Toon posts:

Mijn scsi adapter ziet mijn schijven niet.. *G*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat meneer cih allebei mijn pc's besloot te slopen zit ik nu met een probleem.

Ik heb zolang een Lx borje gehaald, op zich prima. Draai mijn scsi kaart erin (2940 UW) en hook mijn SCSI schijf erin (seagate, 18.2 gig uw2 scsi, 80 pins sca, dus via een convertor)

Nu heb ik nooit problemen gehad, maar mijn kaart wil de schijf maar niet zien. De adaptor zit netjes in pci slot 1. Mijn brander ziet hij wel (gewoon scsi).

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik draai de nieuwste bios versie voor mijn kaart. Ik heb na mijn virus infectie nog gebruik gemaakt van de schijf en kaart op mijn andere pc maar die liep een dag achter dus hij begaf het op 27 april =)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Probeer eens PCI slot 2
Grote kans dat je PCI1 een IRQ shared met je AGP en dan hebben je videokaart en je adaptec dezelfde IRQ en dat werkt niet goed .

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Hij heeft het ooit gedaan dus een conflict lijkt me sterk,, al gekeken of de jumper er misschien uitgevallen is of verkeerd staat.?

Verwijderd

Hmz...

Ik neem aan dat je CD-ROM op een andere bus zit (wel op de 2940, ofcoz)

Kijk voor de zekerheid de termination van je schijffies ff na, misschien dat daar iets niet klopt.

Probeer ook eens het volgende:

Ga bij het opstarten de BIOS van je compie in, wacht een aantal secondjes en gaat dan booten.

Het kan zijn dat je LX-bordje te snel opstart, waardoor de scsi-schijven geen tijd krijgen op op te spinnen. (Ik ken dit uit ervaring!)

Als dat zo is, moet je even kijken of je in de bios van je compu of scsi-kaart een boot-delay kunt instellen, om zo een work-around te maken.

Verwijderd

Nog een aanvulling op Graver (en ja check die terminatie !!!!!!!): misschien dat je in het bios ook kan instellen dat je schijven een start-up command nodig hebben. Je kan dat evt. ook doen door een jumpertje op de scsi schijf zelf.
Kan het ook zijn dat je de bios van de UW geupdate hebt ? Ik had vroeger ook zo'n kl@te kaart (jajaja Adaptec is de standaard, maar performance en prijs is niet goed...) en daar draaide een seagate UWschijf op. Als ik echter niet in de bios de transfer-rate verlaagde naar 20 Mb/sec (en dat moet als je ook scsi_II spul op de kaart hebt zitten, want de 2940 kent geen busscheiding) dan werd de schijf niet herkend......

/offtopic/ Eh...een tip...voor alle scsi-fanaten: de kaart wordt weliswaar niet zo goed ondersteund als Adaptec koop als je op zoek bent naar een U2W kaart een Tekram dc390U2W. Geloof me...die adapter is gewoon minimaal 10% sneller in zijn data-doorvoer, heeft busscheiding (dus UW,U2W en scsi-ii) draait allemaal op max. !) en kost ook nog eens als complete kit iets van 450,-