Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cookies en veiligheid

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 20:59
Cookies kunnen nooit gebruikt worden om privégegevens van je computer uit te lezen of wachtwoorden te onderscheppen. Ook kunnen ze een computer niet infecteren met een virus of trojan. Ze zijn dus volkomen veilig en worden al sinds de jaren 90 zonder incident gebruikt op bijna ALLE websites in de wereld.
Mijn vraag..hoe zeker is dit statement? (afkomstig van Fok btw).

Le Meow

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat heb je zelf gedaan om op zoek te gaan? Nu is het niet meer dan het dumpen van een vraagje zonder eigen inzet :)

Een google zoektocht naar cookies safety levert stapels aan informatie op, bijvoorbeeld http://www.tomsarazac.com/tom/opinions/cookies.html.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Poekie McPurrr
Mijn eigen inzet is hier vragen in hoeverre de claim klopt dat het "Cookies kunnen nooit gebruikt worden om privégegevens van je computer uit te lezen of wachtwoorden te onderscheppen" correct is of niet.

En ja, ik heb ook rondgekeken maar geen duidelijk antwoord kunnen krijgen dus drop ik de vraag hier.

Le Meow

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Poekie McPurrr schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:47:
Mijn eigen inzet is hier vragen in hoeverre de claim klopt dat het "Cookies kunnen nooit gebruikt worden om privégegevens van je computer uit te lezen of wachtwoorden te onderscheppen" correct is of niet.
Dat is niet wat onder eigen inzet wordt verstaan op GoT :) (en met zoveel berichten op GoT weet je dat toch ook wel? ;) )
En ja, ik heb ook rondgekeken maar geen duidelijk antwoord kunnen krijgen dus drop ik de vraag hier.
Waar heb je dan op gezocht? Welke zoektermen, welke websites heb je bekeken?

Nog meer leesvoer: http://www.internetsafetyproject.org/wiki/cookies

En inderdaad: vraag ze op Fok! om de onderbouwing. Zij roepen het, laat ze het dan onderbouwen :)

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 05-06-2012 00:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:26

Fiber

Beaches are for storming.

Poekie McPurrr schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:40:
[...]
Mijn vraag..hoe zeker is dit statement? (afkomstig van Fok btw).
Weten ze dat op FOK dan niet...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Poekie McPurrr
Als moderater weet jij toch ook wel
gambieter schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 00:48:
[...]

Dat is niet wat onder eigen inzet wordt verstaan op GoT :) (en met zoveel berichten op GoT weet je dat toch ook wel? ;) )

[...]

Waar heb je dan op gezocht? Welke zoektermen, welke websites heb je bekeken?
How safe are cookies.

Result: legio sites met conflicterende antwoorden.
Enige overeenkomst: No cookie is safe when CookieMonster appears..

Serieus, wil je echt de GoT we don't answer till you drop dead from trying tour op? Simpel ja of nee, ze hebben gelijk, of nee, ze hebben geen gelijk.
No offence, maar nu is dit een vraag die geen prio heeft.. stel dat het wel prio heeft.. :>

Le Meow

Verwijderd

Ik zie niet echt inzet van jezelf. Typ de vragen in op Google en bekijk eens wat de resultaten zijn?
Cookies kunnen nooit gebruikt worden om privégegevens van je computer uit te lezen of wachtwoorden te onderscheppen.
Voor zover ik weet kunnen cookies niet aan andere bestanden op je pc.
Ook kunnen ze een computer niet infecteren met een virus of trojan.
Can a cookie contain a virus?
Ze zijn dus volkomen veilig en worden al sinds de jaren 90 zonder incident gebruikt op bijna ALLE websites in de wereld.
Cookies worden inderdaad vaak gebruikt maar ze zijn niet helemaal veilig. Er zijn namelijk manieren stoute dingen te doen met / via cookies : Cookie theft and Cookie Hijacking

Lees voor alle zekerheid dit nog maar een keer door: Wikipedia: HTTP cookie

Edit: Ik heb me zelf nog niet echt verdiept in cookies dus ik kan er compleet naast zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2012 01:00 ]

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Ook ik zie die eigen inzet niet. Je bent lang genoeg op GoT om te weten wat wij verwachten van een topic start. Daarom gaat het topic ook op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.