Telfort Internet Extra (VDSL2)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag met de klanten service van Telfort gesproken over de mogelijkheid om Telfort Internet Extra af te nemen. De reden voor dit gesprek, is het feit dat een kennis van mij uit de buurt, sinds kort, out of the blue, een nieuwe VDSL modem heeft ontvangen van Telfort. Bij navraag bij Telfort bleek, dat de buurt sinds kort VDSL2 beschikbaar is.

Toen ik de medewerkster om wat specifieke informatie vroeg, viel het mij op, dat zij tijdens het gesprek (en tevens 2 keer met een collega te hebben overlegt), het constant over zendmasten had. Volgens haar 'hangen' bij mij in de buurt genoeg zendmasten die een snelheid kunnen waarborgen tot 40Mbps.
Ik weet dat het verhaal van die zendmasten lariekoek is, maar ik heb dat germe kind in haar waarde gelaten :X .

Even serieus, maar speelt afstand geen rol bij VDSL2 m.b.t. wijk centrale? Ik weet dat men in mijn straat een paar maanden terug een gehele wijk kast hebben vervangen door het oude weg te takelen. Ik heb altijd gedacht dat die wijk kast van PNEM (Ziggo) was.

Dus als ik het goed begrijp, kan ik dus wel degelijk de snelheid halen tot 40Mbps als VDSL2 inderdaad vanuit deze wijk kast weer wordt doorgestuurd. Ik heb begrepen van een KPN monteur dat zo’n kast maximaal 200 aansluiting aan kan m.b.t. VDSL2. De monteur kon mij ook vertellen, dat de FTTC snelheid niet echt stabiel is vergeleken met FTTH.

Maar wat is waar? Ik ben geneigd om het verhaal van de KPN monteur eerder serieus te nemen dan van iemand die beweert dat er genoeg zendmasten hangen die een bepaalde snelheid kunnen waarborgen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:41

Speedmaster

Make my day...

Wil je het zeker weten vraag het webcare in het Telfort topic, zij kunnen aan de hand van je postcode huisnummer (mag via DM, maar wel eerst melden in het topic) precies vertellen hoever je van de straatkast zit en wat de te verwachten snelheid is. De prognose via de Telfortsite zelf is altijd aan de lage kant, zit zelf op minder als 750 meter vanaf de centrale en train in op meer als de maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedmaster schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:45:
[...]
zit zelf op minder als 750 meter vanaf de centrale en train in op meer als de maximale snelheid.
Voor VDSL2 gebruikt men een andere techniek namelijk straat cabines of ROP dat zijn twee grijze boxen die tegenover elkaar geplaatst zijn aan weerszijden van de straat. De glasvezels komen aan bij deze ROP en via de straat cabine vertrekt er een koperdraad naar mijn huis. Met andere woorden de beperking gaat dus in vanaf deze straat cabines en niet vanaf de telefooncentrale. Dus afstand speelt wel een rol maar niet meer zoals bij ADSL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Zendmasten, ja.. Moest toch even lachen...
Dus als je een bushalte voor de deur hebt, komt er ook dagelijks een trein langs....ha, ha..

Anyway, je conclusie over afstand en snelheid is correct.
In het Telfort topic kan je Telfort webcare vragen je postcode na te checken.
Dan weet je precies wat je kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@versatel_speed,

Ik zag uw bericht in ons topic, graag kijk ik dit voor u na. Maak in een DM uw naw-gegevens kenbaar voor nader onderzoek.

Henk