Radiobuttons

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errol59
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 16:15
Ik ben bezig geweest met C# met Visual studio 2010, alleen loop ik nu vast met de radiobutton functie.

Ik maak een app waarbij je op basis van een provincie een bepaald nummer belt. De provincie moet je kiezen met de radiobutton functie.

Hij geeft bij mij de hele tijd de fouten:

The event 'System.Windows.Controls.Primitives.ToggleButton.Checked' can only appear on the left hand side of += or -=

en

System.Windows.Controls.RadioButton' does not contain a definition for 'Text' and no extension method 'Text' accepting a first argument of type 'System.Windows.Controls.RadioButton' could be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

De blijkt te zitten in dit stukje code:

string Provincie = "";
if (radioButton1.Checked)
{
Provincie = radioButton1.Text;

}

Ik heb zelf al actie ondernomen door een aantal tutorails te kijken, maar zij doen hier precies het zelfde. Ik ben al 2 maandjes bezig met C# en ben zelf dus ook een groentje op dit gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Checked is geen boolean maar een event. Je moet hier radioButton1.IsChecked gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errol59
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 16:15
Nu ik dat heb gedaan geeft hij een andere fout aan:

Cannot implicitly convert type 'bool?' to 'bool'. An explicit conversion exists (are you missing a cast?)

Als jullie hiervoor meer informatie nodig hebben, graag want dit loopt niet echt soepel...

[ Voor 22% gewijzigd door errol59 op 04-06-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt het beste bij de manual beginnen in plaats van bij tutorials. Hoewel het aantal beschikbare eigenschappen en methodes aan het begin wellicht overweldigend is, is die pagina prima te doorzoeken met Ctrl+F in je browser.

Zo kom je bij de property IsChecked uit om te controleren of 'ie al dan niet aangevinkt is, alsmede de Content-property die de tekst weergeeft.
errol59 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:45:
Cannot implicitly convert type 'bool?' to 'bool'. An explicit conversion exists (are you missing a cast?)

Als jullie hiervoor meer informatie nodig hebben, graag want dit loopt niet echt soepel...
Wij niet, Google wel.

RobIII :*

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 04-06-2012 20:51 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
errol59 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:45:
Misschien is 't verstandig de foutmelding eens te lezen en proberen te begrijpen. Wat 'ie zegt is dat 'ie een nullable(!) bool niet naar een bool kan converteren tenzij je 'm expliciet vertelt wat 'ie hoe moet doen.

Hoe dan ook; dit is gewoon de basis van programmeren en leren compilermeldingen te lezen (en in google te copy/pasten als je ze niet begrijpt). We zitten hier niet om handjes te houden, hou daar even rekening mee ;)

* RobIII mept CodeCaster :(

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 04-06-2012 20:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij