Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:24

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een smartphone van rond de 250 euro.
Het hoeft geen high end toestel te zijn, maar wel een beetje design. Het hoeft dus geen mega goede camera te bevatten, hij hoeft niet heel erg snel te zijn, maar wel weer wat handzaam, dus niet te groot. Android is ook een vereiste.

Zodoende kwam ik zelf op de Arc S en de Xperia U uit. Maar nu het dilemma. Arc S heeft een single core processor op 1.4Ghz, en de Xperia U heeft een dual core op 1Ghz. Daarbij is de Xperia U iets goedkoper. De Xperia S heeft een iets groter scherm, wat misschien de navigatie (want daar gaat ze hem oa ook voor gebruiken) wel zo prettig is. Ook wat custom roms etc zijn voor haar niet belangrijk dus ook de beschikbaarheid hiervan hoeft niet naar gekeken te worden. Verder zou ze er zo'n 2 jaar mee moeten kunnen doen.

Verdere gebruiksdoeleinden zijn:
Bellen (duhhh ;) )
Whatsappen
Klein beetje facebook
Navigatie
En dan nog wat kleine spelletjes misschien.

Wat zou jullie advies zijn? Zelf kan ik nog niet echt tot een duidelijke keuze komen. Weet ook niet goed hoe deze processoren zich tov elkaar verhouden. Begrijp wel dat de camera van de Xperia U van mindere kwaliteit is, maar goed dat is dan ook niet echt een vereiste. Belangrijker zou dan de standby tijd zijn.

Tip en adviezen zijn meer dan welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 05-06-2012 07:55 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-11-2024
De Xperia U presteert over het algemeen beter dan de Arc S. Dit komt door zijn Dualcore U8500 en GPU mali 400 tegenover de Singlecore S2 8255T en GPU adreno 205. De mali 400 zit ook in de Samsung Galaxy SII maar dit kan je niet direct met elkaar vergelijken. Omdat de mali 400 van de Galaxy SII een quadcore uitvoering is en die van de Xperia U een single of dualcore uitvoering is.
Met de komst van Ice cream sandwich is de Xperia U Vlotter dan de Arc S. Zelf heb ik een Arc. Na de update werkt die soms minder soepel dan voorheen.

Benchmarks:

Xperia U Arc S

Benchmark Pi: 539 696 (Lager is beter)
Linpack: 66.9 49.2 (Hoger is beter)
Sunspider: 2784 2048 (Hoger is beter)
Lenamark 2: 29.9fps 15.6fps (Hoger is beter)

Kanttekening: Wel presteert de accu van de Xperia U duidelijk slechter dan die van de Arc S. Die is namelijk kleiner.

Toch zal ik voor de Xperia U gaan, omdat die meer future proof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
Ok duidelijk met de benchmarks erbij. Enige wat ik wat typisch vind.... Ik dacht dat ICS juist beter zou draaien dan GB ook op oudere processoren. Maar bij de Arc (S) is dat blijkbaar niet het geval.

En de SII heeft een dual-core processor niet een quadcore ;)

Tja de vraag die ik mezelf stel is wat belangrijker/praktischer is voor haar. Een groter scherm (voor navigatie) of een snellere processor (langer future proof). Al zal ze zelf nooit haar telefoon rooten en alternatieve roms er op zetten.

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 05-06-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
Ik bedoel dat de GPU van de SII quadcore is. CPU is idd dualcore. ICS is stuk zwaarder dan GB. Het neemt best veel RAM in beslag. Hoewel beide telefoons maar 512 MB hebben, wordt het bij de Xperia U gecompenseerd door de dualcore en een betere GPU. Zelf denk dat navigeren niet zo'n probleem moet zijn. Het heeft de zelfde grote als die van de iphone 4. daar vond ik het ook duidelijk. En ik denk dat je toch alleen maar luistert naar de navigatie om de route te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
Ahh ok, dan is dat duidelijk.
Zal het er straks nog wel eens met haar over hebben, want ze vond de Arc S zelf net iets mooier, maar denk dat ze ook wel tevreden zal zijn met de Xperia U. Al moet ik zeggen als ik de Sola zie, dat die misschien nog net iets beter is. Iets groter scherm, iets meer geheugen, en uit te breiden met een microSD kaartje.

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 05-06-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteroiD
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-06 16:55
Wat de Xperia U vs Xperia Sola betreft:

Ik vind persoonlijk de meerprijs de extra's niet waard. De belangrijke verschillen, voor mij dan, zijn:
- 0,2" groter scherm (zelfde resolutie) op de Sola
- MicroSD slot op de Sola
- VGA front camera op de Xperia U

NFC en "floating touch" op de Sola zijn voor mij eerder gimmicks dan must-haves.

