Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:25
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een iPhone 4 i.c.m. een i150 abbonement uit 2008 welke ik in 2010 verlengt heb. Ik wil graag gebruik maken van de tethering functie van mijn telefoon maar zoals bekend is blokkeerd t-mobile dit en vraagt een maandelijks bedrag voor het opheffen hiervan. Nu is de wet netneutraliteit aangenomen en zou dit in theorie niet meer mogen. Vodafone heeft dit al opgeheven maar van t-mobile is er nog niks bekend gemaakt. Mijn vraag is of ik in mijn recht sta als ik contact op zou nemen met t-mobile met het verzoek deze blokkade op te heffen? Zijn er mensen die dit geprobeerd hebben? En heeft dit uberhaupt zin of kan ik beter wachten tot t-mobile dit ooit vrijwillig doet.

Ik heb wat onderzoek gedaan op internet met vergelijkbare gevallen maar kan eigenlijk nog niks vinden hierover.

Mvg,

VulcanRaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
T-mobile blokkeert dit helemaal niet. Ik gebruik het dagelijks op mijn Android phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:36

netblade

Sunrise

Al sinds T-Mobile begon met Pocket Internet Totaal gebruik ik deze functie al, nooit wat van gehoord.
Het staat ergens wel in de voorwaarden maar volgens mij wordt er totaal niet op gecontroleerd dus ik zou me geen zorgen maken. Nu weet ik wel dat providers de functie in iPhones desgewenst kunnen activeren of blokkeren. Heb zelf geen iPhone dus ik zou dat niet weten waar je dat in kunt zien

[ Voor 3% gewijzigd door netblade op 05-06-2012 08:59 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Aghanim schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:33:
T-mobile blokkeert dit helemaal niet. Ik gebruik het dagelijks op mijn Android phone.
Op Android kunnen ze het niet blokkeren. Voor de provider is het gewoon normaal internetverkeer.
Maar op de iPhone hebben ze de functionaliteit in het menu geblokkeerd zodat het niet gebruikt kan worden zonder bij te betalen.

Bij Vodafone is deze menuoptie onlangs vrijgegeven, bij T-mobile blijkbaar nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 11:15
Netneutraliteit zegt dat ze op het netwerk niks mogen blokkeren. Maar dat betekend natuurlijk niet dat ze je geen telefoon mogen verkopen waarop bepaalde features uigeschakeld zijn.

Ik denk dat ze in principe niet verplicht zijn dit voor je aan te zetten.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-10 19:29
De wet is wel aangenomen, maar nog niet van kracht. Vodafone

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je kunt de blokkade laten opheffen, kost je alleen (voorlopig) 15 euro per maand.
http://service.t-mobile.n...rs/detail/a_id/2279/p/198

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
frickY schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 09:06:
[...]

Op Android kunnen ze het niet blokkeren. Voor de provider is het gewoon normaal internetverkeer.
Maar op de iPhone hebben ze de functionaliteit in het menu geblokkeerd zodat het niet gebruikt kan worden zonder bij te betalen.

Bij Vodafone is deze menuoptie onlangs vrijgegeven, bij T-mobile blijkbaar nog niet.
Het is ook maar net hoe je de TS leest. T-mobile blokkeert het niet dusdanig dat niemand het kan gebruiken (ook al kan dit blijkbaar niet op Android, anders was het misschien wel geblokkeerd) maar blijkbaar geldt het specifiek voor iPhone. De enige voorlopige optie is er voor betalen dan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
T-Mobile "blokkeert" het in de basis via de gebruiksvoorwaarden: daar staat expliciet in dat je niet mag tetheren. Op de iPhone wordt het ook daadwerkelijk geblokkeerd via het profiel van de provider.

Voordat iedereen begint te roepen dat de voorwaarden niet boven de wet gaan: recht heb je voorlopig nog nergens op. Het netneutraliteit-deel van de nieuwe Telecommunicatiewet wet treedt namelijk pas 1 januari 2013 in werking en dan nog alleen voor nieuwe contracten. Voor bestaande contracten geldt daarna nog een overgangstermijn van 1 jaar.

Dat wil zeggen dat voor je nu bestaande abonnement netneutraliteit pas 1 januari 2014 bij wet verplicht is.

[ Voor 25% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 06-06-2012 22:23 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Desalniettemin kan het prima op Nokia's en Android toestellen en doet T-mobile er niets aan wanneer je het toch gebruikt. Dat lijkt me eerder gedogen dan blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je je iPhone jailbreakt kan je door middel van een simpele hack de beperking omzeilen. Zelf ook heel lang gedaan tot dat Vodafone het toeliet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nogal wiedes dat het kan, je kunt zonder deep packet inspection (wat niet meer mag) niet zien of een IP pakketje voor de telefoon zelf of voor een getethered apparaat bestemd is.

Maar dat was de vraag van de TS niet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1