Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Barcode scanner

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb een YongLi XYL-860 scanner.... ;) Eentje via Dealextreme.
Scanner heeft een RJ48 aansluiting (10-polig) waarover met oa RS232 en keyboard interface gebabbeld kan worden. De kabel die erbij zit is een USB naar ps/2 converter. De scanner werkt dus alleen als keyboard wedge. Ik wil hem als RS232 laten werken zodat ik in mijn software de barcodes kan afvangen.

Ik heb een aantal opties:
- Kabel knutselen zodat ie wel aan een RS232 past. Dit is goed te doen, alleen weet ik de pinlayout van RJ48 en de scanner niet.
- Driver aanpassen dat het wel werkt? Ik denk niet dat het mogelijk is.
- Kabel van Datalogic proberen. Datalogic gebruikt ook RJ48 en is ook een multi configureerbare scanner (hier heb ik ervaring mee). Echter weet ik niet of dezelfde pinlayout gebruikt wordt. Edit: pin layout gevonden. Nu even kijken of ie matcht.
- In de software (C#) de keystrokes van een specifiek keyboard (de scanner) gaan afvangen. Ik weet niet of dit mogelijk is, iemand hier ervaring mee?

[ Voor 4% gewijzigd door elgringo op 05-06-2012 07:47 ]

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Het afvangen van keystrokes d.m.v. een programma is niet zo moeilijk, planetsourcecode staat er bol van. Mits je scanner daadwerkelijk als keyboard wordt geregistreerd zie ik niet in waarom dit niet zou kunnen. 't is echter wel een vrij omslachtige manier en je kan niet echt onderscheid maken tussen echt keyboard input of scanner input.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
@Herr Roedy, wordt wel vaker gedaan hoor, dat je scanner eigenlijk een toetsenbord is. Gewoon de cursor in het vakje zetten en *bliep*. Zo kun je ook barcodes in een document opnemen zonder fouten te maken.

Sterker nog, ik denk dat als je de USB kabel insteekt, zul je wel gewoon een HID apparaat op je scherm krijgen.