Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo mensen.

Zojuist heb ik mijn telefoon(galaxy ace) root-acces gegeven, en de irritante bloatware eraf gehaald, nu wil ik heel erg graag CM7.2 gaan draaien, omdat het er gewoon heel mooi uitziet en alles werkt een stuk vloeiender, mijn vraag is, welke moet ik hebben en soms word er gezegd dat de market er niet zou zijn en dergelijke en andere dingen niet helemaal perfect werken, wie heeft een custom rom voor mij met 7,2 waar alle programma's gewoon goed werken, verder ben ik benieuwd naar wat er gebeurt als ik er een custom rom overheen doe, word dan elk programma van mijn telefoon verwijderd? Of kan ik gewoon weer meteen door gaan met bijvoorbeeld het gebruik van whatsapp en dergelijke?

is dit bijvoorbeeld een goede rom? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1543521

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door mobstaa op 04-06-2012 23:40 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
lijkt me goed om je eerst wat verder in de materie te verdiepen... om je op weg te helpen. Bij het installeren van een custom rom ben je al je apps en data kwijt. Je kan omdat je nu root hebt wel met titanium backup een backup van je apps en data maken. let wel op restoren van systeem instellingen over verschillende roms zorgt geheid voor problemen, hou het dus bij apps en app data.

Specifiek whatsapp maakt een backup op SD, welke gevonden wordt door een nieuwe install, als het alleen om whatsapp gaat hoef je dus niet perse aan de slag met backup software.

verder kan jij volgens mij ook het xda topic doorlezen en voor jezelf bepalen of de rom goed genoeg is voor je. De mensen die klagen dat de market / play store er niet is, hebben de topic start niet goed gelezen of snappen er niet veel van. CM levert de rom zonder google applicaties (gapps). Deze moet je NA het flashen van de rom eroverheen zetten en dan komt het vanzelf goed.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Heel erg bedankt voor de informatie, ik denk dan toch dat ik de CM7.2 ga proberen die ik in mijn eerste bericht stuurde, dus even die rom erop zetten, en daarna zet ik gewoon whatsapp er weer op en de gapps, want in die post zag ik nog een aantal berichten met gapps erin.

Nouja heel erg bedankt!

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Hmm, nu gedaan, maar vind het niet geweldig, iemand een manier om weer terug te komen naar het originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je ben ook in het verleden al aangesproken op het feit dat het forum van Tweakers geen helpdesk is. Op dit forum is genoeg informatie te vinden hoe je jouw wensen kan realiseren. Maak eerst eens gebruik van de zoekfunctie. Ik sluit je topic nog niet, maar vraag wel om even duidelijk te maken wat je zelf al heb ondernomen om je vraag te beantwoorden

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobstaa schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:40:
Hallo mensen.

Zojuist heb ik mijn telefoon(galaxy ace) root-acces gegeven, en de irritante bloatware eraf gehaald, nu wil ik heel erg graag CM7.2 gaan draaien, omdat het er gewoon heel mooi uitziet en alles werkt een stuk vloeiender, mijn vraag is, welke moet ik hebben en soms word er gezegd dat de market er niet zou zijn en dergelijke en andere dingen niet helemaal perfect werken, wie heeft een custom rom voor mij met 7,2 waar alle programma's gewoon goed werken
Als je zelf de pagina van je ROM leest zie je zelf al wat je moet doen:
quote: xda
how to install CyanogenMod Official

- Stock ROM Gingerbread 2.3.x
- Install CWM Recovery 5 (preferably)
- Wipe data/factory reset
- Wipe cache partition
- Wipe dalvik cache
- Install zip from sdcard > choose zip from sdcard > update-cm-7-NIGHTLY-cooper-signed.zip > yes install
- Reboot system!!

first boot may take 2 to 5 minutes maximum!
verder ben ik benieuwd naar wat er gebeurt als ik er een custom rom overheen doe, word dan elk programma van mijn telefoon verwijderd? Of kan ik gewoon weer meteen door gaan met bijvoorbeeld het gebruik van whatsapp en dergelijke?
Normaal gezien ben je al je apps kwijt wanneer je een nieuwe ROM flasht. Je kan natuurlijk altijd een backup trekken met apps zoals Titanium Backup (zoek eens in de Play Store) ;)

Je kan natuurlijk ook altijd je apps gewoon opnieuw installeren ;)
is dit bijvoorbeeld een goede rom? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1543521
Alvast bedankt!
Op het eerste zich ziet dat er goed uit. Je kan natuurlijk zelf eens de eerste en laatste paar pagina's van het topic, daarin zal je zien hoe veel bugs er nog inzitten.
De meeste ROM-posters laten ook zien wat er wel en niet werkt, maar hier zie ik dat niet direct staan dus ik vermoed dat alles gewoon zal werken.
Pagina: 1