Complete game PC bestellen via gamepc.nl

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:07
Na hier een tijdje gelurkt te hebben en een verdwaald postje hier en daar toch maar eens een eigen topic openen voor advies.

2 weken terug is mijn desktop min of meer in rook op gegaan, het beestje was ook al een jaar of 6 oud en het enige wat ik eventueel nog over ga zetten naar een nieuwe PC is de HDD. Ik heb nu een Toshiba laptop (P300-25C Satellite) die ik 3 jaar terug kocht als vervanger voor m'n desktop en waar ik vooral WoW op speelde. Dat ging bij eerdere versies prima maar sinds de uitbreidingen merk ik toch echt de tekortkomingen. In drukke gebieden en raids/battlegrounds was het met recht een diashow te noemen. Sinds Diablo 3 uit is kan het echt niet meer, alles op Low of uit (laagste settings mogelijk dus, zelfs een resolutie teruggeschroefd) en het is af en toe nog steeds niet te doen. Doel nummer 1 van de nieuwe desktop is dus Diablo 3 vloeiend kunnen spelen, liefst op max. settings.
De desktop heeft voor mij een paar eisen:

1. Ik wil 'm niet zelf bouwen, vroeger wel gedaan maar weinig zin om risico te lopen met verkloten
2. Budget ligt rond de 600,- Liefst eronder.
3. Diablo 3 (en evt. WoW) moet er vloeiend op kunnen draaien.

Dus... hoe staan jullie tegenover een complete PC van gamepc.nl? Shop krijgt aardige reviews her en der. Ik heb via de BBG ook componenten samengesteld bij Alternate.nl (komt mijn huidige PC vandaan) en daar ben ik met assemblage en verzendkosten op iets minder uit, maar niet alles is daar direct leverbaar. Buiten dat moet ik bij assemblage ook een OS kiezen wat weer extra kosten met zich meebrengt. Het systeem wat ik op gamepc.nl heb uitgezocht is de volgende:

http://gamepc.nl/amd-game-pc

Enige wat ik wil aanpassen om toch een beetje binnen het budget wil blijven is de processor: van een FX-4100 naar een FX-6100. Kom ik op 629,- uit voor een complete PC. Inderdaad, staat nog geen Windows oid op maar die heb ik hier nog liggen.

Ik zit met 3 dingen:

1. Niet alle merken/typen worden vermeld bij de componenten. Weten jullie of er goede componenten worden gebruikt daar of gaat dat in het algemeen niet uit maken?
2. Gaat deze PC Diablo 3 idd vloeiend draaien?
3. Is het het voor iemand die al een tijdje niet echt meer games speelt op de PC (maar vooral PS3) nog waard om ruim 600,- uit te geven alleen voor Diablo 3 en wellicht nog andere games in de toekomst? Deze vraag is vooral een afweging voor mezelf maar toch ff benieuwd naar jullie ervaringen :P

Andere suggesties voor shops met goede, complete, goedkope game desktops zijn ook welkom uiteraard :)

Join het GoT Pulse-Team!

• spademan9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10-2025
Gwn even of-topic maar ga es naar azerty.nl en dan links onder naar "PC Systemen" en dan "AzGameSystems"
zijn precies de zelfde hehe :)
AzGameSystem Tiberius - Towermodel kost 648,- maar heeft dan wel weer een betere graphics kaart opzich wel grappig om te weten.

• xxmarijn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04-2025
de ATI HD 6850 kan diablo zowieso goed aan maar max quallity + 1080p is denk ik teveel gevraagt.
Je kan ook zelf een pc samenstellen op bijv azerty of 4launch en dan een betere krijgen voor dat geld

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:07
xxmarijn schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:11:
de ATI HD 6850 kan diablo zowieso goed aan maar max quallity + 1080p is denk ik teveel gevraagt.
Je kan ook zelf een pc samenstellen op bijv azerty of 4launch en dan een betere krijgen voor dat geld
Bij Azerty hebben ze inderdaad dezelfde PC staan voor 50,- meer. Bij 4launch heb ik volgens mij nog niet gekeken... Mijn huidige monitor draait op 1680 X 1050 en eigenlijk was ik niet van plan om dit scherm op korte termijn te vervangen.

Buiten dat lijkt deze resolutie me prima voor D3 en als het hierop vloeiend gaat draaien vind ik het eigenlijk wel goed. Vooral om het feit dat ik nog twijfel om 600,- uit te geven aan een PC waar ik vermoedelijk alleen D3 op ga spelen. 2e hands zou natuurlijk ook nog kunnen maar ik geef de voorkeur aan nieuw.

Zelfs samenstellen zou natuurlijk ook nog kunnen maar bij Alternate gaat er dan sowieso nog een paar dagen extra overheen en dat zal bij 4Launch niet anders zijn neem ik aan. Heb ik daar btw ook 2 jaar garantie op de PC?

Join het GoT Pulse-Team!

• xxmarijn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04-2025
Op die resolutie kan je hem denk ik wel op high spelen, en je kan later altijd nog voeding + graka vervangen.

sorry dat het zo lang duurde voor dat iemand reageerde

[ Voor 21% gewijzigd door xxmarijn op 07-06-2012 15:24 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:25
xxmarijn schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:11:
Diablo is op max quality niet zo zwaar op slechts 1080p, wanneer je op 25xxx1440 gaat spelen is dit misschien een ander verhaal.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-04 12:04
Dennism schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:31:
[...]

Diablo is op max quality niet zo zwaar op slechts 1080p, wanneer je op 25xxx1440 gaat spelen is dit misschien een ander verhaal.
Inderdaad, op nog veel oudere generatie kaarten (4890 bijvoorbeeld) is het spel ook op 1920x1200 op high te spelen met een goed speelbare ~35 fps, een 6850 is heel wat sneller dan dat en zal een strakke 60fps aan kunnen houden op 1080p.

(zie reviews: Diablo III: welke hardware heb je nodig? , waarschijnlijk ligt de performance op het niveau van een GTX 470, in ieder geval hoger dan de 5770)

En over je derde vraag, tja heb je het geld "over"? Voor enkel Diablo III zou ik afraden om nu 680 euro uit te geven, geen enkel spel is dat waard :P Als je echter voor de normale computertaken ook een nieuwe nodig hebt dan is 500-600 euro een prima budget om een pc te bouwen waar ook nog eens Diablo III mee op high gespeeld kan worden.

[ Voor 39% gewijzigd door hugoy op 08-06-2012 09:39 ]

Pagina: 1