Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 22:00
Hallo,

Op dit moment heb ik een Asus Extreme II Striker moederbord met daarin nu 2x een Zotac GeForce 9600GT AMP! kaart (SLI), dus allebei mijn PCIe 2.0 poorten zijn nu bezet.

Ik wil nu een eVGA GeForce GTX 670 Superclocked aanschaffen, maar deze kaart is gemaakt voor PCIe 3.0, als ik deze in een PCIe 2.0 16x stop, zal ik hierdoor veel performance verschil merken tijdens gamen in vergelijking met de kaart in een moederbord met PCIe 3.0?

Loop ik tegen bepaalde limiets aan van de bandbreedte van dit 2.0 slot?

Gr,
Mathadon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De bandbreedte van een PCIe 2.0 slot is echt nog wel toereikend voor de meeste kaarten.

Pak er maar eens wat benchmarkjes bij http://www.techpowerup.co...idge_PCI-Express_Scaling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
TERW_DAN schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:07:
De bandbreedte van een PCIe 2.0 slot is echt nog wel toereikend voor de meeste kaarten.

Pak er maar eens wat benchmarkjes bij http://www.techpowerup.co...idge_PCI-Express_Scaling/
Op de website van de leverancier staat het volgende:

1 GeForce GTX 670 supports PCI Express 3.0. It operates properly within the SIG PCI Express Specification and has been validated on multiple upcoming PCI Express 3.0 platforms. Some motherboard manufacturers have released updated SBIOS to enable the Intel X79/SNB-E PCI Express 2.0 platform to run at up to 8GT/s bus speeds. NVIDIA is currently working to validate X79/SNB-E with GTX 670 at these speeds with the goal of enabling 8GT/s via a future software update. Until this validation is complete, the GTX 670 will operate at PCIE 2.0 speeds on X79/SNB-E-based motherboards with the latest web drivers.

Er staat dus op X79/SNB-E based motherboards.
Maar ik heb een Asus Extreme II Striker moederbord.

Weet je zeker dat dit wel gaat werken?

Mathadon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het maakt niet veel uit op welk platform je kijkt naar de PCIe prestaties, die zullen in grote lijnen gelijk zijn. PCIe 2.0 op een AMD platform zal vrijwel even snel zijn als die op een Intel platform bijvoorbeeld. Er zijn vast wel wat verschillen, maar die zullen echt niet merkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij werkt sowieso op elke PCI-E 16x(of het 2.0 of 3.0 is), het enige is dat je op een wat lager transfersnelheden draait(5GT/s ipv 8GT/S) dit scheelt maximaal maar 1 of 2% dus niks om je zorgen over te maken. neem de volgende lijst bijvoorbeeld, de gtx670 is iets langzamer dan de gtx680 maar het principe is hetzelfde: http://tpucdn.com/reviews.../images/bf3_1920_1200.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:02:
hij werkt sowieso op elke PCI-E 16x(of het 2.0 of 3.0 is), het enige is dat je op een wat lager transfersnelheden draait(5GT/s ipv 8GT/S) dit scheelt maximaal maar 1 of 2% dus niks om je zorgen over te maken. neem de volgende lijst bijvoorbeeld, de gtx670 is iets langzamer dan de gtx680 maar het principe is hetzelfde: http://tpucdn.com/reviews.../images/bf3_1920_1200.gif
Als CPU heb ik een Q9450 en 8 GB (2x4GB) Crosair 12800.

Zal dat een bottleneck veroorzaken als ik een GTX 670 of een GTX 590 aanschaf? Ik lees verschillende berichten op internet, dus ik kan er niet veel op uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mathadon schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:03:
[...]

Als CPU heb ik een Q9450 en 8 GB (2x4GB) Crosair 12800.

Zal dat een bottleneck veroorzaken als ik een GTX 670 of een GTX 590 aanschaf? Ik lees verschillende berichten op internet, dus ik kan er niet veel op uit maken.
RAM is voldoende, de CPU kan wel een bottleneck vormen in zware games die echt een quadcore optimaal gebruiken en ook nodig hebben. (BF3 dus) ;)
En PCI-E 2.0 voldoet verder gewoon voor elke grafische kaart die er op het moment te koop is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
DanielWW2 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:07:
[...]

RAM is voldoende, de CPU kan wel een bottleneck vormen in zware games die echt een quadcore optimaal gebruiken en ook nodig hebben. (BF3 dus) ;)
En PCI-E 2.0 voldoet verder gewoon voor elke grafische kaart die er op het moment te koop is.
Wat zou ik dan minimaal nodig hebben aan CPU voor BF3?

Op internet lees ik:
Recommended: Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
Minimum: Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz

Mijn CPU valt onder recommended neem ik aan?

[ Voor 17% gewijzigd door Mathadon op 04-08-2012 13:50 ]

Pagina: 1