Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:57
Ik ben momenteel een test server thuis aan het opzetten met windows server 2008.
Maar ik zit met een klein probleem ik heb een domein die naar de server verwijst: homeserver.stijnbourdeaux.com.
En ik draai apache op poort 1080 want ik zit bij telenet en deze blokkeerd de poorten onder 1020 en boven 6500. Dus draai ik apache op poort 1080.
Als ik intern surf naar homeserver.stijnbourdeaux.com:1080 gaat dit.
Maar vanaf ik via een computer die niet op het interne netwerk zit surf werkt dit niet meer.
Ik heb al apache en poort 1080 toegevoegd aan mijn windows server 2008 firewall maar het werkt nog altijd niet.

Ik heb de poorten ook geforward in mijn router van telenet maar dit veranderd ook niet veel.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ik denk zomaar dat telenet poort 1080 ook blokkeert, dat is namelijk een standaard poort voor een proxy server ;)
Ik zou een andere poort gaan pakken als ik jou was.

• Stijnb_
Mental schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:47:
Ik denk zomaar dat telenet poort 1080 ook blokkeert, dat is namelijk een standaard poort voor een proxy server ;)
Ik zou een andere poort gaan pakken als ik jou was.
Ow dat wist ik wel niet momenteel heb ik deze veranderd naar 1028.

[UPDATE]
Ik heb het veranderd en er heeft iemand mijn verbinding getest en deze werkt.
Bedankt voor de hulp.

[ Voor 14% gewijzigd door Stijnb_ op 04-06-2012 20:00 ]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
En.. werkt het nu wel of niet?
De firewall op je server kan je in ieder geval wegstrepen als oorzaak, als je hem vanaf je eigen netwerk kan bereiken kan dat ook vanaf buiten (er van uitgaande dat de server maar 1 netwerkkaart heeft).
Draai je je server virtueel? Zo ja, draait hij met een bridged netwerk kaart of met nat?
Welk ip adres heeft de server en hoe ziet je portforwarding rule eruit in je router?

Mooi :)

• Stijnb_
Het werkt bedankt hoor heb de poort van apache veranderd naar 1028 en deze werkt nu perfect.