoond. De basis daarvan is natuurlijk dat de Xbox 1 een stuk oude hardware is waarop Xbmc weinig tot niet meer wordt voorzien van updates. Verder voldoet de TV voor mij in principe nog prima. Ik heb nu (nog niet) te klagen over de beeld kwaliteit die ik haal met DVD's en digitale TV.
Wat ik wil:
Mijn mediacenter vervangen en de TV behouden.
Ik begrijp dat dit erg lastig is maar ik zie wel een oplossing, namelijk een VGA > Component converter. Ik weet dat er al veel topics over zijn maar daarin kwam ik niet de juiste antwoorden tegen.
Waar ik aan zit te denken is het samenstellen van bijvoorbeeld de volgende HTPC (rechtstreeks gekopieerd uit dit topic, met daarbij een toetsenbord toegevoegd):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus F1A75-M | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 14,45 | € 14,45 |
| 1 | MS-Tech MC-1200 | € 89,80 | € 89,80 |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 29,50 | € 29,50 |
| 1 | Crucial v4 SSD 2.5" 32GB | € 45,85 | € 45,85 |
| 1 | Kingston KHX1600C9D3T1K24GX | € 22,84 | € 22,84 |
| 1 | AMD A6-3500 Boxed | € 59,99 | € 59,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 331,38 | |
Hierbij heb ik de beschikking over een VGA out.
Deze VGA out kan ik volgens mij met het volgende gebruiken om de HTPC op mijn TV aan te sluiten:

Een König PC naar TV converter met bijbehorende handleiding.
Nu heb ik hierover 3 vragen:
- Kan deze Konig Converter werken zónder een VGA beeldbuis / scherm, kortom zou enkel een VGA kabel van de HTPC naar de converter volstaan? (Lijkt me wel).
- Kan mijn TV zo maar overweg met de output signalen van de Konig converter? De TV heeft 100 Hz wat de converter niet kan leveren maar ik weet niet of dit een probleem is. Ik ga er vanuit dat de Xbox geen 100 Hz geeft maar ik heb daar echt nog nooit problemen mee gehad.
- Is de VGA out van (bijvoorbeeld) dit moederbord geschikt voor het aansturen van deze Konig converter? Hoe kan je hier eigenlijk precies achter komen? Ik heb wel wat gelezen over verschillen per VGA port welke analoog uit moeten kunnen sturen (?) maar ook daar kom ik eigenlijk nog niet helemaal uit.