Als je dan ziet dat de Sola ongeveer €70 meer kost dan de Xperia U, zou ik toch voor de U gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
Front camera heb ik zelf nog nooit gebruikt en zal voor mijn vriendin denk ik ook niet nodig zijn, dan heb je in mijn ogen meer aan de mogelijkheid om geheugen uit te breiden.
Tja dat floating touch is inderdaad complete onzin op dit moment, je kan er eigenlijk niks mee. NFC kan wel handig zijn in de toekomst. Tot op heden zijn de toepassingen nog minimaal, maar je hoort het wel steeds meer, dus wie weet, maar goed voor nu is het inderdaad meer een gimmick.

Ach ja, is dat de meerprijs waard. Ik denk het wel. Liever wat meer geheugen, dan dat ze er straks tegenaan loopt dat het geheugen vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
Geheugen kan idd belangrijk zijn.

[ Voor 195% gewijzigd door Freedomfighter op 06-06-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 22-05 04:48
Denk dat de LED-bar voor vrouwen die wat design en onderscheiding in hun toestel zoeken ook mooi meegenomen is ;). Verder heb ik ongeveer hetzelfde voor: mijn vriendin gebruikt nu nog de galaxy apollo, maar het beperkte geheugen begint haar serieus op de zenuwen te werken. Bovendien ziet het scherm er niet uit en is hij zo traag als iets, maar dat is meer mijn bevinding, zij is niets beter gewend ;). Had voor mezelf al uitgemaakt dat de Xperia U de perfecte opvolger zal zijn, als hij 2e hands rond de 150 komt (in België is hij nieuw 200 nu) koop ik hem. Mijn redenen:

-Iets groter scherm dan ze nu heeft, maar nog altijd erg handzaam
-Erg hoge resolutie voor de schermgrootte, dus geen pixels meer tellen
-Snel: dual-core, goeie gpu, genoeg geheugen
-Future-proof: 2012 toestel, ICS wellicht niet laatste upgrade (voor mijn vriendin klooi ik liever niet met custom roms)
-Mooi design, absoluut niet cheap-ass

Waarom niet de Arc?
-Mss iets te groot voor haar
-Mooi design, maar vind de U toch nog net iets extra hebben (mede door de led-strip)
-Prijs ligt hoger
-Heeft met ICS wellicht zijn laatste update gezien

Waarom niet de P of een andere telefoon?
-Prijs: je kan voor een paar tientjes erbij altijd wel iets hebben dat net wat beter is, maar zo blijf je bezig en zit je uiteindelijk met een toestel van 400 euro. In mijn afweging heeft de U de perfecte prijs-kwaliteit verhouding en is het enkel wachten tot hij wat meer verkocht wordt en het 2ehands aanbod stijgt. Voor 150 euro is dit dan zeker een absoluut koopje (2ehands prijzen van de arc s en xperia p liggen natuurlijk ook lager dan de nieuwprijzen als je die vergelijking wil maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedomfighter
Hier interessante reviews. Kan je zelf rustig vergelijken.

Sony Xperia U:
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_u-review-770.php

Sony Xperia sola:
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_sola-review-766.php

[ Voor 45% gewijzigd door Freedomfighter op 09-06-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:08
Ik heb sinds een weekje de U in bezit, en kan je vertellen dat het toestel mij heeft weten te verbazen. Werkt zeer vlot en eigenlijk alles is OK. Behalve dan dat de speciale foto-maak-knop wat kut in te drukken is :P en de ledbalk, tjah. Die had er van mij niet in gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
Het is ook de Xperia U geworden. Wilde eerst de sola doen, maar na het lezen van de zeer slechte accuduur en nog wat andere problemen zijn we toch maar voor de U gegaan. Ze zal niet zoveel installeren aan apps als ik dat doe, muziek en filmpjes zet ze er ook niet op, dus die 4GB zou genoeg moeten zijn.

En ze is er helemaal blij mee.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 14-06-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik wil ook de Xperia U aanschaffen, nadat mijn vorige telefoon door mijn vriendin in de wasmachine is gedaan.. (tja don't ask..).
Hoop datie niet teveel het imago heeft van een 'vrouwentelefoon', kom dat overal tegen ivm dat ledje dat erop zit (had idd van mij ook niet gehoeven). Grote pluspunt voor mij is het formaat, heb weinig zin om een formaat koelkast in mijn broekzak te hebben :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
(jarig!)
Vind dat led balkje nier percee vrouwelijk hangt af van de kleur van de telefoon, kleur van het thema en dus de kleur van de leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:08
Mja, heb nu geen thema en dan licht je ledbalk gewoon wat wit op, maar niet heel overheersend ofzo. Stoor me er niet aan en ben best wel een stoere vent :+ design is gewoon strak en absoluut niet per sé vrouwelijk!
Pagina: 1