• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb op dit moment een dvd speler, popcorn a200 en een simpel audio torentje.

Ik zou dit graag vervangen door 1 htpc.
Mijn vraag is of het mogelijk is om bvb muziek af te spelen zonder de TV op te zetten.
Er zijn een aantal kasten met display maar werkt dit dan ook met bvb xbmc.

Het is vooral belangrijk dat de vrouw en kinderen er ook makkelijk mee kunnen werken.

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07
Mijn zoontje van 3 kan zelf via de tablet een filmpje op XBMC opstarten. Gaat zelfs sneller als mijn vriendin ;-)

Als je het geluid niet via de TV heb lopen kun je ook prima muziek opzetten zonder dat de TV aan is. Eventueel een klein schempje in de case zou ook kunnen op de boel wat makkelijk te laten verlopen, maar zodra de muziek in de libary van XBMC is geimporteerd kun je het ook allemaal op je telefoon/tablet (android/iphone) zien/vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Marmotje op 05-06-2012 09:13 ]

apt-get moo

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kasten met display zijn IMO gewoon niet handig, de manier om dit soort dingen te doen is via je telefoon/tablet. Op alle platforms (Android, WP, iOS) zijn er remote apps, waarmee je vanaf je telefoon (of iPad/iPod Touch) door je muziek op de HTPC kan bladeren, playlists kiezen, afspelen, volume regelen, etc.

(edit: wat Marmotje hierboven zegt dus :) )

Ben voor dit soort al jaren fan van Windows Media Center (stabiel, minder geklooi met instellingen, wat logischer en vrouw/kindvriendelijker interface), maar XBMC is ook prima te doen als je een beetje weet waar je mee bezig bent.

Ik ben nu zelf over naar een combo van AppleTV2 aan de TV, iTunes op een centrale server en een iPod Touch + iPhone als "controllers", en dat is prima te gebruiken voor de hele familie. Maar dan mis je wel support voor DVD, BluRay of non-standaard formaten (MKV, AVI), dus kan me voorstellen dat dit geen optie is.

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 05-06-2012 09:40 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
als je die apple tv jailbreakt kan dit toch wel?
maatje van me heeft een nieuwe appleTV, en deze kan wel gewoon mkv e.d. gewoon afspelen op zijn (te mooie samsung ue55es8000) TV,

ik heb trouwens wel ervaring met mediacentre's..
heb er een jaar of 2 zelf 1 gehad (zelfbouw machine met c2d en amd5750 passief)

dit werktte prima.. zowel xbmc als gewoon vlc..

ik had wel een ipad erbij als "controller", en kon daar gewoon hele playlists bekijken , starten, stoppen, volume controls enzo.. dat werktte prima!! echt heel erg prima eigenlijk..

zelfs mijn pa kon hiermee overweg..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-02 18:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Omdat het meer om de mogelijkheden dan de daadwerkelijke samenstelling gaat past dit topic nog beter thuis in het htpc-subforum ;)

• Maffie500
Het probleem is dat ik wel een Android telefoon heb. maar de rest heeft maar een simpele nokia GSM.
Ze wil gewoon bvb de radio kunnen opzetten zonder de tv aan te zetten (eventueel internet streaming)
En het liefst nog via de afstandsbediening.

Mijn vraag is of dit uberhaupt wel mogelijk is.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:13
Je kan een goedkope android tablet kopen, die heb je wel voor 100 eu, en die als afstands bediening gebruiken.

• Maffie500
Ja dat is ook een optie maar dan wordt de prijs ook wel hoog. Ik wil toch genoeg power hebben om fullhd te kunnen afspelen. Wat zijn jullie kwijt geweest aan jullie HTPC?

• sjaakwortel
Ongeveer 300 euro aan de pc, en 100 aan logitech harmony one, maar ik ben er niet tevreden mee nog. (ik wil een tablet erbij oid, want de remote werkt niet relax voor de HTPC, wel met de rest van de HT)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:29

DarkSide

theres no place like ::1

Zoveel horsepower heb je niet nodig hoor. De XBMC bv ondersteund hardware matige acceleratie (dxva) voor films. En dat speelt prima af op een nu oude CPU.
Je hebt echt geen dure i7 nodig.
Zelf draait mijn systeem een AMD 7750 en was ik iets van 350 kwijt voor het systeem.
En iets meer als 100 voor een logitech dinovo mini.

Tevens bedien ik mijn muziek via mijn telefoon met de xbmc android app.

Maar het kan goedkoper. Zijn wel topics op GOT over. En ook BBG.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkSide op 05-06-2012 16:17 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• sjaakwortel
DarkSide schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:16:
Zoveel horsepower heb je niet nodig hoor. De XBMC bv ondersteund hardware matige acceleratie (dxva) voor films. En dat speelt prima af op een nu oude CPU.
Je hebt echt geen dure i7 nodig.
Zelf draait mijn systeem een AMD 7750 en was ik iets van 350 kwijt voor het systeem.
En iets meer als 100 voor een logitech dinovo mini.

Tevens bedien ik mijn muziek via mijn telefoon met de xbmc android app.

Maar het kan goedkoper. Zijn wel topics op GOT over. En ook BBG.
Hardware matige acceleratie vereist dus wel een GPU die de codes ondersteunt. Maar alles van af de amd HD4000 serie of de nvidia 200 serie of de igp's van intel sinds de Core i serie doet dat.
Maar als je iets nieuws pakt, kun je gewoon de BBG en dan de budget bak neemt met een mooiere kast ben je klaar.

• Maffie500
Ik heb gisteren eens getest met XBMC op mijn pc te installeren en te bedienen met de android app.
Dit werkt echt wel fantastisch. Ben aan het kijken om eventueel de zotax aan te schaffen met blue ray speler.
Pagina: 1