[Windows 7] Onverwachte shutdowns

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:52
Sinds 29 mei heb ik het volgende probleem met mijn HTPC (Asrock ION 152B, draait op windows 7 Home SP1 64-bit): De pc sluit automatisch af zonder logische reden. Het gebeurt gemiddeld zo'n 2 keer per dag, maar niet op vaste tijdstippen. In de eventlog heb ik het volgende gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/mie6om.png

Ik heb ook gekeken bij scheduled tasks, maar er hebben de laatste 30 dagen geen locale taken gedraaid. De laatste applicatie die geinstalleerd is, is microsoft silverlight, op 24-5-2012 maar de logoffs zijn pas 5 dagen later begonnen. Ik heb ook nog een system scan gedaan met AVG, en hieruit zijn geen problemen naar voren gekomen.

Kan iemand me vertellen hoe ik nu verder moet zoeken naar de oorzaak van deze logoffs? Ik zie in de eventlog dat het gebeurt maar ik zou graag willen weten welk proces hier verantwoordelijk voor is (winlogon.exe zie ik staan, maar daar kan ik niet zoveel mee).

If you think sex is a pain in the ass, try different position

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Klinkt alsof hibernation aanstaat, daarbij krijg je ook deze shutdowns/logoffs zonder dat er een reden aangegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 21:09
Staat er inderdaad niets ingesteld bij Power Options in Windows zelf ?

Overigens, scan met iets anders dan alleen AVG zoals MalwareBytes of een online scanner van Kaspersky/ESET :)

[ Voor 19% gewijzigd door Dylan93 op 05-06-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
herda schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:15:
Klinkt alsof hibernation aanstaat, daarbij krijg je ook deze shutdowns/logoffs zonder dat er een reden aangegeven wordt.
Hibernation is niet ingeschakeld, alles staat op "never". Voor de zekerheid heb ik zojuist nog even het volgende uitgevoerd in command prompt:

powercfg -h off

Ik ga nog even malwarebytes en kaspersky draaien, kijken of dat wat oplevert. Vanochtend overigens weer een logoff, erg vervelend aangezien er nogal wat serversoftware op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou even Microsoft Security Essentials downloaden en scannen, zou een virus kunnen zijn (zoals bijvoorbeeld het recente Flame virus)

Je zou ook even een nieuw lokaal user account aan kunnen maken en kijken of daar het probleem ook mee optreed of in safe-mode opstarten.

[ Voor 33% gewijzigd door Turdie op 05-06-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Temperaturen bekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Dan zou de pc zichzelf moeten afsluiten i.p.v afloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 23:13
http://www.geekstogo.com/...edly-reason-code-0x500ff/

het lijkt een hardware probleem te zijn (onvoldoende voltage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
Om even in de juiste richting te blijven. Temperatuurproblemen & spanning die wegvalt kunnen toch nooit een logoff geven? Na de logoff melding zie ik in de eventlog dat de services 1 voor 1 worden beeindigd. Bij een hardwarematig probleem zou de boel toch gewoon in één keer uitvallen? Mocht dit wel het geval zijn dan moet ik inderdaad ook eens naar de temperatuur gaan kijken. Spanningsproblemen lijken me niet voor de hand liggend aangezien de htpc gewoon op het lichtnet is aangesloten.

Ik heb inmiddels een scala aan virusscanners / malware removal tools geprobeerd maar geen enkele scanner geeft bedreigingen aan. Is er echt geen manier om bijvoorbeeld extra logging aan te zetten om te achterhalen welk onderdeel /applicatie de logoff initieert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

shadowman12 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:33:
[...]

Dan zou de pc zichzelf moeten afsluiten i.p.v afloggen.
Topictitel zegt logoffs, maar de eventviewer zegt duidelijk
has initiated the power off of computer

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus ook een titelfix.
De exacte gebeurtenis (shutdown) staat zelfs letterlijk in de Event description genoemd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
alt-92 let tenminste op :P

Volgens mij is 0x500ff is system failure. Gezien de power off lijkt het op een vervelende 12v power connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
Ik zie inderdaad in de eventlog staan dat het om een shutdown gaat. Betekent dit dan dat de pc wordt uitgeschakeld, alsof je in feite de stekker eruit trekt? Ik zie namelijk na iedere dergelijke shutdown nog events in de eventlog tot een minuut na de shutdown (services die gestopt worden) totdat het event optreedt:

Event 13, kernel-general: The operating system is shutting down at system time <datetime>

Na dat event komt er niets meer totdat de pc weer handmatig wordt ingeschakeld.

Het lijkt me vreemd dat bij een power failure deze events nog kunnen optreden, of denk ik nu verkeerd? En hoe zit dit met heating issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is geen power failure alsof je de stekker eruit trekt, maar dat je systeem wordt uitgeschakeld vanwege een system failure. Oftewel hetzelfde alsof je je computer afsluit via WIN | Shut down :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
BtM909 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:55:
Het is geen power failure alsof je de stekker eruit trekt, maar dat je systeem wordt uitgeschakeld vanwege een system failure. Oftewel hetzelfde alsof je je computer afsluit via WIN | Shut down :)
Duidelijk, maar hoe kan het dan een power issue zijn? Is er dan nog voldoende om te blijven draaien en rustig af te sluiten? En bij een hoge temp.? Ik heb wel eens overheating gehad maar dan viel alles direct uit, dus zonder shutdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://answers.microsoft....58-4b16-959b-47234faf9ccf

Is hier gefixt ik denk dat je hier last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
Ik zie hier niet echt een antwoord bij staan, of bedoel je dat stuk over die 24 pins connector? Ik begrijp niet helemaal wat hier bedoeld wordt maar ik denk niet dat dat mijn probleem is. Ik heb een kant en klare htpc zonder extra koeling. Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nota
Het probleem is eindelijk opgelost. Het bleek dat na het installeren van XBMC V12 (Eden) de sleepinstellingen van V11 niet werden meegenomen en de default instellingen gebruikt werden, waardoor het systeem dus werd afgesloten. Instellingen aangepast en nu al een week geen shutdowns meer gehad.

Pagina: 1