Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 14:56
Beste Tweakers,

Ik heb hier in huis 2x een AC Ryan Mini staan alleen gebeurd het steeds vaker dat dit apparaat gewoon niet fijn 1080p films afspeelt en dan lekker stottert. Het maakt dan ook weinig uit of ik het via een USB afspeel of het stream over het netwerk hij blijft het doen.

Daarom vroeg ik mij af zijn er goeie Mediaspelers die wel netjes 1080p kunnen afspelen zonder gezeur? Ik heb zelf al wat op Google gezocht en er zijn er genoeg maar ik hoor graag ook van gebruikers of die mij een bepaalde speler kunnen aanbevelen.

Eisen:
- 1080p / blu-ray rips zonder stotteren kunnen afspelen.
- SRT / SUB etc kunnen weergeven.
- Netwerk aansluiten (harde schijf word niet gebruikt hier is een NAS voor)
- Muziek kunnen afspelen.
- Een beetje betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Je gaat dus streamen.
Kies een speler met een Sigma Chip.
Dat betekent:
WD TV Live
Dune
PopCorn Hour

Ook Boxxee Box is een mogelijkheid

De genoemde spelers, spelen 1080P vanaf het netwerk fluitend met 2 vingers in de neus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bedraad dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
UIteraard. Wifi is gewoon een No-Go voor 1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 15:13
Athome schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:09:
UIteraard. Wifi is gewoon een No-Go voor 1080P
Heb een medi8ter x400v2 uit me hoofd met wifi dongel gaat perfect van me nas 1080P :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MKV of 50gb blu-ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple TV met een Broadcom Crystal HD chip en XBMC. Kan alles wat je hartje begeert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
stftweaker schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:11:
[...]

Heb een medi8ter x400v2 uit me hoofd met wifi dongel gaat perfect van me nas 1080P :)
Dan ben je een van de weinige gelukkige mensen.
Maakt niet uit welke speler je hebt. Over het algemeen levert 1080P over Wifi meer ellende dan tevredenheid.
Vandaar ook het advies 1080p altijd met bedraad netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 15:13
Athome schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:25:
[...]

Dan ben je een van de weinige gelukkige mensen.
Maakt niet uit welke speler je hebt. Over het algemeen levert 1080P over Wifi meer ellende dan tevredenheid.
Vandaar ook het advies 1080p altijd met bedraad netwerk
Ja dit ben ik met je eens ik ben ook meer van het draadje dan over wifi maar heb dit keer geen keuze :( gelukkig dat het inderdaad lekker draait. Heb tot nu toe alleen 10 GIG mkv geprobeerd zal later een 50 gig late draaien :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Netgear NeoTV 550

- prima betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Heb zelf een PopcornHour C-200 gehad die ik recent heb vervangen door een PopcornHour A-300. Beide streamen probleemloos Bluray images en alle MKV's die je ze toewerpt over een standaard 100mbit of gigabit link. Het fijne van de C-200 en de A-300 is dat beide apparaten volledige Bluray navigatie ondersteunen (menu's etc.).
stftweaker schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:11:
[...]
1080p komt in een hoop smaken. Een lage bitrate film met stereo 128Kbit/s geluid zal geen probleem zijn maar probeer eens een Bluray feature met DTS-HD te streamen via Wifi. Kleine kans dat dat je goed af gaat.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je zoekt advies over een mediaspeler die bepaalde (HQ) formaten afspeelt. Dat mag in het aankoopadviesforum ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
HaveBlue schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:36:
Heb zelf een PopcornHour C-200 gehad die ik recent heb vervangen door een PopcornHour A-300. Beide streamen probleemloos Bluray images en alle MKV's die je ze toewerpt over een standaard 100mbit of gigabit link. Het fijne van de C-200 en de A-300 is dat beide apparaten volledige Bluray navigatie ondersteunen (menu's etc.).

[...]

1080p komt in een hoop smaken. Een lage bitrate film met stereo 128Kbit/s geluid zal geen probleem zijn maar probeer eens een Bluray feature met DTS-HD te streamen via Wifi. Kleine kans dat dat je goed af gaat.
vergeten te zeggen dat de netgear Neotv 550 ook bluray menu's toont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:53

Nitai

Live the life you love.

Ik was hier twee a drie jaar geleden ook naar op zoek en ben uiteindelijk voor een Mac Mini gegaan (heb er twee nu). Nu de markt eigenlijk opengebroken is, denk ik dat je misschien met een zelfbouw htpc met XBMC de beste optie is imho of je kan inderdaad een Boxee Box gebruiken.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:27

mr.paaJ

generatie cmd+z

Snapt je TV wel 24P? Anders blijf je stotters houden.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
HyperTrophy schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:34:
Netgear NeoTV 550

- prima betaalbaar.
Was ik vergeten.
Kan je inderdaad ook aan het rijtje toevoegen

Sitecom heeft ook een paar spelers met de Sigmachip. Ik heb alleen de indruk dat deze wat buggy zijn en heb ze daarom niet genoemd.

Ook LG heeft nog een speler met een Sigmachip. LG is echter een kleine speler op deze markt. Een stukje support (nieuwe firmware etc) schat ik dan ook laag in en is daarom niet genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
En HTPC :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Athome schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:18:
[...]

Was ik vergeten.
Kan je inderdaad ook aan het rijtje toevoegen

Sitecom heeft ook een paar spelers met de Sigmachip. Ik heb alleen de indruk dat deze wat buggy zijn en heb ze daarom niet genoemd.

Ook LG heeft nog een speler met een Sigmachip. LG is echter een kleine speler op deze markt. Een stukje support (nieuwe firmware etc) schat ik dan ook laag in en is daarom niet genoemd
eerlijkheid biedt te zeggen dat netgear ook niet vlot is met support, Youtube afspelen gaat al maanden niet meer..

Maar moet zeggen dat toen ik problemen met mijn Netgear NAS wel heel goed ben geholpen! zal wel totaal andere afdeling geweest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Is goed mogelijk maar de gebruikte chip in de NEOTV 550 is een volwassen chip waar met een goede basis firmware (wat de NeoTV volgens mij wel heeft) een speler mee te maken is die voor veel mensen al voldoende is.

De goedkopere chips zoals in de WD TV Live en Dune 101 TV moet de fabrikant toch wat meer aan de firmware sleutelen om er een lekkere speler van de maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Athome schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:50:
Is goed mogelijk maar de gebruikte chip in de NEOTV 550 is een volwassen chip waar met een goede basis firmware (wat de NeoTV volgens mij wel heeft) een speler mee te maken is die voor veel mensen al voldoende is.

De goedkopere chips zoals in de WD TV Live en Dune 101 TV moet de fabrikant toch wat meer aan de firmware sleutelen om er een lekkere speler van de maken.
Klopt, en ik moet zeggen dat ik Youtube niet mis, want mijn tv ( en meeste tv's tegenwoordig ) kunnen dit ook wel. Is ook niet een eis bij mij voor een mediaspeler.

voor de rest is het een prima speler, wat ik wel jammer vind, is dat ik zelf de bibliotheken moet aanmaken( titels goed, hoesjes goed, etc. ) als je dat allemaal geregeld heb, is het nog leuker om een film uit te zoeken uit je eigen bibliotheek, en kijkt het ook mooier naar de moviewall.

Ook muziek afspelen gaat prima met de neotv.
Pagina: 1