Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 17:29
Ik heb sinds kort een acer tab, alles werkte naar behoren, zo ook zijn locatie.

Nu ben ik sinds kort verhuist en heb ik de router van een bekende van mij gekregen (je zult denken, rare info, maar dat komt later)..

Nadat ik eenmaal op de nieuwe kamer zat, alles netjes had geïnstalleerd begon ik weer met m'n tablet te spelen. Tot mijn verbazing zag ik dat de locatie van de widget voor het weer telkens op een plaats stond wel 80 km hier vandaan!

Ik even naar google maps gaan, en hij vond heel snel een locatie en heel nauwkeurig.. Jammer genoeg is die locatie exact het adres van waar ik de router vandaan had! Zelfs het straatnummer klopt precies en google is er heilig van overtuigt dat het mijn locatie is.. Telkens als ik via WIFI naar locatie zoek vind hij die locatie, en wanneer ik heel lang wacht en de GPS zijn satellieten heeft gevonden gaat hij naar de goede locatie!

Wat heb ik geprobeerd:
- Router resetten (Linksys WRT11)
- Tablet resetten (weg alle applicaties, maar wilde het proberen :9 )

Ik zet mijn vraag nu hier, maar het kan misschien ook wel aan m'n router liggen.. Wie zal het zeggen, ik wist het niet en heb ervoor gekozen het topic hier te plaatsen!

Waar kan het aan liggen, ik heb werkelijk waar geen idee..

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Om snel je positie te bepalen gebruiken deze apparaten (gsm's,tablets) een database waar de routers met hun MAC-adress instaan en de positie van die router.
Voor zover ik weet doet Apple dit bv met iPhone/iPad en wordt de database geupadate aan de hand van iphones/ipads met een GPS die aanstaat, die dan de locatie van die MAC-adressen opslaan in die database als ze voorbij dat netwerk komen (ze moeten zelfs niet verbinding maken). Bij Android zal wel hetzelfde gebeuren.
Wat je nu voorhebt is dat dat MAC-adress in een database staat met de oude GPS-coordinaten, en deze coordinaten zullen waarschijnlijk wel geupdate worden als er genoeg met GPS de nieuwe locatie van het netwerk bepaald is.

Nu ik er aan denk kan het goed zijn dat die Google Streetview auto's dit ook doen (alle netwerken bekijken met hun MAC-adressen en dan opslaan in een database die door de gsm's/tablets weer kan gebruikt worden.)

Ik dacht dat het wel degelijk met MAC-adressen werd gedaan en niet via SSIDs omdat een MAC-adres uniek is.

Beetje verwarrende uitleg maar ik hoop dat het duidelijk is. Als dit niet klopt mag iemand me altijd verbeteren/aanvullen:)

[ Voor 3% gewijzigd door Thmz159 op 04-06-2012 20:15 ]

• ikzagjewel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 17:29
Oke oke!

Ja ik snap redelijk wat je bedoelt ;)

Ik heb inmiddels via de tablet ook bij google doorgegeven dat mijn locatie niet juist was, dat kon bij de app 'maps'!

Misschien zullen ze er wat aan doen, zelf heb ik er dus niet echt een invleod op?

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Wat ik vermoed is dat wanneer je doorgeeft dat je locatie niet juist is, de database zal geupdate worden met jouw/iemand anders GPS-coordinaten. Dat zal wel een geautomatiseerd systeem zijn ;)